..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En bilge insanlar bile arasıra bir iki zırvadan hoşlanırlar. -Roald Dahl
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Cansu Özdemir




15 Mart 2010
Doğru Ol, Sözünün Ehli Olsun!  
Cansu Özdemir
Bir köşe yazısı olmaktan uzak, belki de çok uzun. İlk deneme oldu, okul dergisinde yayınlanacak-mış =D öğretmenim sağolsun =)


:AGIJ:
Ne yapacağımı bilmiyorum, neyden korkacağımı bilmiyorum. Ama bir şey biliyorum, ondan nefret ediyorum. O; belki bir kişilik bozukluğu, belki bir tuzak ya da bir aşk. Kimini gölgesi gibi takip eder, kiminden öylesine korkar; kimi onu çok sever, kimi saklanacak yer arar.
Tarifsiz bir gerçek ve bir aldatmaca, kusursuz bir plan ve kurgudan ibaret hayat; nefret edilen ona çok yakın, nefret edilen şeytanın sağ kolu, nefret edilen cehennemden gelme, o hayatın içinde; her yerde! Etrafımızı çepeçevre saran o; o YALAN! Kiminin kişilik bozukluğu, kimisine kurulan bir tuzak; bazılarının içini titreten, tutku hâline gelen o! Her ne şekilde olursa olsun hayatımızda yer alır; neye ya da kime söylediğin fark etmez, nasıl olsa ortaya çıkacak, nasıl olsa anlaşılacak… Nasıl olsa bir şekilde güveni sarsacak, kolundan tuttuğu gibi uzaklara fırlatacak, ruhundan alıkoyacak, tek suçun YALAN olacak! Yalan söyle, adın olur yalancı; çıkar dokuza ve bırak sekizi, dokuza beş kalaya bile inmez. Hani olur ya ilkokuldayken disiplin cezası alırsın, siciline tek tek işlerler de peşini bırakmaz; bu da öyle işte, belki yazılı bir kanıtı olmaz ama hissedilir ve bilinir.
En bilinenini söylüyorum, Yalancı Çoban. Sen de söyle “kurtlar geldi” de, ve tekrarla “her birini yedi”! İnanmaları için bir kanıtın olmalı; alelade gelirler, gör bak ki hepsi orda ve giderler. Yılmazsın, tekrar yaparsın, tekrar aldanırsın, tekrar yalancılaşırsın!
Eğer şiirsel olacaksa hayat yalan olur, eğer söylediklerin kafiyeli ise inancı güdebilirsin; ona tonlama yapabilirsin, vurgulayabilirsin… Her seferinde süsleyip püsleyip yeniden sunabilirsin, yedirebilir ve beğendirebilirsin ama asla kaçamaz ve kurtulamazsın!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dinle [Şiir]
Nefret, Hakedene Nefret! [Şiir]
Hitaben. [Şiir]
Nefret, Hakedene Nefret! [Şiir]
Sevilen [Şiir]
Bilmem Ki? [Şiir]
Git ve Kurtul [Şiir]
İnanılacak Olanlar Var [Şiir]
Kolay Olan Neyse Sonu Gelmez! [Şiir]


Cansu Özdemir kimdir?

çok uyudum çok şey kaçırdım fırsat bulamadım kalktım ve kalabalığa karıştım uzun zaman sonunda başkalaştım annemin hayattaki neşe kaynağıyım* Soytarı kızıyım… O'nu güldürebilenim ben O'nunla ağlayıp, O'nunla gülebilenim ben Tabir-i caizse "anasının kızıyım" ben. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Atilla İlhan - Ahmet Ümit - Annem...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cansu Özdemir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.