..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Kenan Kaplan




5 Mart 2008
Hüznün Cemaati  
Kenan Kaplan
hüzün ve kapitalizm ilişkisi


:BJCG:
Tezi öne sür, anti tez yarat ve evreni belirle önce…

Tezi öne sür. Deprasif bir toplumsal birleşimin evreni ne olur ki? Hüznün ülkesinin kendiliğinden birleşimi. Niyetçi tavşanın oluşturduğu sergüzeştler yığını. Kütlesel ağırlığın, rendelenmiş karışımları.

Evreni belirle..

Bağımsız değişkenlerin bile müptelalaştıkları, kullanım değerleri olmayanların, üst belirlenmişliklerce boyanmış alt anlamlarının arasında bulup yarattığımız sembolik değersizliklerin köleleştirdikleri. Kardeş fikirlerin ensest ilişkileri …

Neyi nerde arıyoruz kamuflaj bedenlerde.? Oysa en masum merhabanın bile pornografik anlamlara kurban edildiği dilsel topluluklar ülkesin de değil miyiz?

Evreni belirle. Sembolden bağımsız değişkenlerin kalmadığı ampirik çalışma kobaylarının bireyden çıkıp, birer "hey gidi hey eski günler" olma hevesleri içinde geçmiş kalıntıları. Zımparalanmış ve üzeri en renkli boyalarla tekrar yenilenmiş yorgun beyinlerin "doğan görünümlü şahin modelleri"…

"Hani nerde bıldır yağan kar şimdi"…

Evreni belirle örneklemi seç.

Siyahın krallığındaki devrimci şövalyeler çıksın bir adım ileri...Hey şövalye! anti tezini söyle.. Siyahın tüm güzellikleri hüzne çeviren kapsayıcılığında; bir pembe, bir sarı olabilir misin mesela? Var olabilir misin, karanlığa düşmeden gün ışığında?

Hüzün cemaati, hüzünle beslenir. Hüzün cemaatinin para-setomolüdür hüzün, siyahın kıyıcı krallığında. Her direniş aslında daha bir var ediştir hüznü kendi içinde. Yeniden ve yeniden kendi içindeki direnişlerle güçlenir hüzün.


Örneklemi seç ve ilerle.

Anlamlandırılmamışların anlam arayışındaki anlamlanmaları... Yan anlam kaydı. Yapıbozumsal değişiklikler içinde türev anlamlar oluştu, ana rahimde. Daha kırkıncı gününde ismini verdiler işte; imgesel anlam. Gerçeklik kendini parçaladı ya sınıfsal duruşlar da, tüketenlerin suskunluğunda cirit atar oldu imgesel hüzünler. Her imge kendi gerçeğini yarattı kaotik bir cemaatsel düzlemde. Anarşizm teslim edildi üstbenliklerin belirleyiciliğine…


Senteze ulaş..

Verilerin toplamı hayatımızda, sayısal değerlerden çıkacağımız günleri özlesek de COMPUTE komutunun ucundayız işte. Her idea, kendini yaratan üst ideanın dilini kullandıkça idealleşmiyor ne yazık ki. Fallosentrik direnişlerin adının vaftiz edildiği sentezlenmiş bir dünya bizimkisi. "Hüzün Cemaati."



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anormallere Denemeler - 2

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sağım Solum Sobe
Yürek Dengesi
Şarap Üzerine Güzelleme


Kenan Kaplan kimdir?

Kendi işi dışında her işi yapıyor. Yaşamdan topladıklarını yazıda harmanlamaya çalışıyor.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kenan Kaplan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.