|
Anasayfa |
Son
Eklenenler |
Forumlar |
Üyelik |
Yazar
Katýlýmý |
Yazar Kütüphaneleri |
|
|
Silikon Kadýn 2
Ýsa Kantarcý
Roman > Korku Romaný
SÝLÝKON KADIN 2
ha bir köpeði
vardý, o yalaklaþýrdý Ýsmail’i görünce ve tavuklarý vardý, ona hiçbir insan sarýlmazdý, böyle güzel bir kadýn, kýz ona sarýlsa… gerçekte. Vay…bu inanýlmaz olurdu, o narin sýrta dokunmak, usul usul okþamak sýrtý, silikon kadýnýn sýrtý yumuþacýktý, çok eski anýlarýnýn birinde annesi bahçede domates topluyordu, annesi ona sarýlmýþ, “sen þurada bekle” demiþti, annesi onu sýrtýndan indirmiþti, sepete bahçeden domates
[DEVAMI]
|
|
|
• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Dinler, Ýnançlar ve Ateizm |
21
|
|
|
|
" Bir baba 5 yaþýndaki kýzýna þehvetle bakmasý caizdir!"
Veya
" Aç kalýnca karýnýzý yiyebilirsiniz."
Ya da
"Öldükten sonra karýnýzla bir hafta daha sex yapabilirsiniz!" |
|
22
|
|
|
|
Diyanet Ýþleri fetva veriyor; "Aþý orucu bozmaz." Bu bir saðlýk sorunu olduðundan dolayý böyle bir fetva çýktýðýný düþünüyorum.
|
|
23
|
|
|
|
Kadýn ister istemez sað elinin ayasýný ona uzattýðým elime uzatýp, þaklattý. Belli ki verdiði yanýttan hoþnuttu. Gözlerinin içi gülüyordu. Ama yine de o gözler ürkek ve tedirgin bir ifade vardý. Bu kez yüzüne bir çocuðun edasý yerleþmiþti. Yumuþamýþtý. Beklediðim tepkiydi. O aný iyi deðerlendirmeliydim. |
|
24
|
|
|
|
Ermeni Kilisesi ve cemaati Rum ve Yahudilere göre çok daha da ayrýcalýklý bir konumdaydý. Zira 29 Mart 1863 tarihinde Ermenilerin Osmanlý Ýmparatorluðu'ndaki durumunu daha da güçlendiren, ek ayrýcalýklar tanýyan ve kendilerini yönetmeleri konusunda özerklik getiren “Ermeni Milleti Yönetmeliði” (Nizamnameyi Milleti Ermeniyan) yürürlüðe girmiþti. |
|
25
|
|
|
|
Argo da toplum tarafýndan sýkça kullanýlan Eþek Cenneti ifadesine bir eleþtiri niteliðinde kaleme alýnmýþtýr... |
|
26
|
|
|
|
Aslýnda Tanrýnýn evi olmasý kiliselerde patriklerin, din adamlarýnýn, papazlarýn, zangoçlarýn Avrupa ülkeleri ile anlaþarak Osmanlý’daki isyanlarýn, ayaklanmalarýn ilk planlayýcýlarý olduðunu þaþkýnlýkla görüyoruz. |
|
27
|
|
|
|
nihilizm bir yazgý mýdýr? yoksa bir dayatma mýdýr?
nihilist kimdir sorusunu yanýtlama cabasý |
|
28
|
|
|
|
Çözüm ne ateizm ne yobazlýktýr; samimi Müslümanlýk anlayýþý çözümdür. Allah’ýn Kur’an’da tarif ettiði gibi özverili, asil, hoþgörülü, hayýr gözüyle bakan bir anlayýþa sahip olan Müslümanlar Materyalizmi, yobazlýðý ve onlarýn put sistemlerini yok edecektir; asýl dindarlýk budur. |
|
29
|
|
|
|
Bazen hayat önüne bir yol çýkarýr. O yoldan gitmek zorunda kalýrsýn. Ne bir çaren vardýr ne de bir baþka yol. Önündeki yol ise hem kýrýk camlarla hem de raptiyelerle doludur. Her adýmda iki nedenden dolayý aðlarsýn. Birincisi bir baþka yol bulmadýðýn için ikincisi ise canýn yandýðý için. Hem kanýn akar hem de gözyaþýn. |
|
30
|
|
|
|
Ýnanç oyuncak zannedilirse el kanar.
Ýnanç sakýz gibi çiðnenilirse dil yanar.
Ýnanç bir elbise gibi giyinilirse ten kokar.
Ýnanç siyasete malzeme edilirse kocaman bir ülke ve toplum batar. |
|
31
|
|
|
|
Pandemi münasebetiyle her hafta sonu sosyalleþme iþini biz de birçok insan gibi Zoom’dan gerçekleþtiriyoruz. Bu görüþmeler kýsa da olsa hem hal hatýr soruyor, hem de arkadaþlarla fikir teatisinde bulunuyoruz.
Bu görüþmelerin bize kattýðý çok þey olduðunu düþünüyorum. Hem baðlarýmýz kopmuyor, hem de cidden yeni ve güzel konularýn açýlmasýna vesile oluyor. Ben böyle düþünüyorum fakat bazý abilerimize sýcak evde film seyredip, kitap okumak veya çoluk çocuklarýna vakit ayýrmak daha iyi geliyor olabilir. |
|
32
|
|
|
|
Ýmsak vakti ile ilgili Allah Teâlâ Bakara suresi 187. ayette þöyle buyurur: “Fecrin ak çizgisi kara çizgisinden sizce, tam seçilinceye kadar yiyin için.”
Konuyla ilgili Allah’ýn kesin ve apaçýk emri olduðu halde Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý hala neden Kur’anla ters fetva ve takvimler sunar anlamýþ deðilim... |
|
33
|
|
|
|
Türk tarihine bakýnca, iki deðiþmez din, bu dinlerin yanýnda da ruhlarý tatmin için seçilen yedek dinlere inandýklarýný görmek mümkün. Sabit dinlerden biri devlet, diðeri töredir. Devlet ve töreye ters düþen hiçbir dini kurala Türkler uymamýþlardýr. |
|
34
|
|
|
|
Türkiye’de yaþayan insanlarýn hepsinin oruç tuttuðu varsayýmýndan hareket eden bu düþünüþ biçimi açýkça totaliter bir toplum tahayyülünün tezahürlerinden biridir. Türkiye toplumunda sadece Sünniler yaþýyormuþ gibi, bu dinsel kimliðin inancýna özgü deðerler genelleþtirilerek toplumun tümüne dayatýlýr. |
|
35
|
|
|
|
Ýnsanýn aklý almýyor gerçekten ''Sonsuz azap, bir insana, kadýn veya erkek ödül olabilir mi?'' Ýster sevdiðin olsun, isterse yanýnda kim olursa olsun... Oysa ki ilahi aþk Yunus Emre'nin o çok bilinen dizlerinde ne kadar güzel anlatýlmýþtýr deðil mi... ''Aþkýn aldý benden beni bana seni gerek seni, ben yanarým dünü günü, bana seni gerek seni.'' |
|
36
|
|
|
|
Hiç duydunuz mu, gördünüz mü, Budistler Ýslam'ýn kavramlarýndan Takvayý, Ýhlasý, Vecdi, Cihadý, Þefaati, kendi kültürleri içinde kullanýyorlar mý? Nedir bu insanlarýmýzýn kendi kültürlerine yabancýlaþmak için gösterdiði çabalar, anlamak gerçekten zor... Bakýyorsunuz tanýnmýþ bir sanatçý, toplumda yer de edinmiþ, bir Nirvana muhabbetine kaptýrmýþ kendini... Çok büyük çaba içinde imiþ, Nirvanaya ulaþmak için. |
|
37
|
|
|
|
Kimse göründüðü kadar masum deðildir. Çocuklarýn aðlayýþýnda bile doyurulmayý bekleyen bir benlik vardýr. Ben de masum deðilimdir. Deðeri olmayanlara kýymet vererek bakýrý altýn yapmaya çalýþarak en büyük sahtekarlýðý yapmýþýmdýr. Ben de masum deðilim sevdiklerimi sahte kimliklere büründürerek onlarý abartarak sahte bir aþkýn kurbaný kendimi yapmýþýmdýr. Bir manavdan biftek istemek saflýk olabilir ama ayný zamanda yanlýþ adreslerde bulunmak hiç de masumca deðildir. Ýnsanlara fýrsat vermemek lazýmdýr. Kediye fare olarak yakalanmamak gerekir. Dünya en büyük illüzyonisttir. Þapkasýndan nice adamlar ve kadýnlar çýkarýr da onlarý insan sanýrsýn. Hepsi bir göz yanýlsamasýdýr. |
|
38
|
|
|
|
Bir Müslüman olarak Diyanet’i hâlâ anlamýþ deðilim.
Hadi diyelim geçmiþ dönemin yöneticileri Ýslam Dini’ne karþý olduklarý için Diyanet baský altýndaydý ya þimdi?!
Þimdi, Dünya Ýslam Ülkelerine halife olacak kapasitede bir Cumhurbaþkanýna sahip olduðumuz bir dönemde hâlâ bu kurum (Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý) Ýslam’dan bihaber “imam”lýk makamýný iþgal eden memurlara yapmasý/öðrenmesi gerekenlerini ne zaman öðretecek?
Þehrimizin Merkez Camilerine “imam” olarak görevlendirilmiþ imamcýklar Ýslam’ýn rükünlerinden (esaslarýndan) habersiz anlatabiliyor muyum!
“Farz” nedir, “vacip” ne, “sünnet” ne birbirine karýþtýrýyorlar…
E haliyle imamcýklar bilmezse cemaat da bilmiyor. |
|
39
|
|
|
|
Peki, bunu evrensel tabloya yansýttýðýmýzda resmin bütününü nasýl görmeliyiz?
|
|
40
|
|
|
|
Osmanlý tarihi boyunca sürekli olarak asimilasyona maruz kalan Alevilerin, Kemalizm’le birlikte dinsel inançlarýný yaþama þansý bulduklarýný, kimliklerini serbestçe ifade ettiklerini iddia etmek zordur. Cumhuriyet, insanýný, etnik, dinsel ve kültürel zenginliðiyle kabul edip buna göre bir vatandaþ tanýmý yapmak yerine, belirli bir inanç sistemini ve etnik aidiyeti diðerlerine dayatma yolunu seçtiði için bu anlamda kapsayýcý olamamýþtýr. Alevi toplumu da Cumhuriyetin sýnýrlarýný çizdiði makbul vatandaþ tanýmýna uymadýðý için dýþlanmýþtýr. Günümüzde de Kemalizm’in ideolojik olarak deðiþime kapalý yapýsýný düþündüðümüz zaman, Alevilerin bu ideolojiden medet ummak yerine demokratik bir toplum tahayyülü yolunda çaba sarf etmekten baþka bir seçenekleri yoktur.
|
|
|
|