..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > hayal




22 Şubat 2008
Gece (Hayal) Dir (Er) Erse Gün (Işığına)  
hayal
Açık kırmızı bir kan sızdı bacaklarından. Acıdı canı. Can acısından çok, damlayan kanı için acıdı. Açık ve sıcak kanına inat, bulanık ve soğuk yüreğine düştü acı. Acıdı acınmadan hiç, ardında acımtrak bir hayalet bırakarak. (Çığ)lık(sız) a(kar)ken (kan)ı, yok(oldu)! Ay, tam tutuldu o zaman.


:AIAC:
Göz kamaştıran bir sevdaya dönüştüğünde ay, ışığın sonsuzluğuna düşerdi aklı. Hiçbir gölge büyümez ya da küçülmezdi bu yüzden. Gerçek boyutunda ve binlerce yansımalar oluşturan kristâl bir aynaydı o. Gerçek ve gölge ikiz kardeşti. Ne zaman maviye bürünse gerçek, gölge de maviye düşerdi. Ay, dolunaydı o zaman.

Işık çözünür; gece karalığını tümden kaybedene dek renklenirdi; gökkuşağının yalnız çocuğu oynasın diye. Ay, dolunaydı o zaman.

Semiyotik dili öğrenmişti. Çözerdi her bir gerçeği gölgelerin şeklinden. Çocuktu o. Anne ay, dolunaydı o zaman.

Birden yıldızlar düşmeye başladı bedenine. Üstelik pekte ışıklı ve alımlıydılar. İnandırılmıştı, yıldızlarının saklanması gerekliliğine. Alırlardı yoksa, çalarlardı. Çok öykü dinlemişti, yıldızı çalınan çocuklar üstüne. Belki de biraz koyu renge bürünürse, fark edilmezdi yansıması. Tüm değerliler kilitlenmelidir. Kilit güvendir. Kilitledi bedenini. Ay, ilk dördündü o zaman.

“Renklerinden, oyunlarından ve kahkahalarından kurtul” dediler. “Görmediğin ve göstermediğin rengini isteriz”. İlle de siyahtır yeniyetmenin rengi! Durdu; ışık ve ışıksızlığın eşiğinde. Sonra gönlünü aydınlığa, bedenini karanlığa saldı. İkiyüzlü yaşadı. Bir yanı özgür, bir yanı zincir. Bir yanı ışık, bir yanı kör. Zıt kutupların durdurulamaz çekimlerinde, çarpıştı durdu kendi kendisiyle. Yakalayabilseydi kendini, gri olacaktı. Gri, sis rengi olsa bile. Oysa, bütünleşmek bir yana, her yüzleşmeden artakalan; parçalanma, yara ve kandı. Ay, son dördündü o zaman.

Bir gün, kocaman, kıllı ve güçlü ellerinde orağıyla geldi dev. Işığı bir güzel biçmek, gökyüzünü karartmaktı derdi. Biçti, biçti, biçti… elleri nasır tutana dek. Orağın ucunda parça parça bir yürek sallanmaktaydı. Öylece astı keskisini, boş geceye. Ay, yitirdiği yanını yaşlı gözlerle aradı, hilâl başlı orağı kıskanarak.

Sonra “gak” deyince halüsinasyon, “guk” deyince kabus tıktılar uykularına. Nerden geldiyse bir öcü geldi başucuna; gitmedi. Hepten karanlığa düştü. Aydınlık için kimliksizdi. Vizesiz kaldı umutları. Üstelik yutamayacağı kadar çok korku tıkılmıştı ağzına. Ay tutuldu o zaman.

Çıkışsız dehlizlerde yutuldu. Çıldırasıya delirdi; delirircesine çıldırdı. Sonra hiç açamayacağı bir mektuba bağladı sevdasını. Oysa yanılsamaydı her şey. Kapılar yanılgıydı. Ve kaybettiği ne varsa hesap sordu, çıkış sandığı kapılarda. Cevapsız kaldı tüm sorular. Ay, tutuldu o zaman.

Yılan bile dokundu su içerken. Bir de baktı, imkânsız lâbirentlerin tek deneği oluvermiş. Dört duvara düşmüş doğası özgür yanı; bir o yana, bir bu yana vurdu kanatlarını. Bırakılacak yeri olmayan ağır bir çeyiz sandığıydı artık duyguları. Oysa o, yalnız ve yorgun bir hamaldı. Naftalin kokulu sandığa bıraktı yüreğini. Ay, tutuldu o zaman.

Açık kırmızı bir kan sızdı bacaklarından. Acıdı canı. Can acısından çok, damlayan kanı için acıdı. Açık ve sıcak kanına inat, bulanık ve soğuk yüreğine düştü acı. Acıdı acınmadan hiç, ardında acımtrak bir hayalet bırakarak. (Çığ)lık(sız) a(kar)ken (kan)ı, yok(oldu)! Ay, tam tutuldu o zaman.


21.02.2008



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Külleri Sana , Közü Bana Düşen Sevda
İkilem

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çocuğum [Şiir]
Pigme [Öykü]


hayal kimdir?

Okumayı, yazmayı, şiir dinlemeyi ve sinemayı seviyorum. "Ekonomik özgürlüğüm var" diyen bir köleyim. Her iyi köle gibi, az tüketir, çok üretirim.

Etkilendiği Yazarlar:
Cemal Süreya, Oruç Aruoba


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © hayal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.