"Bilmezlik ile ne hoştum; hayalimde ne güzellik, ne de aşk vardı." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Bir ışığın aniden sönüvermesi gibi…Bir cam bardağın elinden düşüp paramparça olması gibi…Sonra batan güneşin bir daha hiç doğmayacağını bilmek ve öyle karanlık kalacağına inanmak gibi… Gibi gibi… İki elini başının arasına alıp, oturup öylece bekleyip, hiçbir şeyin gelmeyeceğini bilmek gibi ateşli.Can yakıcı…Bir ‘’yok’’ kelimesinin ne kadar çok anlamını öğrenebilecek kadar gerçek…Kendi gerçeklerimin üstünde bir gerçek var olmaman.Yok olman… Ve aslında diğerleri için varken benim için yok olman kadar keskin uçlu. Düşünceler labirent gibi, duygular soğuk, körelmiş… Yokluğundan… Sensizken senin olmadığını kabul etmek… Ve benimsemek… Ve hatta belki de alışmak… Sonra devam etmek, yokluğunun içinde kaybolup, yok olmak. Benim bilmediğim, senin bilmediğin bir yerde var olmak.Var olmaya çalışmak.Benliğimi bulmaya çalışmak yeniden. Ucundan tutarak yaşamaya çalıştığım hayatımı koyvermek.Bırakmak…Sonra toplamak yeniden, kaldığı yerden. Yeniden yorulmak… Yeniden var olmak… Ve bir gün oturup…Gerçekten düşünmeye niyetlendiğim bir gün oturup…Bakmak geriye.Bakabilmek olmadığın zamanlara… Neler anımsayabilirim?Neler hissedebilirim?Seni nerede unutup, kendimi nerede başlatabilirim?Hatırladıklarım gördüklerime fazla gelirse ne yaparım?Geçmişin ayak izleri şimdime büyük gelirse nasıl katlanabilirim? Söyle bana sevgilim, ‘’’Olmayacak yaşamlarımız ve eksik yarınlarımız’’’ adına söyle… Nasıl dayanabilirim?..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ÇAĞLA GÖKDENİZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |