• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > 21. YÜZYIL |
41
|
|
|
|
biz zaten küçükdük yada teknolojimi bizden büyük yada uzaylýlarmý bizi küçülttü ne oldu ya böyle ha ne oldu... |
|
42
|
|
|
|
Yapýlan þeyler insan içinse eðer yerinde kalmalý ve hayat bulmalýdýr Ýnsanlýk Anýtý. Yok, eðer amaç bütün insani olan deðerleri yýkmaksa; tarih, insanlýk ve gelecek kuþaklar bu eylemi affetmez. Kaldýrma ve yýkma kararý bir ihanettir; kültür ve sanata günümüz erklerinden daha fazla deðer veren köklerimize de ihanettir. |
|
43
|
|
|
|
'Kültür sanayi' kavramý Frankfurt Okulu üyelerinden Adorno ve Horkheimer'ýn üzerinde durduðu,kapitalist düzenin hayatýmýzý programladýðýna dair söylemleri içerir. |
|
44
|
|
|
|
kolay olan ölümdür zor olansa sevmek, iþte dünyanýn en büyük gerçek gücü! |
|
45
|
|
|
|
Çalýþmalarýnýzý, 16 Aralýk 2011 tarihine kadar editor.dergibirlik@gmail.com adresine word dosyasý olarak göndermenizi bekliyoruz. |
|
46
|
|
|
|
Avrupa ülkeleri küresel sömürge ve kolonizasyon düzeneðini ticaret ve siyasetle kirli iþbirliði içinde olan Kilise, vakýf ve dinsel kurumlarla (misyonlar, okullar, dernekler) müþterek dayanýþma ve ittifakla kurmuþlardýr. Kilise ve siyaset bu iliþkiden kendilerine büyük maddi çýkar saðlamýþ, mazlum uluslarýn düþmesine ve sömürülmesine öncülük etmiþlerdir. Bu durum üstü örtülü olarak günümüzde de sürdürülmektedir. |
|
47
|
|
|
|
Ýsrail’in yaptýðý bu insanlýk dýþý saldýrý içinde azýcýk insani duygusu olan tüm insanlýk tarafýndan þiddetle kýnandý. Kýnandý kýnanmasýna ama sanal dünyada biraz gezince görüyoruz ki ne kadar Ýsrail’i seven varmýþta bizim haberimiz yokmuþ. Ýsrail ve ona yakýn yandaþ medyalarýn son derece masum bu yardým seferini “Bunlar teröristi” o yüzden müdahale ettik sözünü ortaya dökmelerine þaþýrmamak gerek.
|
|
48
|
|
|
|
13. yüzyýl; ülkemiz kültür tarihinin bir dönüm noktasýdýr. O yüzyýlda yaþayan bilinen önemli isimler; Hoca Dehhani, Ahmed Fakîh, Hacý Bektaþý Veli(, Mevlâna Celalettin-i Rûmi, Sultan Veled, Þeyyad Hamza, Yunus Emre, Haliloðlu Yahya Burgazi, Aþýk Paþa, Nasreddin Hoca... Yine bu yüzyýlda Battalname, Daniþmendname ve Dede Korkut Hikayeleri yazýlmýþtýr... |
|
49
|
|
|
|
bu kadýn, bu genç kýz , kocasýnýn kuzeninin tecavüzüne uðradýktan sonra kadýn koðuþuna kapatýldý. Orada hamile olduðu anlaþýlýnca, ortaya iþlenen suç çýktý. Polis Gülnaz’ý ve tecavüzcü akrabayý tutukladý. Afgan yasalarýna göre “zorunlu zina” kapsamýnda Gülnaz 12 yýl hapse mahkum oldu. Ama tepkiler sayesinde affa uðradý. Dýþarý çýktýðýnda ise törelerin, insanlarýn acýlarýndan daha önemli olduðu bu bölgede, eðer evine dönemezse yani tecavüz eden kiþi onunla evlenmez ise veya yüklü bir baþlýk parasý vermez ise, namusu temizlenmeyecek ve hayatý tekrar tehlikeye girebilecek olduðundan, ona baþka bir hayat için yardým toplandý. |
|
50
|
|
|
|
Özellikle son yüzyýlda Ortadoðu denilen bölgede su her zaman çok önemli olmuþtur ve bu yüzden çýkan kavgalar hiç eksik olmamýþtýr.Irak ve Suriye, Suriye ve Lübnan, Suriye ve Ürdün, Türkiye ve Irak, Mýsýr ve Nil havzasýný paylaþtýðý diðer ülkeler. |
|
51
|
|
|
|
“Musa, Ulus Yaratan Peygamber” adlý aný romanýnda Musa’yý göklere çýkaran Yahudi asýllý Fransýz yazar Gerald Messadié Tevrat’taki bu dehþet verici soykýrýmlar karþýsýnda Tesniye 34:12 ye gönderme yaparak Musa’nýn bu korkunç soykýrým emirlerini verdiðini kabul edemediðini, bu olaylarý bu nedenle kitabýna almadýðýný belirtir! Yine devamen yüce Tanrýnýn böyle soykýrýmlar için emir vermiþ ve Ýsraillileri insan eti yiyen canavarlar haline getirmekle tehdit ettiðini de kabul edemez. |
|
52
|
|
|
|
Gündelik hayatýmýzýn her alanýnda alýþtýðýmýz konforu kaybetme korkularýyla perçinlediðimiz tehdit algýlarýnýn, birer terör saldýrýsý olduðunu; bu saldýrýlarýn, yaygýn biçimde tanýmlandýðý þekliyle ‘silahlý terör eylemleri’ gerçekliðinin arkasýna saklanýlarak kamufle edildiðini bir an önce görmek zorundayýz. Aksi halde silahlý terör olgusu hiçbir zaman ortadan kalkmayacak, terörün gerçeklik duygusunu koruma adýna, bu tür eylemlerin varlýðý birinden diðerine sadece adý ve þekli deðiþtirilerek devam ettirilecektir. |
|
53
|
|
|
|
bilim dört nala koþuyor...
ama hangi yöne...
koþsun fakat... |
|
54
|
|
|
|
Üretme aliskanligina sahip olamayan bizler, elimizde hazir bir seyler olmayinca nasil bir bosluga düsecegiz ve o bosluktan nasil siyiracagiz kendimizi? Iste kendimce bu soruya yanit aramaktayim... |
|
55
|
|
|
|
Bir varmýþ bir yokmuþ, bir zamanlar uzakta bir yer yokmuþ, her yer yakýnmýþ. Birbirlerine gidip gelemeselerde, hep akýllarýnda olduklarýný bilirlermiþ. Ýki kadýn varmýþ, birinin adý romantizm diðerinin ise materyalizm’miþ. |
|
56
|
|
|
|
Körfez gazetesinde çýkan köþe yazýlarýmdan |
|
57
|
|
|
|
''gittikçe modern-leþen yaþantýmýzda maskelerimize maske ekliyoruz.-mýþ gibi yaþýyoruz ve sonunda öylece ölüyoruz.'' |
|
58
|
|
|
|
Cumhuriyetin nereye gittiðini bir düþünün bakalým: Heykel yýkmaya Batýda Vandalizm derler. Bir araþtýrýn bakalým ne demektir? Asýl ucube, bence Ýlkokul çocuðunun baþýný umacý gibi örten baba ve babanýn arkasýndakilerdir. |
|
59
|
|
|
|
MISIR' DA 70 YILLIK DEMOKRASÝ MÜCADELESÝNE ELEÞTÝREL BAKIÞ... |
|
60
|
|
|
|
Artýk nüfus cüzdanýna sahip bir parça etten baþka bir þey deðilsiniz. |
|