Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Halk Huzurunda Pespaye Akil’ler’e 1388 BEHMEN 22 - PERŞEMBE El Muhtare - Muhammed Bin Ali 04-08 Abbasi Modeli.-. El Muhtare Modeli. - Memluki Modeli – Karmati Modeli – Endülüs Modeli – Fatımi Modeli Eyyübi Modeli – Selçuki Modeli - Osmanlı Modeli- Safevi Modeli – İngiliz Modeli – Fransız Modeli – Rus Modeli-Çin Modeli- İran Modeli – Vahhabi Modeli-Amerikan Modeli-Avrupa Modeli-Japon Modeli… Veee..! Anadolu Modeli. Hani nerde.? Yok.! Niye yok abi.!? Niyet yok abi.! Niye niyet yok abi.!? Ne biliyim abi.! Herkesin niyeti de bozuk olamaz heralde.!? *** Ya bu ülkede yaşamıyoruz yahut böyle bi ülke yok.! Müflis tüccar gibi bütün aydınlarımız bütün alim ve düşünürlerimiz.. Eski defterleri karıştırıp duruyorlar habire. Fakat bu ülkenin eski defterlerini de karıştırıyor filan değiller.. Hani nerdeyse taa Atlantis’e kadar gidecekler ama yerini bilen yok galiba içlerinde.. Eve ne zaman dönecekler o da belli değil. *** Na’pcez abi.!? Yeni bir ülke kuracağız abisi.! Başka yolu yok.! Nasıl olcek abi.? Şöyle olcek abisi: Önce bu ülkede yaşayan bütün insanların insan olduklarını kabul edeceğiz. Hangi din dil ulus halk kabile renk ırk millet cins ve cibiliyyetten olurlarsa olsunlar.. Bu ülkede yaşayan herkesin insan olduğunu kabul edeceğiz ve. Kabulleri hususunda da herkesin bir diğerine üstünlük taslamasına izin vermeyeceğiz. Her milletin iyisi iyidir diyeceğiz ve. Her milletin iyileriyle her milletin kötülerinin karşısına dikilip onları dahi iyiliğe davet edeceğiz. Kimsenin kimseye zulm etmesine seyirci kalmayacağız ve.. Her daim zulme karşı mazlumdan yana müdahil olmanın gayreti içinde olacağız. Eski defterleri karıştırıp karıştırıp yeni problemler türetmekten de kesin uzak duracağız. Tarih kitaplarını yakıp; Masal kitaplarının yayımına hız vereceğiz. İnsanlığın kadim insan kalbi masallarda atıyor tarih kitaplarında değil. Masallarda uyuyan.. Pamuk Prenses Kalbimizi uyandıracak.. Beyaz atlı öpücükler büyüteceğiz Olric.! Ve onlar ıskalamayacaklar hayatı. Ve okları hiç bitmeyecek onların. Atları da hiç yorulmayacak inan buna.! Yolcuları da hiç üşümeyecek. Onların.! Buna da inan.! Olric.! *** Anlat abi ne olur.! Susma.! Hayali bile güzel.! Hayali bile cihan değer.! Hayali bile güzel ama dostum ben bir hayalden söz etmiyorum. Hangi olmamışın hayalini kurabilir ki insan.? Cennet düşlerimizin bile bir Cennet görmüşlüğü vardır.. Cehennem düşüyle yatıp kalkan bir insana rastladın mı sen hiç.? Dünyanın cehenneme çevrilmiş olmasının asıl nedeni bile bir Cennet öfkesi yüzündendir. Bunu bil.! *** Cennetinden mahrum kalmış insan. Bu mahrumiyet acısının;bu gurbet eleminin öfkesiyle saldırmaktadır Dünya’ya. Oradaki mahrumiyetini burada telafi etmeye çalışmaktadır adeta. En kötü bildiğin insana bile sorsan iyi yaptığını söyleyecektir sana.. En kötü bildiğin insanın kalbinde bile uyuyan bir güzel vardır ve. Al sana! Sevgili dostum.! .. Ve hakeza. En iyi bildiğin insanın kalbinde bile öfkeli bir canavar pusuya yatmış olabilir. Ve fakat. O öfkeli canavar bile cennet ister cehennem değil. Gurbetinde aklını yitirmiş – çılgına dönmüş- insanın öfkesinden başkasına fısıldıyor değildir şeytan. Şeytan dahi kendi gurbetindedir. O dahi kendi sürgününün acısıyla kıvranmakta ve sanki. O dahi kendini kaybetmenin müsebbibi olarak insanı suçlamak ta ve ona saldırmaktadır. Suçlama karşılıklıdır dostum. Ve bu savaşım bu minval üzre hala devam etmektedir. Bunu da sakın unutma.! ** Yani? Yanisi şu ki dostum. Kamil İnsan kendi şeytanına bile merhamet etmeyi başarabilen insandır. Şeytan olmasaydı nasıl varabilecektik kendiliğimizin gerçek farkına.? Tanrı yanlış yapmaz dostum.! O’nun tasarımında ne bir eksilik var .. Ne de yaratımında bir yanlışlık. Araz’ın da bile bir araz yoktur. Bir maraz yoktur. Arıza bizde dostum arıza bizde. Maraza çıkarmanın alemi yok. Kendiliğimizi O ‘na aidlemedikçe.. Şu arızalı mensubiyet algılarımız yüzünden. Bu Dünya bizim için Cehennem olmaya devam edecektir. Bu yüzden kutsamıyorum işte savaşı.! Ne için savaştığını bilen kaç İnsan var dostum.? Zengin yoksul kavgası için mi gönderildik bu Dünya’ya..? Habil ve Kabil’e bile dar geldiyse bu Dünya. Mal mülk yüzünden mi acaba.? İki kişiye yetmeyen şu dünya.. Bunca kişiye nasıl yetecek acaba..? *** Daha da ileri gidelim dostum.! Ta Cennet’e gidelim istersen.! Şu doymak bilmez tamahımız yüzünden kendisinden de olduğumuz yitik ülkemize gidelim istersen. Ne oldu O’rada? Orada aradığımız neydi de burada bulabileceğimiz şey ne olacak şimdi..!? Şeytan neyi vaad etti de İnsan bu vaad karşısında kendinden geçti ve hırsla saldırdı o yasak meyveye.? *** Kendisini aldatan ve kendisine kaybettiren şeyle aldattı şu şeytan şu İnsanı da. Hala anlamazlığa vurup aynı şeyi istemekte ısrar ediyor şu insan. Ne demeli bilmem ki. Şu aptal İnsan’a.! Hala aynı teranede ve hala.! Aynı viranede.. Demekten başka. … O şey’in ne olduğunu biliyor musun sen dostum.? Nietzsche’nin bile farkına varıp.. Şu bizim bir çok akıldane yazar çizer takımının bile hala anlayamadığ;ı kavrayamadığı o .. Intımur vetitutum’un ne olduğunu biliyormusun sen.? Tanrılık taslayan; TANRI’NIN TA KENDİSİ OLDUĞUNU İDDİA EDEN … Hallac değildi dostum.! Bunu iddia edenlerdi O’nu katledenler. Bu katle fetva verenler di bu iddia’ya ihtimal verenler de. İşte böyle.! Bunu da iyi bil ve kesin inan değerli dostum. .. Nietzsche’nin dahi düştüğü bu hatanın farkına bile varamadılar şu bizim allameler de. Dalamadılar bile dahası Nietzsche’nin daldığı o adgavs-ü ahlam düşlerine de.. Uyanabilmelerini dahi temenni edemiyoruz işte tam da şu günlerde..? Tam da bu yüzden işte. ** Nietzsche. Sadece Tanrıyı öldürmedi dostum. Kendini tanrısayan kendi tanrısallık düşlerini de öldürdü. Ve öldürdüğü Tanrı da. Ta başından beri bu tanrı değilmiydi zaten.? ** Cüneyd. “Tanrı cübbemin içinde.!” Derken. Ne’yi ve kim’i kastediyordu acaba.! Cübbeyi’mi? Cübbenin içindekini mi.? Cübbenin içindeki tanrı olur da. Cübbe ne olurdu ya.? ** Cüneyd aptal değildi dostum. Cüneyd aptal değildi. ** O cübbenin içinde ne Cüneyd vardı. Ne de Cüneyd’in içine girdiği her hangi bir cübbe.! ** Cübbeli bilmem kimlere verilmiş daha mükemmel bir yanıt yoktur. Bunu da böyle bil sevgili dostum. Bunu da böyle bil. ** İnsan; İnsanlığına razı olacak başka yolu yok. Tanrıyla sidik yarıştırmaya kalkmayacak ve.. Kendi sidiğinde de boğulmayacak böylece ..İşte..! Bütün mesele bu dostum .! Bütün mesele bu.! Başka değil.! ** Tarihçilerin uydurduğu tarih tarihselleşebilir. Bi sakıncası da yok. Yerin yedi kat dibine bile batabilir hatta. Bunun da bir sakıncası yok. Ali Kayanın bu kadar kafa patlatmasına da.. Hiç hiç mi gerek kalmaz böylece. ** Bizim masallarımız bize yeter dostum. Onlar tarihselleşmezler. Tanrı izin vermez buna bikerem.! Hüseyin Atay yahut Hikmet Zeyveli ister se kıçını yırtsın.! Tanrı asla izin vermez masallarımızın tarihselleşmesine.. Ashab-ı Kehf en azından kalbimizde uyuyor.. Uyandırmamızı bekleyen düşleyişler içinde hemi de. Vay babam vay.! ** Kur’an’ın cılkını çıkardılar da n’oldu.!? Bir İnsan çıkarabildiler mi içinden..? Hey babam hey.! ** Eliaçık biraz da bana açsın şu kulaklarını da. Uymasın bu aklını iktidar hırsıyla,güç hırsıyla bozmuş.. Allame taslaklarına. Tey babam tey.! ** Şeytana lanet.! Özenmeye de devam et.! Öyle mi.? ** Anlatacak bir masalınız bile yok be.! Napıyım sizin gerçeğinizi.? ** Kazanmanın ölçüsünü iktidar yaparsanız. Daha çook Spartaküs – Ebu Zer yalarsınız avuçlarınızda. Ey Muhtare’den Muhayyer. Eyyubi’den Kürdili. Kerbela’dan Hüseyni. Ali’den Buselik. Hicazkar devrimciler. ! Caz caz caz devrimciler.! ** Hangi derdinizden dolayı dağlara vurdunuz kendinizi de Hangi nankör halk bilmedi sizin şu kadrü kıymetinizi ha.!? ** Doğru dürüst yandaş olmayı becerebildiniz de. Hangi kardaşlıktan haldaşlıktan söz eder durusunuz şimdi de.!? ** Haydiyin be.! ** Wesselam.!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |