..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Tâlân Ayşe Kanca




8 Nisan 2010
Sıyırdım Ruhumu Bedenimden  
Tâlân Ayşe Kanca
Tenini ezbere biliyorum, her ayrıntın hatırımda, ama ruhundan bir haberim.


:BAHG:
     





     Tenini ezbere biliyorum, her ayrıntın hatırımda, ama ruhundan bir haberim.

     Çatallaşmış saç uçların, belindeki gamze, yarısı çıkmış ojelerin ve bilumum gizlemek istediğin ne varsa... Ama açıkta bıraktığın, hiç hesapsız ortalığa döktüğün duyguların bir o kadar karanlıkta.

     Çıtasını yükseltmişsin düşlerinin, yıkılmaktan korkmuyorsun artık, seni güzel bulmayanlara içerlemiyorsun, senden çıkarabildiğim tek sonuç, hayatı sırtlamış olduğun ama karanlıktakiler; işte onlar o kadar da aşikar değil.

     Ait olmak istediğin hayatı terk etmişsin, yeni bir başlangıç için geç olduğunu düşünsem de sen başarmış duruyorsun onca yıl. Sokağında yaşattığın komşularına, yaşamasını istemediklerine, yaşatıp öldürdüklerine kucak açmışsın. Bana sırtını dönüşünde haklısın, ancak onlar kadar yaşanmışlığımız vardı, bu ayrımcılık neden?

     Suçum tasdik edilip onaylandı. Hükümlerimi senle beraber kestik. Ben biletimi alıp elvedalarımı ettiğimde, sen geri döneceğimi biliyordun, ama bilmekle yaşamak arasındaki fark işte bugün önem kazandı. Ben önemsemediklerimle baş başayım, karşımda sırıtıyorlar. Yüzlerine bakamıyorum, hem kızgınım, hem kırgın... Sense dağılmış durmuyorsun, neden?

     Kıyısında gezindiğim kaybedilmişlik, beni derinden sarsıyor. Kulağımda biriktirdiğim sesine bile söz geçiremiyorum. Gittikçe kısılan bir tonla bana “Hoşça kal” diyorsun, bense duymamak için şu an itibariyle sağırım. Bütün telvelerde seni buluyorum, arsızca istiyorum seni. Sana dair olanlara hastalandım bile, sense umarsızca karşımdasın. “Yokum” diyorsun içi boşalmış cümlelerinle. En okkalısından yudumlarken seni, boğazıma takılan o terk edilmişlik var ya; etlerimi lime lime yapıyor. Bir daha ne zaman takılır hayat oltama, bir daha ne zaman hesapsızca kucaklar beni, bilmiyorum.

     Sıyırdım ruhumu etimden. Seni biraz daha anlamak için çıplağım. Bırak teninden aşağıya kayıp gitsin yüreğindekiler, art arda tırnaklarını geçir bedenime, sana karşı koymak aklımda değilken, didikle ruhumdakileri. Kaba bulduklarını törpüle, yanlışlarımı düzelt, kusurlarımı af et...

     Bana yıllar önce öğretmek istediğin, benim şuursuzca “hayır” dediklerim için cezalandır beni. Sana yazdıkça azalır sanmıştım acılarım...

     Çoğalıyorlar, öbek öbek geliyorlar üzerime, beni çıldırtmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Bağırmak istemiyorum oysa, bu kadar zayıf olmaktan korkuyorum, acizliğim seni dahada yabancılaştıracak bana. Damarlarım şişti sinirden, koyu kırmızı bir kin aklımda, ama sana kıyamıyorum.

     Bir bardak çayla hafifler sandığım kederimi, doldurup doldurup içiyorum. Çay yerine, özlemlerimi demlemişim, bir haberim!

     Kapı çalıyor...

     Gelen dünden bugüne dostum, dünden bugüne sırdaşım, gelen, yine sensin.

     Buyur edilmeyi beklemiyorsun, çat kapı gelişin mutlu mu etsin, delirtsin mi karasızım. Seni alt edip, sıyırıp atsam üzerimden, yıkasam, çıksa o bildik kokun, senden hiçbir iz kalmasa, yok olsan... Kendime ettiklerim, senin yapamayacağın türden. Fikirlerim uçup gitmeli, boş bir bavul alıp, tıkmalıyım seni anımsatanları. İki bilet alıp doğru gara koşmalıyım. “Sen yanımdasın” diye ardıma bakmak gelmemeli aklıma, beni istemediğini, unuttuğunu unutmalıyım.

     Kafamı gömmek için bulduğum yer, senin yüreğinde olmamalı. Bedenimi dışarıda bıraktığımı hatırlamamalıyım. Kimse gülmemeli acılarıma, kimse acıtmamalı daha çok...

     Beni sevende, beni terk edende sen olmalısın!.



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkürler...
Gönderen: Tâlân Ayşe Kanca / , Türkiye
9 Nisan 2010
Yüreğinizin ışığı yolunuzu aydınlatsın Ömer bey... Umutla ve ışıkla kalın

:: Etkileyici
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
8 Nisan 2010
Doğrusu çok güzeldi.Yoruma ya da fazla laf kalabalığına gerek yok!Tebrikler ve teşekkürler.Saygılarımla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dalgaları Sevmek
Erguvan Ağaçları
Ölü Vakitler Biriktiriyorum
Zamanların Gölgesi
Bahcıvan
Kumsaldaki Çakıltaşları
Aklımı Vuruyorum

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yüreğiyle Bakar Kadın
Gitmek
Teninden Aşağıya Kayıp Gider Hayat
Yıldızlar Gece Gelir
İyi Bölünmeler
Parmak Aralarımız
Peri Kızı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ölümlere Müjde Çiçeği [Şiir]
Düş Agacı [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Aşk'a Dalacaksın [Şiir]
Aklar Düştü Satırlarıma [Şiir]
Hüzne Boyandı Hayat [Şiir]
Hayal Tarlaları [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Gülkurusu Akşamlar [Şiir]


Tâlân Ayşe Kanca kimdir?

20 Yıldır edebiyatla ilgileniyorum. Bazı yerel dergi ve gazetelerde yazılarım yayınlandı. 2003 yılında "Şarkısı çalınmamış sevdalar "adında bir şiir kitabı çıkardım, ayrıca Sarissa yayınlarından çıkan bir "Ortak Kitap" çalışmam var. www. turkiyeninsitesi. com da yazarlık yapmaktayım


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tâlân Ayşe Kanca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.