Bilen sever. -Leonardo da Vinci |
|
||||||||||
|
Bir günah keçisimiydi İsa Bütün günahları aklayan Bir öğüt verici miydi yoksa Hesabı ahirete saklayan ? 1. Adı Ayşe, Fatma, Emine Yahut Mehtap, Ya da Deniz Bir kızdı işte, sıradan ve şahane Adına ne derseniz deyiniz Bu şiir onun öyküsüdür Ya da sizin kimbilir ? Ola ki maskeler türküsüdür Ola yüzünüzün resmidir 2. Ter-ü taze bir kızdı o Boyu posu yerinde Cilve işve ve nazdı o Gül açardı terinde Başaklardan saçları vardı İncilerden dişleri Değdiğini yakardı Alevden gülüşleri Pamuktan yahut kardandı elleri Okşasa kül ederdi adamı Çağla gibi çağıldardı dilleri Konuşsa gül ederdi adamı Al al olurdu yanakları Biri nazar etse ona Gülümserdi ürkek ve uçarı Umutvari aşktan yana Düşleri gümüştendi Umutları yakuttan Gümüşleri düştendi Yakutları umuttan Dikiş de bilirdi nakış da ve bilirdi yemeğin türlüsünü Eşde dostta, yazda kışta Örerdi hep örgüsünü Çeyizi de epeyceydi Kem gözlerden sakladığı Yüreciği hep geceydi Sevdaların yokladığı Yani ki hazırdı kafesine Gönlü, kafası ve etiyle Yani kulak vermiş mutluluğun gel sesine Bekliyordu şerefiyle izzetiyle 3. Her şey bir gizli akışta Yitiriverdi büyüsünü Bir gün sevdi ve bir daha Hiç örmedi örgüsünü 4. işte yakut ve gümüş ve işte inci ve başak ne bir rüya bu ne de düş çalan bir eski plak Adab-ı muaşeret nedir bilmez O bir kerhane kızı Yeni düşmüş bir taze Yani biraz pahalı Adı Ayşe, Fatma, Emine Yahu adından kime ne Genç, diri ve o biçim fizikli Değme orospular su dökemez eline Yaralı düş eti var şimdi onda Ve yaralı ceylan gülüşü Etinize sıcaklık, şehvetinize gıda Aranızda pay edin, bölüşün bu düşü Aşk olsun düşürene Demişlerdi ilk görenler Bir bolluk olmuştu o sene Yaşamıştı ilk girenler Sende gir, sen de yaşa Acele et aman ha Dünya dediğin üç günlük Fırsat elden kaçar sonra Ter-ü taze, ab-ı hayat Yeme de yanında yat Utanma arlanma ey efendi Seni gibi nice pezevenk dolu bu hayat Ücretini ödedin ya bunu sadaka say Üzül biraz, vay kahpe dünya vay çek Ama bir tadına bak bu çiçeğin Bak bu çiçeğin bir tadına, ey sayın bay Tuzlucaysa da biraz ücreti Fazla fazla öder size Yüreği boş verin, işte eti Bal gibidir, yeter size Bakın hele şu endama Göz süzüşe, işvelere Dün adam kestirirdi adama Bugün hepsi sizin beyim Bu düş öyle bir düş ki, düne değin Düşünüzde göremezdiniz böyle bir düşü Bugün etiyle kemiğiyle sizin 'Aksırarak tıksırarak yeyin beyim' Laf yetişir eller cebe Sıraya girin itişmeyin Aşk, çirkefe kaldı gebe Alınır birgün hesap beyim 5. Herşey bir gizli akışta Yitiriverdi büyüsünü Aşkı yaktık ve bir daha Hiç duymadık türküsünü 6. Bitti fasl-ı kelam Bitti fasl-ı idam da Ne haya bıraktık, ne de ar Sallandırdık meydanda Sallandırdık umutları Türküleri, sevdaları Birden büyüyüverdi çocuklar Yazık ki, görmediler baharı Et satıyor diye kasaba kızan Et yiyorsa insaf beyim Mumlamı kaynıyor bu koca kazan Ben mi kaldım tek saf beyim ?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © faruk şengül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |