..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > nalan gök




7 Haziran 2007
Ninem  
nalan gök
Hep yalnızken mi gelir insanın aklına,paylaşılan o güzelim anlar? Kahveye eşlik eden sohbetler,komşu evlerinden gelen sesler...


:AHFJ:
Hep yalnızken mi gelir insanın aklına,paylaşılan o güzelim anlar?
Kahveye eşlik eden sohbetler,komşu evlerinden gelen sesler...
Hatırlıyorum; büyük tahta bir çatal kapısı vardı, dedemlerin köydeki iki katlı eski evlerinin- yalnızım yine, ne yalnızlığı yapayalnızım ben çocukluğumu düşündüğümden belli- gıcırdayarak açılan.Eski sözcüğü önceden kaldıkları ev manasında değil, gerçekten eski bir ev artık o ; bakımsız, tahta kurularıyla paylaşılan tahtalarının arası açılmış bir ev.
Dedem iyi sayılır ya, ninem yarı kötürüm, beyne giden kılcal damarlar işlevsel değil, eskilerin gel git akıl dediği bir halde.Kimi zaman en küçük ayrıntıları bile hatırlarken çoğu zaman bizi bile tanımıyor.Evin durumu da ninemden farklı değil, boyaları dökülmüş, eşyalar süklüm püklüm...
Dört göz evin içinde dedem,ninem bir de bizdik; annem, babam ve üç kardeş...Ama ne üç kardeş, kök söktüren cinsinden- kök sökmek hakkaten zordur deneyenler bilir,düşünün artık yaramazlığın boyutlarını-birbirinden ayrı kalınca görmek isteyen, biraraya gelince de öldürmek isteyen evlere ziyan üç afacan.
Hanay denir, ahşap taban tahtalarıyla kaplı bir salonu vardı evimizin,biz ordan oraya koşturur dururduk.Öyle koşturup oynarken biz güya,ninem elinde terlik kovalardıbizi susturacak ya!... Geç gelseymiş biraz dünyaya iyi bilardocu olurmuş ninem; o terlikten kaçma şansı olmaz çünkü.Duvara, kapıya,üçüncüde mutlaka toruna.-Semih( Saygıner) iyisin gene ucuz kurtuldun.-
En son bir kaç ay önce gördüm ninemi, beli iki büklüm.Gelmeyişimizden aramayışımızdan şikayetçi."Bir gelseniz de sesinizi , soluğunuzu duysam" diyor."Unuttunuz iyice beni, yokluğunuz aha şuramı eritiyor" diyor göğsünü göstererek.
Ah be ninem!Sesimiz varken terlik elinde koşturan, ses olmayınca gelseler diye kıvranan."Tamam ninem, sen kaynat yine pekmezi , ayvaları atmadan yetişiriz kanımca"
Ninem daldı yine.Son zamanlarda ne dinlediğini anlıyor, ne de biliyor söylediğini...
Sevgili ninem, Allah şifa verse de biz coşsak koştursak, sen yine terlikle koşsan peşimizden.

Sağlıcakla ve duayla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kan Kırmızı Gelincikler
Aşk Bir Büyü Mü?
Hüzün Demi
Her Ölüm, Erken Ölümdür

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yakın Tarihim Kayıp - Hükümsüz Değildir
Berfinime
Çeşm İ Cihan
Bebeğime
Tepe Kirazım - Amasya Elmam - Annem
Cevabını Bilen Beri Gelsin
"Kızların Tatlı Zamanı ""
Mutlu Haberler de İstiyorum. Lütfen...
Yorumsuz
"Vatan Sağolsun"

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Berfin'im [Şiir]
Adım Mayıs [Şiir]
Aşk Mevsimi [Şiir]
Meraklı Kelebek [Şiir]
Müsemma [Şiir]
Alışveriş [Şiir]
İntizar [Şiir]
Düşümde Sen [Şiir]
Kahramanıma [Şiir]
Aşka Davet [Şiir]


nalan gök kimdir?

Yazar değilim. Keşke. . . Sadece duygularımı paylaşmak istiyorum

Etkilendiği Yazarlar:
Doğan güneş, açan çiçek, yağan ya da yağmayan yağmur, yapraklarda ki çiğ tanesi, bir gülün kokusu,bir bebeğin dokunuşu,sıcak bir ekmeğin buğusu, akan suyun şırıltısı....


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © nalan gök, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.