Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal |
|
||||||||||
|
Şehirlerin kanalizasyonları, Sokaklara hâkim olmuştur Yolsuz kalmaktan korkan, Lağım orduları. Kürsülerde uzun kuyruklu kemeler, Etraflarında cansiperane koruyucuları -arka sokaklardan devşirme, karanlığın, miğferli sıçanları- Ve muhakkak, en gür sesli olanı, Yalayarak şehir zenginlerinin artıklarını; Uzatacaktır mazgalların birinden, Yaygaracı başını. -Kemirin farelerim, büyümeden henüz, şehri pislikten kurtaracakları. -Kemirin, daha kundaklarında burunlarını ki almasınlar pis kokuları. -Kulaklarını kemirin hepsinin ki duymasınlar insanlıklarını. -Fakat bol yalan üfleyerek kemirin ki farelerim, uyanmasınlar ve uyandırmasınlar başkalarını. O, bağırdıkça sıtmasından Goebbels’inin elleri yorulur alkışlamaktan -ki yorulmamıştır hiç, direnenlerin başlarını koparmaktan- Lakin söyleyin bana, Ele geçirilebilir mi yağmur, Damla damla toplanmakla? Bir akşam karanlığında, Bir şafak alacasında, Yırtılmaz mı göğsünün ortasından, Gökyüzü, indirmez mi yüreğini insana? Yeniden filizlenip omurgasından, Sayfa sayfa kalkıp ayağa, Edebiyatla, felsefeyle, sanatla, Yok etmez mi bu düzeni, insan olan İşlevsiz kılmakla? Bitmez devrimi, İçinde insanın, mayasında Bitmedik, Yazdım buraya, Hâlâ varız, hâlâ İnadına. Ocak, 2008 Not: Birkaç yıl önce çalakalem yazdığım ve uyumaya bıraktığım bu şiiri, edebi bir değer taşımamakla birlikte, son derece samimi duygularla yazılmış olduğundan paylaşmaya karar verdim. İçinde geçen birtakım argo kelimeleri, noktalama hatalarını ve şiire yakıştıramadığım denli çokça kullanılmış bağlaçları, bu bağlamda değerlendirmenizi dilerim. Düzeltmeye çalıştığımda, kaybetmekte olduğu samimiyetin daha rahatsız edici olduğunu hissettiğimden, öylece bırakıyorum. Kusurlarım affola...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Nilüfer Aydur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |