..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > deniz




29 Ocak 2008
En Çok İncittiklerimiz  
deniz
en çok üzdüklerimiz her zaman yanımızda olanlardır.


:BAHB:
insanın sevdiklerini koruma içgüdüsü vardır. sevdiklerine bir zarar gelmesin diye onları her şeyden sakınır. onun üzüleceği şeyleri ortadan kaldırmaya çalışır. fakat,sevdiğini kendinden koruyamaz. kendi hiddetinden,şiddetinden,öfkesinden sakınamaz. sevdiği için en büyük tehlike kendisi oluverir.onu kırar,parçalara ayırır ama,bunun farkına varmaz. çünkü,"ben onu seviyorum.ona zarar gelmesini istemiyorum."der. bazen insan sevgisiyle sevdiğine zarar verir. ona karşı duyduğu güçlü,sarsılmaz sevgisiyle sevdiğinin canını yakar. bir düşünün: kız bir çocuğu sever,kızın babası bu sevgiye karşı çıkar. neden? kızını çok sevdiği için,onun üzülmemesini istediği için. baba böyle düşünse bile kız üzülür. sevdiğiyle olamamanın üzüntüsünü yaşar. ama,baba bunu hiçbir zaman bilemez. kızının canının yanmasını engellerken,kendisi kızının canını yakar. halbuki bıraksa,kızı,vdiğine gitse belki mutlu olacak. yaşamadan bilinemez ki.
derler ya:"insan sevdiğini yerden yere vururmuş." sanırım bu söz her şeyi açıklıyor. her şeyden koruduğumuz sevdiğimize en büyük acıyı biz yaşatıyoruz. moralimiz bozuk olduğunda patlayacağımız ilk kişi yanımızda olandır. her şeyin acısını ondan çıkarmaya çalışırız. sonra yaptığımızdan pişman oluruz ama,ne fayda. kırılan kırılmıştır bir kere. sevdiklerimizin canını bizim gibi kimse yakamaz. kimse bizim kadar onlara zarar veremez.
yanımızdakileri üzmeden,kırmadan,incitmeden yaşasak keşke. onları biz ağlatmasak.belki o zaman "sevgi"nin ne olduğunu gerçekten anlarız.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: harikaa
Gönderen: mustafa / , Türkiye
2 Ekim 2008
bak bu yazın çok gerçekçi çok güzel...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Seven ve Sevilen

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özne - Nesne
Kaçış
Kifayetsiz
Umut, Hâyâl, Cesaret
Kadının Ölümü
Hatalar ve Günahlar
Yolculuklar
Ütopya
Zaman ve Kapanmayan Yaralar
Yalnızlık


deniz kimdir?

içinde fırtınalar koparken bile hayata gülümseyebilen biri

Etkilendiği Yazarlar:
orhan veli, cahit sıtkı,dostoyevski,peyami safa


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © deniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.