..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > halil ibrahim şan




3 Haziran 2010
İçimizdeki İsrailliler  
halil ibrahim şan
İsrail’in yaptığı bu insanlık dışı saldırı içinde azıcık insani duygusu olan tüm insanlık tarafından şiddetle kınandı. Kınandı kınanmasına ama sanal dünyada biraz gezince görüyoruz ki ne kadar İsrail’i seven varmışta bizim haberimiz yokmuş. İsrail ve ona yakın yandaş medyaların son derece masum bu yardım seferini “Bunlar teröristi” o yüzden müdahale ettik sözünü ortaya dökmelerine şaşırmamak gerek.


:BJAA:


İsrail’in yaptığı bu insanlık dışı saldırı içinde azıcık insani duygusu olan tüm insanlık tarafından şiddetle kınandı. Kınandı kınanmasına ama sanal dünyada biraz gezince görüyoruz ki ne kadar İsrail’i seven varmışta bizim haberimiz yokmuş. İsrail ve ona yakın yandaş medyaların son derece masum bu yardım seferini “Bunlar teröristi” o yüzden müdahale ettik sözünü ortaya dökmelerine şaşırmamak gerek.

ARGÜMAN 1

Bir insanlık ayıbı işleniyor, uluslar arası hukuk çiğneniyor yetmiyor insanlarımız öldürülüyor.Görmüyorlar. Olayı saptırabilmek için zihinlerini en çarpık şekilde çalıştırmaktan çekinmiyorlar. Neymiş efendim. Avrupa’dan bir grup serseri Pkk’ya yardım etmek için Türkiye’ye gelmek isteseymiş biz de aynı şeyi yaparmışız. Zihnin çarpıklığına bakın. Birincisi Mavi Marmara’daki saldırıya uğrayanlar serseri değil İnsani yardım gönüllüsü. İkincisi Filistinliler terörist değil. Ha şöyle bir sorun var bu görüşleri serdedenler İsrail vatandaşı ise ona diyecek bir lafımız yok. Kaldı ki İsrail’de bile bu katliamı şiddetle kınayan vicdan sahibi insanlar var.


ARGÜMAN 2

İsrail gemiye kendi karasularına girdiği için müdahale etti. Yaptığı doğrudur.”Peki BM’ninİsrail aleyhine aldığı yüzlerce kınama kararı varken bu uluslar arası hukuk uzmanları nerede idi? Gemilerdekileri insanları uluslar arası hukuka aykırı davrandıkları için ölmelerini meşru görenler bugüne kadar işgal ile ilerleyen İsrail’e karşı ne yapılmalının da cevabını vermelidir?


MUHAFELETİN GARİP KINAMA BİÇİMİ
Ülkemizde bulunan siyasi partilerin hepsi bu iğrenç saldırıyı şiddetle kınadı çok şükür. Kınamada bile kendilerine oy tahvil edecek bir şeyler bulmaya çalışmalarını yakışıksız bulduğumu belirtmek istiyorum. Muhalefet partileri Sinekten yağ çıkaracaklarına gönüldeşlerini Filistin sorunu hakkında bilgilendirerek ve uluslar arası hukuku harekete geçirecek hamleler yapmasını beklerdim. Mesela “Gandi Kemal” pekâlâ bu meseleyi Sosyalist İnternasyonel’e taşıyabilirdi.

İKİ ADAM ve BİR TEŞEKKÜR

Bu katliam olduktan sonra devreye giren iki adama dikkat çekmek istiyorum. Başbakan Erdoğan ve Ahmet Davutoğlu. Uluslar arası arenada yıllardır hakkımız çiğnenir ama sesimiz bir türlü çıkmazdı. Bu sefer öyle olmadı. İsrail sert kayaya çarptı. Türkiye Krizi başından sonuna kadar meşru kanallarda savunarak adeta uluslar arası ilişkiler öğrencilerine ders olarak okutulacak mükemmel bir diplomasi örneği gösterdi. Hem başbakana hem de dış işleri bakanına gösterdikleri bu yürekli tavırlarından dolayı teşekkürü bir borç biliyorum. Yapılan itidal çağrılarını anlamlı bulmakla birlikte oluşan bu enerjinin olumlu bir sonuca tahvil edilmesi gerekmektedir. Filistin’e yapılan abluka derhal kaldırılmalıdır. Bu kriz şunu da göstermiştir ki BM’nin bugünkü yapısı Uluslar arası krizleri çözmeye yetmemektedir. Türkiye’nin BM Güvenlik Konseyindeki geçici üyeliği daimi üyeliğe dönüşmelidir. Siyaset adamları bu meseleyi gündeme almalıdır.İkinci dünya savaşı sonrası olmuş bu garip yapılanma gözden geçirilmezse 3. dünya savaşı kaçınılmaz olacaktır.



İÇİMİZDEKİ İRLANDALILAR ve İSRAİLLİLER

Vakti zamanında Milli Takımlar teknik direktörü Mustafa Denizli İrlanda ile yapacağı maç öncesi medyadaki muhaliflerine “İçimizdeki İrlandalılar” diye seslenmişti. Biz de buradan “İçimizdeki İsraillilere” seslenelim :
“ Kan dökülmüştür ve acımız büyüktür. Acımızı küçük görüp kendinizi büyük görmekten vazgeçin. Dünyayı cehenneme çevirmeden azıcık susun ve saygı gösterin. Cenazemiz var…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: İsrail'i sevmek ya da sevmemek...
Gönderen: Çetin Dolmayan / , Türkiye
6 Haziran 2010
"İsrail'i sevmeyi" bir suç olarak gördüğünüz zaman, bunun adı ırkçılık, anti-semitizm vb. şeyler oluyor. Ne var ki, burada mesele İsrail'i sevmek ya da sevmemek değil. Şu anda her fırsatta savaş çığırtkanlığı yapan şahinler tarafından yönetilen İsrail'i dünyada birçok çevre eleştiriyor, ancak Türkiye'de kökten-dinci bir örgüt tarafından organize edilen ve hükümetin "gayri-resmi" desteğilini alan bir provokasyon süreci yaşanıyor. Farkındaysanız Gazze ikinci plana itildi, konuşulan yazılan herşey İsrail ekseninde, İsrail'in ne büyük bir şeytan olduğu yönünde. Amaç Gazze'ye yardım etmek değildi hiçbir zaman, amaç İsrail'e duyulan öfkenin kusulmasıydı. Toplumun olabildiğince büyük bir kısmına İsrail-nefreti yayılmaya çalışılıyor. Çünkü AKP'nin ve yandaşlarının amacı Türkiye'yi Ortadoğu'da parlatmaktır (hem para, hem ortak din orada çünkü), dolayısıyla İsrail'le ipleri koparması lazım. O yüzden şu anda Araptan daha Arap olmuş durumdayız ülke olarak.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duaların Zaferi
Kirlenmek Güzel Değildir
Anam Dedi ki: Aş İstersin?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ne Kadar Kirlisin İsrail [Şiir]
Lorem İpsum Dolor Sit Amet [Şiir]
Karanlık Yazılar [Öykü]
"Yaşasın Küresel İntifada! "" [Deneme]


halil ibrahim şan kimdir?

Türkiyenin en çok okunan kültür sanat portallarından Semaver Dergisinin genel yayın yönetmenliğini yapmakta.

Etkilendiği Yazarlar:
Bilmiyorum


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © halil ibrahim şan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.