..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Elif Demiröz




29 Kasım 2007
Aynalara Bakmaya Utanacaksın...  
Birkaç damla yaş akacak gözlerinden, ağlayacaksın. Asıl ihaneti işte o zaman yaşayacaksın...

Elif Demiröz


Kavuşmak için benliğine tekrar, aynalara koşacaksın. Ama nafile hepsi, aynalara bakmaya utanacaksın...


:BEEC:
İhanetin kör kütük zamanlarında, geceden bir parça, hayatımdan bir bütün götürmenin hesabı sorulacak sana. Sıçrayarak uyanacaksın gecenin dördünde, beşinde… Bir yanında derbederlikler bir yanında sevgi suretli bir gölge ve aklının dört bir yanında pişmanlıklar, serzenişler, unutulmamışlıklar…

Sırt üstü uzanacaksın nefes nefese, nereye kaçacağını bilemeden. Geceler dolanacak boynuna, yüreğini sıkacak bin bir acı. Yanında olmayacağım. Sarıldığın sevgi suretli gölgedeki soğuk donduracak seni. Terk ettiğin gibi terk edecek duyguların, mutlulukların seni.

Bir incecik sızı olup akacak içinde geçmişin. Aynalara bakmaya utanacaksın…Üzerine gelecek söylediklerin. Duvarlarda bir tokat gibi çarpacak unuttuğunu sandığın bir dizi hatıra. Kaçış bulamayacaksın. Kapılar üzerine kapanacak. Anahtarlarını en derin nehrin dibinde bile bulamayacaksın. İlk kez kendinden korkacaksın, aynalara bakmaya utanacaksın…

Ziyan ettiğin kalplerde açtığın çukurlar kumla dolarken anlayacaksın. Bir kez olsun ardına bakmadığın, bir kez olsun “ben” demekten vazgeçmediğin için mahkum olacaksın. Sonsuz zincirlerinle kendine bağlanacaksın. Birkaç damla yaş akacak gözlerinden, ağlayacaksın. Asıl ihaneti işte o zaman yaşayacaksın. Aynalara bakmaya utanacaksın…

Üzerine gelen zaman dilimi kıskacına alınca yüreğini, bir ışık huzmesi bile bulamayacaksın. İsmimi seslenmek istesen de sevgi suretli gölgeden kaygı duyacaksın. Yabancı gibi bakacak yüzüne. İçinde okyanusların dalga dalga olup ele geçirecek tüm dünyanı. Tutunacak bir tek dal bulamayacaksın. Aynalara bakmaya utanacaksın…

Bense kendi dünyamda dingin bir denizde ufka açılıyor olacağım. Tasadan uzak, yüreğine uzak, siluetten sıyrılmış gerçekliğin şefkatine teslim edeceğim ellerimi. Sen gökyüzünde tek bir yıldız olup kalacaksın. Kavuşmak için benliğine tekrar, aynalara koşacaksın. Ama nafile hepsi, AYNALARA BAKMAYA UTANACAKSIN…





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ağır Çöktü İçime Gece...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İstanbul Demek, Sen Demek...
Sana İthafen...
Küskündüm Gözlerine İstanbul'un...
Bütün Sokaklar Sana Doğru*
Yarım Kalmalı
Geldi...
Buluta Karışan Mektup - 1
Yazı Yazanların Kaderidir Yalnızlık
Buluta Karışan Bir Mektup Daha...
Kangren Gecelerimin Umududur Sevmek

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Pencerenin Arkasından Bakmak... [Şiir]
Ay Terk Etmezdi Geceyi [Şiir]
Mor Bir Aleve Dönüyordu Düşler [Şiir]
Evrim [Şiir]
Yelkovan, Akrep ve Kelebek [Şiir]
Geceden Bir Şiir [Şiir]
Hüzzam Bir Aldatmanın Nihavend Vedası [Öykü]


Elif Demiröz kimdir?

Uyku tutmayan bir gece, yıldızlarla dertleşirken fark ettim yazmaya ne kadar özlemli olduğumu. . . Ve o gün bugündür, en yakın arkadaşlarım oldular gökyüzünün rengarenk, ışıltılı incileri. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Cezmi Ersöz, Edip Cansever


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Elif Demiröz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.