..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Materyalist bir dünyada yaşıyoruz, ve ben de materyalist bir kızım -Madonna
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Jülide Eda




8 Eylül 2008
Hey! Bayım!  
Jülide Eda
Giden birine, gitmesin diye, giderse bıraktıklarını da yanında götürsün diye yazılmış bir mektup.


:BJEC:
Hey! Bayım! Durun.. durun lütfen, durun gitmeyin. İçimde sizden bir parçayla bırakıvermeyin beni burada yalnız / bir başıma. Hatta siz’li başımla. Hayır, gitmeyin. Durun, alın içimden sizi ve size dair her şeyi. Gitmeyin, yani dilerseniz gidin de.... Giderseniz eğer, hani parçanız kaldı bende. İstemez misiniz? Kalsın mı? Yok, yok. Kalmasın. Alın onu. Beni yalnız bırakmayın onunla. Bayım. Gitmeyin, dedim. Durun.


Hem söyleyeceklerim daha bitmedi. Kelimelerim düzene girmedi, noktalarım doğru yerlere gelemedi. Noktaları, virgülleri karıştırdım; karmançorman ettim. Böyle gidemezsiniz, daha kendimi size açık edemedim. Bayım, orda mısınız? Değilseniz de söyleyeyim. İçimde bir parçanız var sizin isteyerek ya da istemeyerek yaşam verdiğiniz ve giderken almayı reddettiğiniz. Alınız onu, alınız. Onunla yaşayamam ben. Çünkü onunla nasıl yaşanır bilmiyorum. Siz olsanız yanımda, ah tabii olsanız ne güzel olurdu. Olsaydınız yanımda, öğretirdiniz onla yaşamayı bana. Hatta birçok parça daha eklerdiniz belki içime. Sonra sizle bir bütün olurdum belki. “Biz” derdik o bütünün adına sonra da. “Biz” de “aşk” demek olurdu sonunda.


Ama siz gitmeyi seçtiniz. Üstelik parçanızı da almıyorsunuz. Bayım! Dinleyin, sıkılmayın; sözlerim bitmedi. Evet, sözlerim bitmek bilmez. Alın parçanızı alın. Benim işime yaramaz çünkü. Hem daraltıyor, hem nefes aldırmıyor. Yemek yedirmiyor bir kere. İnsan yemek yemeden yaşayabilir mi? Hem ona ihtiyacım yok sanki artık. Hani siz yoksanız diyorum, parçanız da olmasın. Alın içimden onu, bayım; duyuyor musunuz?


Almam mı diyorsunuz? Ama o sizin efendim. Saygıyla eğiliyorum karşınızda. Evet, sizin o. Lütfen alın ne yaparsanız yapın. Onunla benim işim olmaz çünkü. Nefes alamıyorum onunla. Yaşayamıyorum. Bedenim dar geliyor ruhuma; ruhum kaçmak istiyor uçsuz bucaksız diyarlara. Alıyor musunuz? Evet, evet. Hatrım için mi? Tamam, ne olursa olsun bir zahmet, alınız. Daha fazla yaşayamıyorum onunla. Hem siz olmadan olmuyor. E gitmeyi mi seçtiniz? Peki madem, alın şu “kalp” denen parçayı benden. Olmuyor bayım, olamıyor. Siz olmadan onunla yaşanmıyor.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
İlişkimizi Anlattım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Kafka" Demişler
"Aslı Var mıdır Yok Mudur?" İlgilenmeden...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kırıntı (I) [Şiir]
Çok Mani Bir Mektup [Öykü]


Jülide Eda kimdir?

Arada bir Kafka oluyorum. İçimde durduramadığım duygularım, bastırmaya çalıştığım serzenişlerim ve değişmeyen surat ifadem ile. . Siz bana, "Kafka'nın kadını" deyin.

Etkilendiği Yazarlar:
Franz Kafka, Milan Kundera, Albert Camus, Oğuz Atay, Tezer Özlü, Küçük İskender, Orhan Pamuk, Cesare Pavese


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Jülide Eda, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.