..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Nazmi Metin




6 Şubat 2010
Anlama Zorluğu Çekenlere Bir Kez Daha Duyurulur  
Nazmi Metin
Ülkede yaşanan gelişmelerle ilgili eleştirel yazı


:AHAH:
Kalabalıkların kitlesel bilinç kazandıkları yani haklarını almak, kullanmak ve geliştirerek korumak için kitle tavrı koyabildikleri demokrasilerde her sorunun bir çözümü vardır..
Ülke ve insan sevgisiyle harmanlanarak yönetilen insan merkezli bu demokrasilerde söz konusu doğrunun varlık nedeni, sorunların da çözümlerinin de insanla var olduğuna inanılmasıdır.
Bu inancı besleyen ve yaşam biçimine dönüştüren şey ise, iktidarıyla muhalefetiyle demokratik omurganın sağlıklı bir şekilde var olması için gerekli çabayı göstermesidir.
Yani..
İnsan merkezli demokrasinin sağlıklı işlerliği için, herkesin sorunların ortaya çıkışından olduğu kadar sorunların çözümünden de sorumlu olduğunu bilmesi ve bu sorumluluğu yerine getirirken yönetsel örgütlülükten yeterli desteği görme hakkını kullanabilmesi gerekir.
Odalar..
Dernekler..
Sendikalar..
Birlikler..
Ve Konfederasyonlar..
Bu hakkın örgütlü bir şekilde kullanımı…
Caddeler..
Meydanlar..
Açık hava toplantıları..
Grevler..
Genel grevler..
Bu hakkın kullanımını kısıtlayan yönetsel örgütlülüğe karşı tepkinin örgütlü bir şekilde seslendirilmesi için vardır.
Ve bu var olan gerçek, hükümetler tarafından işlerine geldiği gibi okunduğunda..
Bunu görüp afişe etme sorumluluğu bulunan basın..
***
Ve yerelde halka hizmet denilince..
Akla ilk gelen belediyeler..
Ve halka hizmet etme konusunda hiçbir gerekçe üretme hakkı bulunmayan bu kuruluşların başına seçimle gelen isimler..
Hizmet adamı olmak yerine..
Şu bildik siyaset adamı olma becerisi gösterdiklerinde.
Yani..
Halkın hizmet etmekle görevlendirme yetkisini kendisine siyasi gelecek şekillendirmek için kullanma kurnazlığına yattığında..
Bunu görüp uyarma yükümlülüğü bulunan basın..
İnsanı kişisel siyasi amaçlarına ulaşma yolunda merdiven anlayan zamane kurnazların bu hallerini ayan beyan göstermek için..
Beyni ve yüreğiyle..
     İnsana ve gerçeğe sevdalı..
Çağdaş demokrasilerin yaşanılası gerçekliğinin geçiş noktasında durmak zorundadır.
***
     Ben demokrasiyi böyle anladığım için..
     Kurumsal yapıları eleştirel habercilik merceğiyle görüp, yazarak anlatıyorum..
Gazeteniz Ses böyle bir sorumlulukla varlık nedeninin gereğini yerine getiriyor..
Bu farkı yıllardır anlama zorluğu çekenlere bir kez daha duyurulur.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tekel İşçileri Direnişinin Anlattığı...
Ormancı ve 2 Kardeşin Öldürülmesi Olayı...
Şimdi Değişim Zamanı!..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Paylaşmaya Dair [Şiir]
İsyan Gidişlerim Yok Artık [Şiir]
Çocuk Tadında Düş Kurabilmeli Şair [Şiir]
Ülkemde Hayat [Şiir]
Beyin ve Yürektik [Şiir]
Halk İçin, Emek İçin [Şiir]
Neydi? [Şiir]
Çocuk Tadın Düş Kurabilmeli Şair [Şiir]
Yürüyüşümün Başkaldıran Yanı [Şiir]
O Çağrı [Şiir]


Nazmi Metin kimdir?

Bir edebiyat adamının anlatımı toplumsallıktan beslenmelidir. . Yazma duruşumu besleyen toplumsal duyalılığımdır

Etkilendiği Yazarlar:
Edebiyata evrensellik yükleyen bütün yazın adamları


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nazmi Metin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.