..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Jülide Eda




9 Ekim 2008
"Aslı Var mıdır Yok Mudur?" İlgilenmeden...  
Jülide Eda
Her yazar gibi Kafka da öldükten sonra birtakım iddialara maruz kaldı. Hepsinden öte, Kafka, ölümünden sonra tanındı. Nitekim, son zamanlarda özellikle Türk basınında yankılanan (asıllı ya da asılsız) iddialara ithafen...


:AHDI:
Eğer Kafka, İngiliz araştırmacı James Hawes'in ortaya attığı iddiadaki gibi, sağlığında tanınmamış olmayıp Almancadaki bütün önemli yazarlar tarafından hayranlıkla okunduysa, milyoner babasının parasını, evet, hayat kadınlarıyla yediyse ve pornoya düşkünse, küçük bir işte değil de kamu sektörünün en büyük kuruluşlarından birinde kilit bir mevkide çalıştıysa ve Habsburg İmparatorluğu'nun sadık bir vatandaşı olup Birinci Dünya Savaşı'nı Alman ve Avusturyalıların kazanmasını istediyse; sol elimin, baş parmağına biraz - cık kezzap dökmem gerekecek sanırım. (imzasını silmek adına)

Kafka, pornoya düşkünmüş, savaşta Almanya kazansın istemiş, zenginmiş, parasını hayat kadınlarıyla yemiş diye değil de bizi yıllarca "birileri" kandırmış diye yaparım bunu.

Ha, Kafka'nın mitine saygı duyarım o ayrı. Kıyamam be. Kıyılır mı? Kızılır mı? Yaparlar bunu Kafka, yaparlar tabii.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kafka..
Gönderen: Aysu / , Türkiye
12 Ekim 2008
bir rüzgar essin milena'ya mektuplar olsun kucağında, milyon kez sarmalasın yüreğimi ve sonra gitsin..buyursunlar kafka'nın sofrasına. saygılar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve şairler kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Kafka" Demişler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hey! Bayım!
İlişkimizi Anlattım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kırıntı (I) [Şiir]
Çok Mani Bir Mektup [Öykü]


Jülide Eda kimdir?

Arada bir Kafka oluyorum. İçimde durduramadığım duygularım, bastırmaya çalıştığım serzenişlerim ve değişmeyen surat ifadem ile. . Siz bana, "Kafka'nın kadını" deyin.

Etkilendiği Yazarlar:
Franz Kafka, Milan Kundera, Albert Camus, Oğuz Atay, Tezer Özlü, Küçük İskender, Orhan Pamuk, Cesare Pavese


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Jülide Eda, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.