Laiklik Korkusu
(Hayati Okur ERDEMOÐLU) 11 Haziran 2008 |
Toplum ve Birey |
| |
Laikliðin doðum yerine baktýðýmýz zaman Avrupa olduðunu görmekteyiz. Sebebi de çok basit; ortaçaðda karanlýðý yaþayan Avrupa’da, kiliseler ya da kilise temsilcileri eliyle halka zulüm yapýlmaktaydý. Zoraki vergiler, topraklarýn kiliseye ait olmasý, düklerle papazlarýn siyasi arena da algülüm-vergülüm ile halkýn emeðinin sömürülmesi vs.
Laiklik Avrupa’da haksýzlýða bir isyan olarak doðdu. Buna göre kilise ile halk haklarýný bilecek ve birbirlerinin alanýna tecavüz etmeyecek.
|
|
"Öðretmenim Caným Benim"
(Hayati Okur ERDEMOÐLU) 9 Haziran 2008 |
Toplum ve Birey |
| |
Aziz okur,
Bir öðretmen dostumuz anlatýyor:
“-Özel eðitim ile ilgili ilköðretim öðretmenlerinin katýlmasýnýn zorunlu olduðu bir seminerdeyim. Nedense bana zorunluluk esasýna dayanan proðramlar faydalý olmamaktadýr. Ben de seminer esnasýnda zamanýmýn bir kýsmýný zorunluluktan kaynaklanan nedenden dolayý semineri (slayt proðramýný) sunan öðretmeni dinliyorum. Zamanýmýn diðer bir kýsmýný ise kitap okuyarak deðerlendiriyorum.
|
|
Leyla Gencer ve Külleri
(Hayati Okur ERDEMOÐLU) 17 Mayýs 2008 |
Toplum ve Birey |
| |
Ünlü opera sanatçýmýz Leyla Gencer vasiyetinde, ölünce yakýlýp küllerinin Ýstanbul Boðazý’na savrulmasýný arzulamýþlar.
Hayýrlý olsun! Desek acaba “hayýr” mý dilemiþ oluruz? Yoksa “nayýr, nolamaz” mý demiþ oluruz?
|
|
"Ortamý Germeyelim"
(Hayati Okur ERDEMOÐLU) 19 Nisan 2008 |
Politik Olaylar ve Görüþler |
| |
Son günlerin tabiri caizse modalaþmýþ, biraz da kliþeleþmiþ söz öbeðidir; ortamý germek. Ortam neresidir, gerilen kimdir ya da nedir?
Ortam, elbette toplumun yaþadýðý mekândýr, gerildiði varsayýlan ise mekânda yaþayan insanlardýr. Ortamýn sakinleri insanlar olduðuna göre varsa bir gerilme olayý, germe olayýný gerçekleþtiren de yine insandýr. Peki, kim bu insanlar? Halk mý, halkýn bir bölümü mü, yoksa germe iþiyle görevlendirilmiþ þahsýna münhasýr kiþiler mi?
|
|
Ben de Kapatýyorum
(Hayati Okur ERDEMOÐLU) 18 Mart 2008 |
Politik Olaylar ve Görüþler |
| |
Açmanýn da kapamanýn da moda olduðu ülkemizde, özgürlükler de maalesef moda kadar özgür deðil. “Düþün ama düþünceni kapalý tut, yoksa kapatýrým” mantýðýnýn egemen olduðunu düþünen egemen çevreler mevcut. Onlar, düþünmeden konuþan kesimler olduðu için, düþünerek konuþanlarýn düþüncesini beðenmediklerinden, düþünceyi kapamanýn mantýðýný uygulamaya çalýþmaktadýrlar. Ýþte bu düþüncesiz bir eylemdir. |
|
Araplarý Sevmek
(Hayati Okur ERDEMOÐLU) 15 Mart 2008 |
Toplum ve Birey |
| |
Sevgi, Mevla ve Mevlâna merkezli ve Yunus gönüllü olunca sýnýrlama getirme imkâný bulunmamaktadýr. Gel gör ki, bu minvalde sevgiyi barýndýracak gönlü taþýyacak beden yapýsýnýn da kale gibi saðlam, derya gibi geniþ, toprak gibi mütevazý, güneþ gibi cömert olmasý icap etmektedir. |
|
Fazýl Efendiye Tavsiyeler
(Hayati Okur ERDEMOÐLU) 18 Aralýk 2007 |
Günlük Olaylar |
| |
Ey necip bir milletin Fazýl Efendisi,
Yolun açýk olmadan önce âcizane tavsiyelerimiz olacak.
Sen sanatýnla milyonlarýn gönlünde taht kurmuþ bir sanatçýsýn. Sendeki yetenek sanatýnla gündemde kalabilecek kapasitede. Gündemde kalmak için özel gayret sarf ederek, içinde bulunduðun toplumun deðerleri ile çatýþmana gerek yok.
Sen sanatýný icra et, biz seni oturarak, kalkarak, hatta koþarak bile alkýþlarýz.
|
|
|
|