..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > mehmet ali bozgeyik




25 Ocak 2007
Senin Kokun  
mehmet ali bozgeyik
Bazı kokular geçmişten gelir demiştin. Çocukluğumuzun esintilerini dolaştırırlar yüzümüzde. Açık kalmış bir çeşmenin etrafında- yeşermiş yosun kokuları,toprak kokuları dolaşır- ince su arkları üzerinde kurduğumuz kırılgan köprülerin.


:BJAG:
SENİN KOKUN

Bazı kokular geçmişten gelir demiştin. Çocukluğumuzun esintilerini dolaştırırlar yüzümüzde. Açık kalmış bir çeşmenin etrafında- yeşermiş yosun kokuları,toprak kokuları dolaşır- ince su arkları üzerinde kurduğumuz kırılgan köprülerin. Sevmelerin çabucak alevlenen ve sönen ısısı vurur yüzümüze. Suçüstü yakalanmaların ürpertisiyle kasılır kalırız. Şefkatli okşayışlara uzattığımız çocuk başımızda- şimdi tek tel saç kalmamış olan-artık terk ediş ve edilişlerin karamsar resimleri dolaşmaktadır. En küçük hüzünlerin üstünde geçmişin hüzün yağmurları dolaşır. Hepsinin gerisinde annemizin sırma saçları,bakımsız ama şefkatli elleri ve iki çeşme misali durmadan yaşlı gözleri gizlidir. Geçmiş omzumuzda taşıdığımız bir azık çuvalı gibi büker belimizi çoğu zaman.
Bazen neden çabucak ağladığını düşünürüm. Göz yaşlarını kirpiklerinin ucuna yerleştiren tanrı, gözlerindeki kuyuyu sırf bunun için mi korunaksız ve dört iklim yarattı,bilinmez. Ama bütün derinliklerin gerisinde, yüzeyde kaybettikleri yatar. Her şey değerini zamanın aşındırdıklarından kazanır biraz da... senin değerindeki esas öğe, zamandan aldıklarında yatıyor sanırım. Bir hüzünlü sevmenin kırılmış kanatlarını çarpa çarpa, göğsünde oluşan nakış, senin en ayırt edici özelliğini oluşturuyor. Zamana ve insanlara rağmen, bir dağ çiçeği gibi başını önüne alışın ve direnişin,öfkeyi toprağına değil de renklerine vermiş olman, belki de güzelliğinin başlıca sebebi. Seni bir kaya gölgesi serinliğinde sevmek gerekir bu yüzden. Toza toprağa,yele ve güne karşı. Kendi ateşli arzularıma karşı. Gözlerindeki yağmurun ipince ahenginde kendi kirlerimden arınmak için.
Senin kokunda geçmişten neler bulduğumu da sorarım bazen. Çok çocuklu ailelerin şen seslerini,ve geçerken uğramış ellerin, fazlasını veremeyen sevgisini bulurum çoğu zaman. Bazen sevgilisine söyleyemediklerini nakış nakış gergefine işleyen kız kardeşlerimin, kardeş sevgisiyle dolu gözlerinin, yanık kokusu gelir burnuma. Genzim alev alır. Karnındaki kasılmalarda, yitirilmiş kardeşlerimin ardından ağlayan annemin hüznü, kıvranır durur. Gülüşünde, yeni alınmış hediyelerin bayram sevinci vardır. Bir günlük gidişlerinde, er mektuplarında görülmüş, kavuşma temennileri yer alır. Senin kokunda, yeni doğmuş çocuğun süt dişleri vardır.
Bazı kokular da geçmişten gelmezler. Onlara şeklini veren, bu günün yaşanan gerçekliğinde yeşeren, zaman dışı duygulardır. Senin neşe dolu, aşkım, diye başlayan tümcelerin karşısında duyulan heyecanlar gibi. Bir park gezisinde ağaçların ağaç,kuşların kuş,çiçeklerin çiçek olduğunun farkında olmadan, her şeyin üstünden geçme isteği gibi.
Şehirlerde de bu koku aynen gelir. Semt semt,mahalle mahalle apayrı kokular verir şehirler. Bazıları kurtuluşun derin ve acılı izlerini taşırlar. Bazıları ise sevgi şerbetine batırılmış coşkulu yürekler gibi tıkış tıkış,gürül gürül akarlar. Asırlardır aşıkların buluşma yeri olmuşlardır. Ucu işlemeli mendiller sarkar tarihin açık kalmış penceresinden. Aşk pınarlarından göz yaşları damlar kavuşma faslını kaybetmiş sevgililerin. Şehirler kapalı zarf usulü taşırlar geçmişin izlerini.
Bazı kokular geçmişten gelir. Sabahın serin vakti ekmek,peynir ve zeytin kokuları gibi. Baba sesi,anne sesi,koyun- kuzu sesleri gibi. Yitirilmiş mutluluklarımızda gezinen tanıdık kırgınlıklar gibi. Sevmenin ilk heyecanlarında görülen derin ürperişler gibi. Ağrılı yerlerimize şefkatli dokunuşlar gibi.
Bazı kokular geçmişten gelir,bazı sevgilerde olduğu gibi.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İhanet,liyakat,sadakat
Sen Benim Güneşimsin
Hoşçakal
Buluşma
Seni Düşündüm

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bugün Benim Doğum Günüm [Şiir]
Şehla [Şiir]
İçinde [Şiir]
Yalnızım [Şiir]
Yollar [Şiir]
Öksüz [Şiir]
Senin Gidişin [Şiir]
El Gibi [Şiir]
Kırgınlık [Şiir]
Papatya [Şiir]


mehmet ali bozgeyik kimdir?

Yazdıklarım öyle matah şeyler değil ama yazılmadıklarında benim huzurumu kaçıracak kadar önemli şeyler.

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum bütün yazarlardan etkilendiğim doğrudur ama bir yada bir kaç kişiye indirgeyemem.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mehmet ali bozgeyik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.