..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Fatih




5 Şubat 2009
Maraton  
Fatih
Hep maratona benzetirler ya hayatı , bitiremeyeceğimizden değil. Farklı kondisyonlara sahip herkes bitirebilir bu maratonu .aslında uzun olması değildir maratonu bizim için zor kılan , gitmeyi seçtiğimiz yollardır ve hatta zaman zaman yürüyebilecek olmamızın aklımıza bile gelmemesidir.


:AGEI:
Çok tanıdık bir yol , elle tutulur gözle görülür bir yerdeyim. Bu benim , yürüyorum.
Etrafa bakıyorum , gözlerim bir şeylerle örtülmüş sanki .yeni olan hiçbir şeyi keşfedememiş olmanın rahatlığı var içimde.tam da bir tartışmanın ortasında kalmış gibiyim.

-     çok da fazla şey istediğimi sanmıyorum.
-     Hayır çok değil , sadece hiç vermeden bir şeyler istiyorsun.
-     Neden? Bununla ilgili bir kural mı var?
-     Yo , sadece hiç koşmadan kilometrelerce uzağa gitmek istiyorsun. Gidebilir misin?
-     Araba diye bir şey var!
-     Sadece koşmanın para ettiği bir gezegende yaşadığını düşün!
-     Saçmalık!
-     Aksine yapmak istediklerimizin hepsi için bir o kadar onlardan vermemiz gerekiyor. Ölçü birimleri aynı olmayabilir.
-     Beni anlamak istemiyorsun.
-     Biraz koşmaya ne dersin?

Hayat da böyle bir şey işte , beklediğimiz kadar vazgeçmeliyiz. Yada vazgeçtiğimiz kadarını istemeliyiz. Hep maratona benzetirler ya hayatı , bitiremeyeceğimizden değil.
Farklı kondisyonlara sahip herkes bitirebilir bu maratonu .aslında uzun olması değildir maratonu bizim için zor kılan , gitmeyi seçtiğimiz yollardır ve hatta zaman zaman yürüyebilecek olmamızın aklımıza bile gelmemesidir. Kişisel kondisyonlarımızın hırslarımızdan ve isteklerimizden daha aşağıda olmasıdır bu maratonu çok zor yapan.


Hava bozmaya başladı. Gri bulutlar toplandı gökyüzünde. Çok matematiksel bir yağmur başladı . her şeyin bir düzeninin olması ve bütün bunların kusursuz işleyen bir sistemin parçaları olduğunu düşünmek inanılmaz bir huzur veriyor insana. Bir kadının yanından geçiyorum. Bu benim koşuyorum.

-     hiç tek kişilik bir yarış düşündün mü?
-     Nasıl?
-     Yarışanın sadece sen olduğu ve aslında yarışın kendine karşı olduğu bir maraton mesela…
-     Yine saçmalaya başladın.
-     Nasıl olursa olsun bitirdiğinde birincinin sen olabileceğini düşündün mü hiç?
-     Öyle bir şey olmaz.
-     Bir an için olduğunu düşün.
-     Bence bu koşu seni yordu , sağlıklı düşünemiyorsun.
-     Peki ne kadar zamandır koşuyoruz?
-     Bilmiyorum.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Günebakan Sokak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uzakdoğu
Arka - Daş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bu Kadar İşte... [Şiir]
Biz Hep... [Şiir]


Fatih kimdir?

tanıtmam gerekliliğini uyardı pek sayın bilgisayar, ben ne yapsam bildiğini sayar. . Memnun oldum bu vesile ile


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fatih, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.