• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
81
|
|
|
|
Kolektif alanlý ve kolektif katýlýmlý kolektif aðýrlýk merkezinin içinde önce zorunlu bir özne nesnel saðlama hareketi ve totem imgeli totem imleci vardý. Saðlama hareketi sonrasýnda da kolektif aðýrlýk merkezi içinde hacimce üretim iliþkisi oluþtu Aðýrlýk merkezi içindeki üretim iliþkisi de giderek yeniden ve daha uzam sal (boyut sal) büyüyen bir üretim hareketini oluþtu. |
|
82
|
|
|
|
Alan merkezi ya da kolektif aðýrlýk merkezinin tümü sizin istemlerinizden oluþmaz. Yani öznel modüleler alan merkezi sizin istemlerinizden çok büyük. Alan merkezi sizin tüm isteklerinizi içerir. Ama sizin isteminiz olmayan alanýn büyük kýsým sizi iter. Alan merkezi tüm isteklerinize cevap vermekle de sizi kendisine çeker. |
|
83
|
|
|
|
Köleci etki alaný içinde diyelim ki aylýk 15 000 lira geliriniz var. Buna mukabil parça parça 4000, 3000, 2000, 1000 liradan oluþan toplam 10 000 liralýk aylýk borç ödemeniz olsun. 10 000 lira borcunuz nedenle gelirinizin tümünü ihtiyacýnýza harcayamazsýnýz.
|
|
84
|
|
|
|
Kolektif eylemli ve kolektif uygulamalý aklýn içinde kendi eylemleri olmayan ama kendi eylemleriyle de giriþen, kendi dýþýnda oluþan bir kolektif bilinç ve kolektif özne vardý. Bu giriþmelerden kolektif akýl ile kolektif sonuçlar çýkarýyorlardý. |
|
85
|
|
|
|
Grup tüzel liginin totemde anlam bulan "doðruluk payý" ifadesi iradenin olmadýðý dönem içinde “totemi söylem” olmakla dokunulmaz (kutsal-mübarek) bir tabuydu.
Saðlatan sosyal ortam da geri baðlanýcý bilgi sel saðlama yapmanýn baský ve basýncý nedenle, kiþilerin totem karþýsýnda fikir yürütme, karar alma, irade kullanma davranýþý yoktu. Bu baðlamla totem, atalar deneyiminden oluþan yoldu. |
|
86
|
|
|
|
Köleci anlayýþta grubun tüzel mal sahiplikleri, kiþi sahipli (ilah sahipli) özel mülkiyete çevirecekti. Bu özelleþtirmeci viral enfeksiyondaki mal sahibi ilahýn yeni adý EL' di. El mülkün sahibi demekti.
|
|
87
|
|
|
|
DÜÞNCELER, OSÝLASYONA GÖRE FARK DÜÞÜNME ÜZERÝNDE PITIRCIKLANIYORDU. DÜÞÜNME DE FÝZÝKSEL ALANLI SALINIMLARI ÜÇ BOYUTLU MOLEKÜLER KÝMYA YANSITMALI BÝR ÖZELLÝÐE ÇEVÝRMENÝN YENÝ BÝR ENERJÝ FORM DURUMUYDU. |
|
88
|
|
|
|
Ýlk soyutlamalar büyük ölçüde groteski anlamlý ve bencil özne tabanlýydý. Bencil tabanlý soyutlamalar içteki bencil oluþa göre içten dýþa doðru yönelimleydi.
Ýkinci tür soyutlamalar totemi mana anlayýþýyla baþlamakla, kolektif tabanlý saðlasan ve üreten iliþkiler soyutlamasýydý. Ýkinci tür soyutlama dýþýmýzdaki sosyo-kolektif özneli tabandan içimize doðru ben merkeze yönelimlidir. |
|
89
|
|
|
|
Kuhn bilim felsefesi alanýndaki görüþleriyle son elli yýla damgasýný vuran bir felsefecidir. Kuhn akademi hayatýna bir fizikçi olarak baþlayýp; üniversitede bilim tarihi dersleri vererek bu alanda ilerlediðinde bilimin bilindiði gibi kümülatif deðil, bilinenin dýþýnda devrimsel bir ilerleme içersinde olduðunu fark etti ve bilim felsefesi alanýnda uzmanlaþarak bu alandaki görüþlerini ortaya koydu.
Kuhn kendi bilim anlayýþýnýn çýkýþ noktasýný bilim tarihine dayandýrýr. ona göre bilim tarihi ne Poper in dediði gibi (yanlýþlamacý),ne de pozitivistlerin dediði gibi (doðrulamacý) dir. |
|
90
|
|
|
|
Yüksek potansiyelin düþük enerjili (açlýk veya boþluk) alana doðru olan akýþý nedenle yüksek enerji burada açlýk gibi bir parça beliriþler (enerji zayýflýðý olmakla) eksiði tamamlayacak yeni bir olgu ve olaylarýn biçimleniþine yönelmekle hayat, (açlýðýn, olgu ve olay) doygunluðuna (þarjýna) dönüþür. |
|
91
|
|
|
|
“Yýldýzlara yürüdüm, hepsi bu…” mezar taþýndaki bu söz Heidegger hakkýnda çok þey anlatýr. O hayatý boyunca hakikati arayan bir düþünür olmuþtur. Heidegger varoluþu felsefenin konusu haline getirerek felsefenin hayatýn dýþýnda olmadýðýný; bizzat dünya-içinde olduðunu anlatmaya çalýþýr. Hayatýn içinde olan bizlerin hakikatin dýþýnda kalamayacaðýmýzý vurgulayan Heidegger; önceki filozoflarca kabul gören insan ve varlýk arasýndaki özne-nesne iliþkisini ‘varoluþ’ düþüncesi ile ortadan kaldýrýr. Varlýðýn anlamý? Sorusuna o; soruyu soran kiþiyi de dahil ederek cevap arayýþýna giriþir. O okuyucusuna hazýr cevaplar sunmak yerine sorular sorar ve bu sorularýn nasýl cevaplanacaðýnýn yöntemini belirlemeye çalýþýr. Soru ile baþladýðý eserlerini yine soru ile bitirir. |
|
92
|
|
|
|
Merhaba, Etik dersimiz yapmýþ olduðum bir çeviri metninin özetini sizlerle paylaþmak istedim... Burada hepimizin yapmak istedikleri, ama yapmamak için nelere sýðýndýðýmýzý göreceksiniz...
Saygýlarýmla |
|
93
|
|
|
|
Aslýnda dostlar bence -psikanalizciler belki kýzacak ama- insanýn doðumunda sahip olduðu eðilimlerden biri de 'gülme dürtüsü'dür. Cinsellik, saldýrganlýk ve gülme dürtüsü... |
|
94
|
|
|
|
Kýta Avrupasý modernleþmesinin öncülü özellikle burjuvazist ve merchantalist bir geliþimin ürünü olarak açýklanýrken, ada Avrupasýnýn modernleþmesindeki, aristokrasi inkar edilemez bir öneme sahipti. Hatta bütün batýnýn doðu üzerindeki modernleþme etkisi söz konusu edilirken, Türk modernleþmesinin öncüleri de, Türk Sosyo-kültürel yaþamýnýn en etkin sýnýfýnýn merkezinde ortaya çýkacaktý. Þüphesiz ki en etkin sýnýf, en eðitimli ve en kurumsal varlýða sahip bir sýnýf olarak hasta adam Osmanlý’nýn ordusu yani Türk ordusu idi. |
|
95
|
|
|
|
Hiç kuþkusuz ki canlý veya cansýzlar nötr durumuyla en az bir enerji tüketimi içinde olurlar. Evrendeki yýldýzlar, kara delikler gibi enerjisi çok çok artmýþ enerji öbekleri, nötr veya düzenli yapýlarýn enerji verici beslenim kaynaðýdýrlar.
|
|
96
|
|
|
|
« Aþk harmanýnda savruldum
Hem elendim hem yoðruldum,
Kazana girdim kavruldum,
Meydana yenmeye geldim » |
|
97
|
|
|
|
Ýttifaklar üreten mantýkla olsa da esen rüzgâr totemi mana içinde olmakla yapýlan ittifakýn gerekliliði üreten mantýkla anlaþýlmýyordu. Böyle bir düþünme anlama kalýbý yoktu. Ýttifaklarýn anlaþýlýr olmasý için ittifaklarýn sosyal anlayýþlý bir mantýðýnýn olmasý gerekiyordu. |
|
98
|
|
|
|
Gürültü, patýrtýnýn ortasýnda sükunetle dolaþ; sessizliðin içinde huzur bulunduðunu unutma. Baþka türlü davranmak açýkça gerekmedikçe herkesle dost olmaya çalýþ. |
|
99
|
|
|
|
Ozan Deniz Sarýtop Sözleri, Ozan Deniz Sarýtop / Düþünce Terminali... |
|
100
|
|
|
|
Organize iþler içine taþýnan enerji, burada iþe, uðraþa, olgu ve olayýn gerçekleþmesine dönüþmekle bir sonuç ürün ortaya konur. Yükünü býrakan yük taþýyýcýlarý, gerisin geri ilk nötr duruma doðru çaðrýlýrlar.
|
|