..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Nilüfer Aydur




17 Ocak 2012
Bendeyişler - 6  
Nilüfer Aydur
Sezgi, hayat boyu helezonlar çizerek yürüdüğümüz yola bıraktığımız işaretlerin, gerek gördüğümüzde bulunduğumuz yerden bakarak okunmasıdır. Genellikle işaret olarak ekmek kırıntıları kullandığımızdan okuma güçlüğü yaşarız. Çünkü içimizdeki kuşlar, bıraktığımız bu kırıntılar sayesinde yaşar. Bazılarımız en başından itibaren işaret olarak çakıl taşları kullanmıştır. Onlar sezgileri güçlü ve fakat yalnızdırlar.


:BDFI:
Mantık
17/1/2012

Mantık bize doğru düşünmenin yöntemini verir, doğruyu düşünmenin değil...
Dünya için tutarlılığı tartışılmaz bir sistemi doğru mantıkla kurgulayabilir insan; ama yaşanabilir bir dünyayı sadece doğru mantıkla kurgulayamaz. Çünkü mantık, düşüncenin evreninde yaşar, insan ise aynı zamanda doğada…

Sezgi
14/1/2012

Sezgi, hayat boyu helezonlar çizerek yürüdüğümüz yola bıraktığımız işaretlerin, gerek gördüğümüzde bulunduğumuz yerden bakarak okunmasıdır. Genellikle işaret olarak ekmek kırıntıları kullandığımızdan okuma güçlüğü yaşarız. Çünkü içimizdeki kuşlar, bıraktığımız bu kırıntılar sayesinde yaşar.
Bazılarımız en başından itibaren işaret olarak çakıl taşları kullanmıştır.
Onlar sezgileri güçlü ve fakat yalnızdırlar.

Rağmen-iyi
12/1/2012

Yaşadığı kötü tecrübelere ''rağmen'' görece daha az iyi olanla, olumlu yaşantısının doğal sonucu olarak görece daha iyi olan arasında, birincinin iyiliğini öne çıkaran bir ayrım vardır ki; bu ayrım, ''rağmen'' iyi olanın, kendini dizginlemek için verdiği içsel mücadelede harcadığı güçte aranmalıdır. Çünkü sezgilerimiz bize, birincinin, gücünü bu uğurda harcamış olmasaydı, ikinciden daha iyi bir insan olacağını söyler.

Edebiyat
10/1/2012

Edebiyat, insanın edebiyle düşünebilmesidir her şeyden önce. Edebiyle konuşması, edebiyle tartışması, sevmesi ve hatta savaşmasıdır.
Daha geniş bir tanımla edebiyat, insanın, sözlü veya yazılı olarak kendini ifade edebilme sınırlarını, başkalarının sınırlarını ihlal etmeksizin tayin edebilme sanatıdır.

İnsan
5/1/2012

Bir insana dikkatle yönelip, onunla arama ‘’öteki’’liğin yerleştiği mesafeyi kaldırdığımda, insanlığı; insanlık olarak bütüne odaklandığımda ise insanı gözden kaçırıyorum. Evet, bu tıpkı, ormana bakarken tek bir ağacın benzersizliğini, tek bir ağaca bakarken ormanın bütünlüğünü görememek gibi anlaşılır bir durum. Fakat bir ağaca odaklanmışken bile, o ağacın kendine mahsus özellikleri yüzünden üzerinde barındırdığı binlerce farklı canlıyı ya da cansız farklılığı görebilmek, bu mümkün mü?

Bir insana bütün içtenliğimle baktığımda dahi görebileceklerim ne kadar sınırlı...

İnanç
29/12/2011

İnsanı neye inandığıyla değil, nasıl inandığıyla bileceksin.
Bir komutan vur emri verdiğinde, bir hoca katli vacip dediğinde, elin ölüme varmadan bir yere gideceksin. Orada insanlık ahlakın olmalı senin, adaletin terazisi bulunmalı, iyi orada, güzel orada hâlihazırda bulunmalı.
Başkalarına inanarak eyleyenin içi boşalmıştır. İçinde inanacak bir şeyleri olmayanın inanacak nesi olur?

Hız
24/12/2011

İnsanın evreni ne kadar kalabalıklaşmışsa, o kadar hızlı akıyor zamanı ve hep bir geç kalmışlık duygusuna mahkûm ediyor yaşadığı anı.

Karanlık
7/12/2011

Galibiyeti hak etmek için hayatın unsurlarıyla işbirliği yapmak yerine, zaferi, ölümün elleriyle kazanmayı yeğleyen herkes, onun karanlığına mahkûm olur.

Ölümle kazanılan zaferi, yalnızca, ölümün karanlığı kutlar.


Sonsuzluk
6/12/2011

Sonsuzluk bir uçurumdur, sadece düşersin. Düşüşün son bulup, yere çakıldığında, olduğun yer ''son'' değildir; bir yere, bir engele çarparak ''durduğun yer''dir.
Seninle ben, düşerken aynı yere çarpanlardanız; ölmekte oluşumuz bundan.

Ruh-2
4/12/2011

Ruh nedir? Diye soracak olursan: Bir müzik parçasından, bir çiçeğin kokusundan, denizin dalgasından, gece yarısı gökyüzündeki yıldızlardan, başını okşadığın hayvandan, annenden-babandan-evladından-sevgilinden-arkadaşından; velhasıl tüm duyusal ve duygusal algılarınla sadece senin alabilecek olduğunu almanı sağlayan, onu benzersiz yapandır, derim.
Kimsenin ruhu kimseye benzemez. Sanat bunun için eşsiz ve büyük değil mi?


İyi (niyet)
30/11/2011

Tanrının eliyle mi, doğanın eliyle mi gelsin iyilik?
Diye, sorma bana.
Nereden gelirse gelsin,
Sen onu iyi bilirsin.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çirkin Ördek Yavrusu İnsan Hayvan mı?
Kutsala İlişkin
Bendeyişler - 4
Bendeyişler - 3
Sistemin Ruhu - 8
Bendeyişler - 5
Sistemin Ruhu - 7
Bendeyişler - 1
Bendeyişler - 2
Bilgi Donanımımız ile Eylem Biçimimiz Arasındaki Uçurumun Yarattığı Gerginliğin Ortadan Kaldırılması Üzerine

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgi ve Söz Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sus - II - [Şiir]
Sus - I - [Şiir]
Kızıma [Şiir]
Yalnızlık Kimsesizlik Değildir [Şiir]
Söz Vermiştin İnanacaktım [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - VI [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - VII [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - V [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - IV [Şiir]
Aynı Zamandı [Şiir]


Nilüfer Aydur kimdir?

İçine hapsolduğumuz evrenin dışına hiç çıkamayacak olsak da, bizim işimiz o evrenin duvarlarını kemirmektir. Zira o duvarlar ruhumuzun besin ihtiyacını karşılar.

Etkilendiği Yazarlar:
Daha çok felsefi etkilerden söz edebilirim...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nilüfer Aydur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.