Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon |
|
||||||||||
|
Depremi bekler gibi oy koklayıp, oy biçen Nasılsın seksen bir il, Mecliste ki ant içen Eyyamcılık hükmünde Hakka vekilliğimiz, Şimdi onlar nerede, viran köyünden göçen. Altmışlı yıllarda çadır üreten bir dostum vardı. Her yönüyle söylediğinin ardında duran, açık yürekli Bu dost şöyle diyordu : “Deprem, sel gibi bir afet olduğu zaman, hem üzülüyor, hem de seviniyorum. O günlerde, konutlar yıkılıp, insanlar öldüğü için üzülüyorum. Kızılay Genel Müdürlüğünden, stokları azalınca fazla çadır talebi geldiği için de seviniyorum. Cenabı Hakkın karşısında bağnaz oldum” diyordu. Her deprem oluşunda bu dostum gibi düşünen milyonlarca insan olabileceğini sanıyorum. Siyasi parti liderleri de böyle düşünenlerden. Kim önce gidecek diye yarışa girdiler. Sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan tur bindirdi, Kılıçdaroğluna. Ah bir de inşaatçılarımız, ustalarımız bu özeni gösterebilseler. KOBİ’lerden (Küçük ve Orta ölçekli İşletmeler Birliği) şu naçizin, erken üretime başlattığı, (Yurtta ilk, 1970) ’Paspay’ -plastik Paspay’larından- başlayarak, dilimizin döndüğü, bilgimizin olduğu kadarıyla depreme dayanıklı A Tipi konut yapımından, ana hatlarıyla bahsedeceğim : 1. Binanın yapılacağı yer, çok kat çıkmaya uygun, gevşek zemin olmamalı. 2. Bürüt beton (Tünel kalıp) sistemi tercih edilmeli. 3. Hangi sistemi uygularsanız, uygulayın muhakkak kolon, kiriş, perde ve döşemelerde -plastik paspayı- kullanmalı. 4. Donatılar uygun kalınlıkta, gereken yerlerde, döşemelerde nervürlü demir kullanılmalı. 5. Çimento, kum, çakıl karışımı, standart ölçülerde harç yapılmalı. Saygılar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |