..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyayı isteyen bilime sarılsın, ahireti isteyen bilime sarılsın; hem dünyayı hem ahireti isteyen yine bilime sarılsın" -Hz. Muhammed
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > asivemavi36




7 Kasım 2008
Atatürk'e Abdestsiz Dokunmak  
Can'ı yakmak... yada "MUstafa" ya dair.

asivemavi36


"ne gariptir bu ülkedeki her güzel şeyin taşlanması... ve Can Dündar'a Oscar ödülünü yakıştıranlara: Bir kez daha gurur duyarız...Neden olmasın?"


:BBIJ:
Son günlerde sıkça ve çokluca mailler almaktayım ve eminim sizler de almışsınız. Çoğu zaman bilgilendirme amacını aşıp tam bir taciz halini alan bu maillerin tamamı “Mustafa” ve Can Dündar’ın vatan hainliğinden tutunda Atatürk düşmanlığı konularında mailler. İlginçtir filme gitme diye telkin yapanların büyük bir çoğunluğu filmi izlememiş!

Ben filmi izlemedim ama bulunduğum şehre geldiği takdirde mutlaka ilk izleyicileri arasında yer almayı düşünüyorum. Ama film konusunda o kadar eleştiri yapıldı ki hani gitmezsek de olur kabilinden…

Ne yapmış Can Dündar?




Bir Mustafa resmi çizmiş.

Bir insan,

İnsana dair halleri ile anlatmış Mustafa’sını.



Mustafa’nın babası ölmüş.

Mustafa dayısının bahçesinde karga kovalamış.

Mustafa savaş cephesinde bir kadına; sevgilisine mektup yazmış.

Mustafa rakı içmiş.

Mustafa üç paket sigara içmiş.

Mustafa karanlıkta uyumaktan korkarmış.

Mustafa ağlarmış.

Mustafa parasız kalmış.

Mustafa Kürt sorunu hakkında görüş ve duruş sahibiymiş.

Mustafa padişah Vahdettin ile ülkenin kurtuluşu konusunda görüşmüş.


***
-Mustafaların babaları ölmez!-

-Mustafalar tarlada karga kovalamaz, hele dayısının tarlasında hiç!-

-Mustafalar aşık olmaz, sevgililerine mektup yazmaz, onlar bir savaş makinesidir!-

-Mustafalar rakı içmez!-

-Mustafalar günde üç paket sigara içmez!-

-Mustafalar karanlıkta uyumaktan korkmaz!

-Mustafalar ve ağlamak!!! Hiç olmayacak bir şey!

-Mustafalar parasız kalmaz!

-Mustafaların Kürt sorunu hakkında görüşü ve duruşu olamaz!

-Mustafalar Padişah Vahdettinlerle asla ve asla görüşmez ve hatta Mustafaların tayin, terfi ve atamalarını Cibuti kralları yapar!

***

Bir sürü laf ola beri gele eleştiriler. Bu eleştirileri yapanlar acaba “Sarı Zeybek” belgeselini izledi mi, daha doğrusu Can Dündar’ın böyle bir çalışmasından ve diğer çalışmalarından haberleri var mı?

Kendileri ne yaptılar Atatürk için?

“Can Dündar haindir ve dahi Türk-Atatürk düşmanıdır” Der çok vatansever milliyetçi ve Atatürkçü zat-lar! … “Niyeymiş efendim? Diye soracak olduğunuzda verdikleri yanıt “Atatürk dememişte Mustafa demiş”

Ya vatansever, milliyetçi, Kemalist zat… Can Dündar İnsan Mustafa’yı anlatmış. Sizin bakamadığınız, göremediğiniz daha doğrusu görmeye cesaret edemediğiniz, korktuğunuz taraflarını görmüş Atatürk’ün.

Ne yaptığınızı zannediyorsunuz gerçekten? Neyi ve kimi koruduğunuzu zannediyorsunuz?

Kim Atatürk? İnsan mı? Siz nasıl görüyorsunuz onu?

Hırsları, egoları, korkuları, sevgileri, zaafları, alışkanlıkları olamaz mı?

Ne kadar tanıyorsunuz Atatürk’ü?

Sadece Anıtkabire gidip gelmek mi zannediyorsunuz onu tanımayı?

Sadece ilkokuldan aklımızda kalan Atatürk ilke ve inkılâplarını bilmek midir onu tanımak?

Sadece Ali Rıza efendi ve Makbule hanımın oğlumudur Atatürk?

Sadece Selanik doğumlu olduğu?

Harbiyeli olduğu, Trablusgarp ta cephe komutanı olduğu yetiyor mu onu tanımaya?

***

Hiç o çatık kaşlı, sert bakışlı Atatürk’ün kapağını açıp içindeki Mustafa’ya baktınız mı?

Yanıtınızı biliyorum. Bakmaya cesaret edemediniz.

Onu çıplak görmekten,

Onu insan görmekten,

Onu yalın görmekten korktunuz hep.

Çünkü o insan olunca siz savunmasız kalırdınız.

Çünkü onun Atatürk değil de Mustafa olması sizin için yıllardır bir kâbus gibidir.

***

Nutuktan son birkaç kelimeyi beyninize kazımak,

Onuncu yıl marşını kalabalık anınızda koro halinde söylemek,

Anıtkabiri ağlama duvarına çevirmek,

Sadece 10 Kasımlarda onu anmak,

Onun ilkelerinin içinden cımbızla sadece laikliği almak gibi şeylerin dışında Atatürk için yapmış olduğunuz ne var?

***

Okuduğum ve tartışmaları izlediğim kadarı ile, filmde hüznü, korkusu, hatası, sevinci, yengisi, sevabı konu edilmiş ve kimimizin kader dediği hayatının bazı anları anlatılmış Atatürk’ün.

Atatürk bir tabudur! Bu filmde bir tabu kırılmış ve içinden Mustafa çıkmış…

İnsan Mustafa.

İnsana dair Mustafa.

***

Bazı kesimlere haklı olarak bağnaz diyoruz, yargılıyoruz.

Çünkü saplanıp kalmışlar,

Çünkü bir takım tartışmaları kabul etmiyorlar,

Çünkü bünyeleri reformu kaldıramıyor.

Peki, sizi kim yargılasın?

Mustafa bir insandır, Can Dündar abdestsiz ve besmelesiz dokundu diye kirlenmedi korkmayın.

Bağırmaya, çağırmaya, ortalığı vayvelaya vermeye gerek yok, engizisyonlar ortaçağda kaldı “Can” yakma törenlerinizi kesin artık lütfen...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Yeni Moda: M.Kemal Atatürk'e saldırmak
Gönderen: Hakkı Demircan / ,
29 Kasım 2008
Birtakım dış güçler ve içerdeki işbirlikçileri yurdumuzu bölüp parçalamak isterlerken karşılarında en büyük engel olarak M.Kemal ATATÜRK'ü, onun ilkelerini ve orduyu gördüklerinden bir saldırı ve yıpratma propagandası başlatmışlardır. Bunun farkında olmak gerekiyor. Amaç gerçeklerle örtüşmeyen ve yanlı bilgilerle halkın kafasını bulandırmak, ATATÜRK'ün değerini düşürmektir. Eğer bu topraklarda özgürce yaşayabiliyorsak bunu ATATÜRK'e borçluyuz ve sadece bu nedenle bile onu küçültmeye çalışacak değil tam tersine yüceltecek filmler yapmalıyız. Onun 'insanlığı' böyle bir filmde de anlatılabilir, ancak bir ulus için yaptıkları daima daha önemlidir.

:: PUTLARI YIKMAK
Gönderen: SÜLEYMAN ATMIŞ / , Türkiye
12 Kasım 2008
Filmde şöyle bir sözü geçiyordu yanlış hatırlamıyorsam Atatürk 'ün.."Müslümanlık Türklere bir katkı sağlamak yerine onları ilimden akılcılıktan uzaklaştırmıştır.Biz gökten inen kitaplara değil kendi yarattığımız şeylere inanamalıyız."Ya da anafikri böyleydi tam hatırlamıyorum.Ama ne kadar haklıymış ki hala kendi yarattığı şeylere tapınıyor yurdum insanı.Atatürk onlar için hala bir put bir kabe..Evet abdestsiz dokunmuş Can DÜNDAR kabeye.Hatta üstündeki siyah örtüyü açıp içeri girmiş. En azından tahammülü olmayanlara bile eleştiriyi öğretmiş oldu bu da bir kazanç..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
12 Eylül - I

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Susuyorum [Şiir]
Devrim Yürekli Çocuk [Şiir]
Zap Suyu - I [Şiir]
yada Dön Gel [Şiir]
Caw Bella [Şiir]
Dar Ağacında Üç Fidan [Şiir]
Sen Sustuğunda [Şiir]
Yusuf ile Züleyha [Şiir]
Kavgam Sürüyor [Şiir]
Kavgaya ve Aşka Dair [Şiir]


asivemavi36 kimdir?

paylaşmak. . . hayat adına ne varsa. . . ama demiş ya nazım. . . "yar dudağından gayrı". . .

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © asivemavi36, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.