..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Talan Ayşe




5 Mayıs 2007
Aklımı Vuruyorum  
Talan Ayşe
Bütünlüğün arasında sıkışıp kalmış yarımlık gibiyim, çeyrek asırdır uyuttuğum ne varsa yeniden hortladı. Evdeki hesap çarşıyı uymadı sevgili... Her Eylül dökülen yaprakların toprâğı özledikleri kadar seninle karışmak ve yeniden hayat bulmak aklımda ki...


:AIEI:
AKLIMI VURUYORUM






Bütünlüğün arasında sıkışıp kalmış yarımlık gibiyim, çeyrek asırdır uyuttuğum ne varsa yeniden hortladı. Evdeki hesap çarşıyı uymadı sevgili... Her Eylül dökülen yaprakların toprâğı özledikleri kadar seninle karışmak ve yeniden hayat bulmak aklımda ki...

Şaşırıp şaşırıp aynı satıra takılırsa gözüm, bir alt satıra geçemeyecek kadar hastayım sana. Çoban salata, balık ve bir kadeh şarapsa bu akşam ki mönü, ben sensiz bir bardak suya talim etmişim. “Geceleri yıldızların altında uyumayı seviyorsun” diye, bütün tavanı yıldızlarla kapladım, ama ben bir yıldız kadar yüreğinde yer buldum mu, bilmiyorum!

Üç gün üç gece sürermişse masallar, ben Kül Kedin olmak istiyorum. Pamuklara yatırdığında başını, yastıklara hasetlenmemek elimde değil. Saçlarıma dolaştıkça parmakların, tel tel dökülüyorum.

Bütün korkularıma râğmen, güneşlenirken yüreğinin sahilinde, ne yanmak umurumda, ne boğulmak.

Özledikçe; takılmış plak gibi, sil baştan yaşıyorum.
Bir top kâğıt ve bir kurşun kalem... Sabaha kadar akmalıyım sana. “Yetişemezsin” diye, kalemleri iki yapıyorum. Yedi renk arasında en çok seni seviyorum. Sen ki; sekizinciye tekabül ediyorsun.

Söylediklerimi duymuyorsun, duydukların, benim söylediklerim değil.

Konakladığımız her yerde, ayak izlerin duruyor. El değmemiş sandığımız her şey, çoktan eskimiş. Zarafetine aşığım, soğukkanlılığınsa; korku veren cinsten.

Dik durmaktan kastın, hükmedilemeyen duyguların yerle bir olmasıysa, biraz eğilmeni tercih ederim. Zorla güzellik olmaz diyorlar, zorladıklarımı bir bilseler! Olsa olsa, çarpık kentleşmedir bizimkisi...

Uçurtmalarımı vuranlar, elma şekerlerimi alanlar, bebeklerime bıyık yapanlar için bir çift kelam edemedim. İkimiz için arttırınca kalanlarımı, gözüne batmaya başladım desem “inkâr”, bana gözün gibi bakmalısın desem, “isyan” edeceksin.

Vurdukça yüreğimin bamteline, akortsuz keman gibi mi geliyor sesim? Bir varoluş hikâyesi, ipliğe atılmış bir düğüm, sancıları dindiren ilaç gibisin. Reçetem de günde iki sefer yazıyor, ben seni avuç avuç yutuyorum.

Safra kesemle dalağım arasındaki en kısa yol, sana çıkan. Beykoz’la Üsküdar arsındaki mesafede aklımdasın, denizle göğün birleştiği çizgide unutuyorum seni, geceyle gündüzün ayrıldığı yerdeyse; anımsıyorum.

Balın altına sürdüğüm, ekmeğime ekmek olduğunu hatırlatan tereyağı gibisin, kızartmaların üzerine döktüğüm sarımsaklı yoğurdun boğazımda bıraktığı tat kadar keskin bana hatırlattıkların.

Yankılanıyorsun, bana her aksettiğinde ürperiyorum.

Burnumda ne direk kalıyor sızlamayan, ne kıyısında ağlamadığım bir yürek... Seni çektikçe canım, aklımı vuruyorum!



TALAN AYŞE KANCA




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sıyırdım Ruhumu Bedenimden
Dalgaları Sevmek
Erguvan Ağaçları
Ölü Vakitler Biriktiriyorum
Zamanların Gölgesi
Bahcıvan
Kumsaldaki Çakıltaşları

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yüreğiyle Bakar Kadın
Gitmek
Teninden Aşağıya Kayıp Gider Hayat
Yıldızlar Gece Gelir
İyi Bölünmeler
Parmak Aralarımız
Peri Kızı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ölümlere Müjde Çiçeği [Şiir]
Düş Agacı [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Aşk'a Dalacaksın [Şiir]
Aklar Düştü Satırlarıma [Şiir]
Hüzne Boyandı Hayat [Şiir]
Hayal Tarlaları [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Gülkurusu Akşamlar [Şiir]


Talan Ayşe kimdir?

20 Yıldır edebiyatla ilgileniyorum. Bazı yerel dergi ve gazetelerde yazılarım yayınlandı. 2003 yılında "Şarkısı çalınmamış sevdalar "adında bir şiir kitabı çıkardım, ayrıca Sarissa yayınlarından çıkan bir "Ortak Kitap" çalışmam var. www. turkiyeninsitesi. com da yazarlık yapmaktayım


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Talan Ayşe , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.