..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Ahmet Melih Karauğuz




24 Haziran 2011
Kentleşmeyle Yokolan Değerler  
Ahmet Melih Karauğuz
Değişen ve gelişen bir Dünya'nın içerisinde yaşıyoruz. Özellikle ülkemiz bu değişimin görülebileceği ülkelerden. Az önce 'DünyaBizim' adlı internet sitesinde 'TOKİ Bursa’da ne yapıyor?' başlıklı yazıyı şöyle bir okudum ve yazar gerçekten çok doğru şeyler söylemiş ve aklıma bu yazıyı yazma fikrini getiren bir yazı yazmış.


:BJJF:
    Değişen ve gelişen bir Dünya'nın içerisinde yaşıyoruz. Özellikle ülkemiz bu değişimin görülebileceği ülkelerden. Az önce 'DünyaBizim' adlı internet sitesinde 'TOKİ Bursa’da ne yapıyor?' başlıklı yazıyı şöyle bir okudum ve yazar gerçekten çok doğru şeyler söylemiş ve aklıma bu yazıyı yazma fikrini getiren bir yazı yazmış.

    Evet doğru bu inşaat şirketleri (biz geneli konu alan bir şey yapalım dedik) acaba kültürel değerlere ne kadar önem veriyor? Amaçları para kazanmak mı yoksa insanları konut sahibi yapmak mı?

    'Kentsel Dönüşüm' adı altında birçok ilde 'depreme dayanıklı' lüks binaların inşaası her geçen gün artarak devam etmekte. Sayısız fırsat, indirim, cazip kredi sunuyor bu şirketler bize. Hepsinin amacı bizleri ev sahibi yapmak(!) Ancak evsahibi olurken bitki örtüsünü, tarihi dokuyu bozan bu insanlar kadar bende suçluyum çünkü 'Talep edersen arz ederler' diye bir söz var. Ve maalesef insanımız bir evle doymuyor iki, üç, dört alabildiği kadar ev almaya çalışıyor. Parası varsa eyvallah alsın lafımız yok ancak 'betonlaşmış kentler arasında kaybolmaktan' şikayet etmesin!

    Betonlaşmış binalar arasında duygular, insanlıklar ve suçlar kaybolup gidiyor. Ama artık bunların hiçbiri umrumuzda değil. Peki ne yapılabilir? Öncelikle şu kadar ev yaptık diye övünülmesin miting meydanlarında. Eğer yaptığımız evlerle övüneceksek tarihi dokuya uygun evler, binalar inşaa ederek övünelim. Örneğin Beypazarı'nın o tarihi mimarisine uygun bir bina şimdiye kadar neden yapılmadı? Ya da Safranbolu evleri? İstanbul'u o büyük Residence'lerle boğan zihniyet acaba neyi amaçlamakta? Ya da ben abartıyorum bilmiyorum belki de artık bu çağda o eski mimariye gerek yoktur. Tıpkı insanlığa gerek kalmadığı gibi(!)

   Son söz olarak;

   Eskiden anlatılır evlerin önünde yaşlılar toplanır doyumsuz sohbetler olurdu diye. Artık onları göremeyeceğimiz bir gerçek çünkü evlerin önündeki kaldırımları bile aldık geniş yollar uğruna insanların acıyan yüreklerini taşlaşmış yapılarla doldurduğumuz gibi. Ne diyelim bizlerde ileride yüksek binaların tepelerinden tutarız balıkları attıığımız oltalara arabalar gelmezse'!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Robot Üretiminde Lider Ülke: Türkiye (!)

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yorucu İş Sezonu Yorucu Tatillerimiz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şehir Bu Gece de Karanlık [Şiir]
Ben Kimim? [Şiir]
Schindler'in Listesi [Şiir]
Baba... [Şiir]
Bil ki Ben Gitmişim [Şiir]
Ayrılık Zordur [Şiir]
Çocuk [Şiir]
Gittikten Sonra... [Şiir]
Gitme... [Şiir]
Bir Masanın Öyküsü [Öykü]


Ahmet Melih Karauğuz kimdir?

Uçsuz bucaksız çölde bir kum tanesiyiz. Elbette değerimiz var. Bir avuç kumla beraber.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli, Necip Fazıl, Adnan Menderes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Melih Karauğuz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.