Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy |
|
||||||||||
|
Lütfen, paniğe kapılmayın, heyecan, telaş yapmayın. Arkanıza yaslanın ve bu yeni dünyanın ayrıcalıklı taraflarını keşfetmeye hazır olun. Başlarda sıkıcı gelecektir, hatta iç karartıcı gözükecektir yalnızlığınız size. Bu gayet doğaldır, telaşlanmayın. Gözlerinizi kapattığınızda, geçmişinizin izlerini taptaze bulacaksınız ilk zamanlarda. Dokunmaya çalışsanız düşlerinize dokunacakmışsınız gibi hissedebilirsiniz, normaldir. Ancak bilmenizi isterim ki, hayal kırıklığına uğramak haricinde hiçbir şeye götürmeyecektir gözlerini açmamanız ve de kırıkları avuçlamanız. Bu nedenle güçlü olmayı öğrenmelisiniz. Öğreneceksiniz de meraklanmayın. Gidişlerin, terk edilişlerin ayak sesleri yankılanacak belki kulaklarınızda ömür boyu; unutamayacaksınız ama alışmayı öğreneceksiniz yalnızlıklarınızda. Umutlar beslemeyi, umut ekmeyi, umut yeşertmeyi sökeceksiniz yeni baştan. Umutlu olmayı öğreneceksiniz. Yalnız başınıza adım atmayı, desteksiz yürümeyi, zorluklara tek başınıza katlanmayı başka ne öğretebilir ki size yalnızlıktan başka durup düşünün bir kere. Yalnızlıklarınızı dışlamayın bu yüzden. Değerlendirmesini bilirseniz, çok şey kazandırabilir size. İnsanoğlu istesin yeter ki, neler başarabilir tahmin edemezsiniz. En başa bela dip kuyulardan parmakları kanaya kanaya çıkabilir. Yeter ki o bunu istesin, dip kuyudan çıkabileceğine dair inancı olsun içinde.. Başlarda her sabah, yattığınız akşamına göre daha yorgun kalkacaksınız, şaşırmayın. Belki uyuyamayacaksınız, uyuduğunuzu zannedeceksiniz, zihniniz uyanık kalacak lakin. Omuzlarınıza taşıyamayacağınız yükler yüklenmiş gibi hissedeceksiniz. Yatağınızda uzanmışken taşımakta zorlanacaksınız bu yükleri. En kötüsü bu olacak zaten, kendinize kaldığınızda kimsenin yapamayacağı işkenceleri yapacaksınız bünyenize. Öyle böyle kaşımayacaksınız yaranızı. Farkında olamayacağınız bir zevk alacaksınız bundan. Böyle taptaze yara, kabuk tutmamış henüz. Acımasızca kaşıyacaksınız başta ve kapanması öyle uzun sürecek ki bu yüzden. Kaşırken kanayacak, kanarken haz aldığınızı zannedeceksiniz siz. Bir bağımlı olacaksınız, bağımlılığınız olacak sizin bu yara. Kaşımaktan haz aldıkça, mahvedecek sizi. Yollar çıkmaz gelecek daima, iki yol olacak zaten bildiğiniz, ikisi de çıkmaz olacak. Bir uçtan bir uca yürüyeceksiniz sürekli, gel gitlerde heba edeceksiniz bünyenizi. Hiçbir yerde olmadığını farkedeceksiniz ama her yerde onu göreceksiniz. Böyle karmaşalar yaşarken, böyle çıkmazlarda boğulurken, hayat akıp gidecek tüm acımasızlığıyla, siz bi haber olacaksınız. Morarmış göz altları, zayıflamış bir bünye, uyku haplarınız size eşlik edecek bu zaman boyunca. Kurtulacaksınız ama telaşa kapılmayın. İradenizin zayıf olması, bunların sebebi olacaktır. Zayıf bir irade, bu tür acıların sebebidir genelde. Değer olgusunu bundan sonraki hayatınızda daha iyi dağıtmaya karar vereceksiniz. Öğreneceksiniz acılarınızdan ders çıkarmayı. Korkmayın, yalnızlık anlattığım kadar iç karartıcı bir durum değil. Herkes benim gibi olmak zorunda da değil nihayetinde. iyi tarafları var elbette. Huzursuzlandığınızı görüyorum yalnızlık koltuğunuzda. Korkmayın dediğim gibi, korksanız da size pek bir faydası yok. Ben en başta acı taraflarını söylüyorum size, söylüyorum ki yaşarken acısını biraz daha az hissedin, hazırlıklı olun. Tek başınıza yalnızsınız, şanslısınız yine. Kalabalık yalnızlıklarınız olsaydı peki ne yapacaktınız? Yüzünüzde bir mutluluk maskesiyle dolaşmak zorunda kalsaydınız, insanlara mutlu görünmenin ne kadar zor olduğunun bilincinde olmak durumunda olsaydınız.. Hiç girmiyorum buralara sevgili dostum. Yalnızlıklarınızda size sabır, ailenize ve arkadaşlarınıza da metanet diliyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Caner Almaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |