İnsanlar yalnızca yaşamın amacının mutluluk olmadığını düşünmeye başlayınca, mutluluğa ulaşabilir. -George Orwell |
|
||||||||||
|
Şehrin kenar çizgilerinde kayboluyor Çatıların düzgün kıvrımları Doğan gün, solan akşam Kayboluyor insanoğlu. Bu ben miyim? Bu sen misin? Tanıyamıyoruz birbirimizi Kaybolmuş köşelerde, dönemeçlerde, Sırladığım aynalar. Ne sağda, ne solda Ortada işte geldiğimiz yer, “Servantes”in romanı, “Şanso”suyla “Don Kişot” İster gül, ister ağla, Belli değil kim verecek danaya ot, Kulaktaki koskocaman küpeyi gördüğü halde. İşini doğru bilenler, Görmezlikten gelenler, Kurşunlu kubbe, apaçık mihrap Köhne yerlerden geçtik Aştık dağı, taşı Yıktık bütün engelleri. Hamamı, hanı Kapılar, mandallıyken Görülüyor Fadime’nin tumanı. Bayrağımız küsmüş gibi, yere dönük İnsanlar paspas değerinde İçi boşaltılmış binalarda, Başıbozuk, asker pırpırıyla Yat, kalk geçerken yedi günü Günüleyen babası mı, veledi mi? Yerden yere taş vuran Döner mi çark tersine İnsanoğlu tepe takla gidiyor Savcı, Hâkim uzun havada; Halk içinden ezana laf ediyor. Daireler çiftlik, Banka içinden arpalık… Zıpkın yemiş bir Türkiye… Küçük balıkları Büyüklere yutturanlar Gemi çoktan ipini kopardı açıkta Giden saçtı, alan kaçtı uzak, yakın, Ali Fakı’nın elinden kurtulamadı tay Baytarın dilinde tava sapı, Vay be! Geride kalanlara Pembe bezler sargıladı Kızılay Çadırlı kentler kurduk, Hamur yoğuruyor gelin kızlar Fırtınasını düşünmek istemem, Ne zaman gelecek bitmeyen yazlar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |