..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > HALİL GÖZALAN




6 Ağustos 2008
Yalnızlığın Yürekteki Saltanatı  
HALİL GÖZALAN
Yalnız, her insanın içine işlemiş bir olgu ve yalnızlığa savaşım.


:AHDD:
Yalnızlığın ritmiyle başlayan yüreğin iç çekişleri beraberliklere gebe bırakıyor insanı. Ve her aralanan kapıya koşuyor insan yalnızlığı alt etmek adına. Güzelliklere inanarak daldığı kapılardan hüsranlara batırılmış ve dağılmış olarak çıkıyor. Hangi aşk ebediyen kalıyor ki en uzunu bile ölümün bedende bıraktı soğukluğuyla sonlanıyor. Ölümsüz olduğunu inandığımız duygularda toprağın esaretinde bırakıyor kendini.

     Bedensel yalnızlıklara değil sitemler, ruhsal yitirilişlere. İnsani ne kadar kavram var ise yok olmuş yüreklerde. Bir şeyleri yaşama heveslerinin ardında insanlığı unutmuş yürekler. Yaşama dair geçirdiğim her an kendim olma hevesindeyim. Maskeler takmadan yaşama, insanların gerçeklerini yüzüne vurabilme hevesindeyim. Yalan gülümseyişlerimin utancını içimde hissetmeme hevesindeyim. Sevmelere umutla bakıp umutsuzca sevgisizliklere boğulmama hevesindeyim. Heveslerin içinde yaşamama hevesindeyim.

Yalnızlık bir kere palazlandı mı ne alaşağı edilebiliyor ne kovulabiliyor yürekten. İnsanların içinde yalnızlığının hissiyatına kapılıveriyor aykırı düşünüşlere sahip olan insan. Sokak sokak cadde cadde koşarak gelip geçen yüzlere bakarak kendi yüzünü arıyor ve yolun sonunda bir çıkmazda buluveriyor kendini. Yine yalnız olarak aynı sokakları aynı caddeleri ve aynı yüzleri tekrar sorgulayarak geldiği yere geri dönüyor.

Ne yalanlara bulandı yüreğim. Ne aşk denizlerinde boğuldu bedenim. Ama şimdiler sevgisizlik denizlerinde boğuluyor yüreğim. Ve dokunuşlara hasret bedenim. Yalnızlığın ittirmesiyle sevmeye zorlamalarımın da anlamsızlığının farkındalığındayım ama hala sevilme çabasındayım. İşte yalana bile bile kendini adamak bu olsa gerek. Hangimiz aşkın kanımızdaki akışkanlığı karşısında direnebilmişiz? Hangimiz bugün yalan olduğunu nitelediğimiz aşkın yarın gerçek olduğunu düşünmemişiz. Bence hiçbirimiz.

Bu akşamda yalnızlığı dillendirdi yüreğim. Gece yine yalnızlığın şekilsizliğinde şekilleniyor. Ve yalnız kalmama adına gecenin mavisine ve müziğin tınısına sarıldı yüreğim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Koca Bir Yalan Yaşamlar
Tarifsizliğin Adıdır Aşk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kaybolmuş Yüzler [Eleştiri]


HALİL GÖZALAN kimdir?

Bir başlangıç, olumlu duygusal değişimleri dayatma isteği ile yazmaya başlayış. .

Etkilendiği Yazarlar:
Vedat Türkali, Perihan Maden, Elif Şafak


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © HALİL GÖZALAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.