Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk |
|
||||||||||
|
BENİ MAKTÜL-Ü HANÇER 1. Hüzünlü saçlarını usul usul tararken gece kimsesiz sokakların, dilimde sıcak, sımsıcak bir hece doğurmak üzere sancılı bir kedi tımalarken içimi, belki yüzüncü kez geçmekteyken kapından belki yüzüncü kez kanatırken gölgemi, yanaklarımda anılar ıslak dudaklarımda tütün acısı kanayan güller kuş ölüleri, esen rüzgarla hayli uzak bir bahardan meçhule yazılmış bir mektub gibi hissettim kendimi... Nice sevdalar vardı oysa zulamda 2. Bir vakitler diriydi bu aynalar Etimde bahar tadı göğsümde ceylanlar pazularım kavi ve delişmen o erişilmez, tutulmaz rüyanın saçları bileklerime dolalı zulamda bakir sevdalar zulamda aşk kementleri diriyken bahardı Bahardı ve ben kapından her geçişte daha bir güçlü daha bir mağrur afili bir bıçak olur sokulurdum gecenin böğrüne ve gündüzleri seni görünce yani doğunca yeniden avuç avuç yıldız sunardım sana geceden fethettiğim, bana kim karşı koyabilir kim direnebilirdi ki muzaffer ve bu yüzden mağrur bir kumandan gibi taşıyorken yüreğini... Bir zamanlar diriydi bu aynalar 3. Sen uyuyorsun şu anda dışarda kar yağıyor içime delicesine bir özlem göğsüme hançer yağıyor Rüyalar ne kadar uzak ve hava soğuk bu gece gecenin ayak sesleri ilerliyor içimde Oysa sen uyuyorsun ben kapında nöbette oysa sen uyuyorsun ben kapında cinnette Yoksa ağlıyor mu gece dışarda kar yağıyor zulamda yalnızca gece fikrime uzaklar yağıyor Sen uyuyorsun şu anda içimde kar yağıyor sen uyuyorsun şu anda göğsüme hançer yağıyor 4. Bir çift nazar boncuğu gibi yakama iliştirdiğin o ürkek gözlerini uzak baharlarla takas ettim katlime ferman çıkardı güller dönüş yok aklığından damıttığım sevda, boynumda kemend ellerim akrep dudaklarım çöl kalacak Sendedir şimdi sıra öcünü al acıma sakın, ne varsa ne kalmışsa bana ait sökerek içinden bir kum tanesi et savur gecelerin koynuna yalnızlığa zerket beni kapat perdeni... 5. Göğsümün en acıyan yerinden çıkarttım pişmanlık gibi yüreğim gibi bu şiir sana...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © faruk şengül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |