Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton |
|
||||||||||
|
çocuğu Firdevs. Babasını,bebekliğinde kaybetmiş,yetim . . Babasının ölümünden,bir süre sonra,Annesi bir başkası ile evleniyor.Böylece Babasının ölümü ile başlayan kadersizliği sonuna kadar sürmüş,güzeller güzeli Firdevsciğin. Üvey babası,daha henüz beş yaşında iken,onu çalıştırmaya başlamış.Tarlaya giderlermiş,tarlayı sürerlermiş.Beş yaşında Firdevs,öküzlerin önünde düşe kalka,tarla sürmeye çalışırmış. Tüm düşmelerinde,babalığının diğren dürtüsünü yermiş ardı-na.Ağlarmış,gözyaşlarını gören yok,Anne evde,hastaymış yataktan kalkamazmış artık.Eve geldiğinde,gizlice Annesine ayrıl bu adamdan,ben bakarım sana Anneciğim dermiş.Bu söz-de hep ısrara devam etmiş.Hakikaten de Anne kızcağızını dinleyip ayrılmış kocadan ama,hasta zaten,kısa süre sonra öl-müş.Allahtan,birde ablası varmış Firdevsin.Bu kez Ablası sa-hip çıkmış Firdevse.İyi de hemen biriyle beşik-kerkmesi de yapıvermişler.Velhasıl oniki yaşına gelince de Firdevsi evermiş-ler.O çocuk!Ne imiş evlilik?Ne bilsin. Böylece,beş yıl kuzu-kuzu beraber yatmışlar onlar.Bir-gün beyi,Hasan Bey,Askere çağrılmış,Çanakkalede Seferberlik İlan edilmiş çünki.Gitmiş Hasan Bey,gidiş o gidiş,geri gelememiş.Çanakkalede Meçhul Şehit Hasan Bey! Beyi Askere gittiğinde Firdevs hamile imiş,sonra Hasan-Hüseyini oğlunu dünyaya getirmiş.Kucağında,mavi gözlü,sarı saçlı güzeller güzeli bebesi ile kalakalmış,bir başına.Gerçek,uzun,çileli bir Hayatın Öyküsü.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © MÜFİDE DECDELİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |