..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dengeli bir rejimde yemeğin yeri çok önemli. -Fran Lebowitz
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > osman demircan




20 Eylül 2012
Türk Toplumu Daha Çok Beynini Değil; Kuyruk Sokumunu Kullanan Bir Toplumdur  
osman demircan
İnsan aslında enerji topudur ve insan denen enerji topunun iki ana enerji merkezi vardır. Bunlardan birincisi; beyindir. Beyin bilgelimizin ve ruhsallığımızın gelişmesi ve anlayışlılığımızın artması için, sanatsal yaratıcılığımız ve kendimizi ifade etmemiz için, sevgi, şefkat, barış ve güçlü bir adalet anlayışı için enerji sağlar. Beynini kullanan bir toplumda da haliyle iç savaş olmaz, terör olmaz ve o toplum haksızlık yapmaz ve eşitsizliği kabul etmez.


:ABFF:
İnsan aslında enerji topudur ve insan denen enerji topunun iki ana enerji merkezi vardır. Bunlardan birincisi; beyindir. Beyin bilgelimizin ve ruhsallığımızın gelişmesi ve anlayışlılığımızın artması için, sanatsal yaratıcılığımız ve kendimizi ifade etmemiz için, sevgi, şefkat, barış ve güçlü bir adalet anlayışı için enerji sağlar. Beynini kullanan bir toplumda da haliyle iç savaş olmaz, terör olmaz ve o toplum haksızlık yapmaz ve eşitsizliği kabul etmez. Ayrıca beynini kullanan toplum bilir ki; teröristin akıllısı da zekisi de olmaz. Bugün toplumumuzda terör varsa, yolsuzluk varsa, eşitsizlik ve adaletsizlik varsa bu toplumumuzdaki beyinsizliğin bir tekabülüdür. Yapılması gereken şey, toplumumuzda beyin enerjisini kullandırmaya çalıştırmak olmalıdır. Gel gör ki; dizilerdeki negatif enerji, gelir adaletsizliği, iş stresi, medyanın olumsuz bakışı, kanaat önderlerinin basiretsizliği toplumumuzdaki beyin enerjisini tıkamaktadır. Hal böyle olunca da toplumumuzda endişeli ve yüzeysel düşünceli insanların sayısı artmaktadır ve kişiler kendiyle barışık olmadığı için sürekli başkalarıyla savaşmaktadır. Bu durum bir virüs gibi çoğalmaktadır. İkinci enerji merkezi kuyruk sokumudur. Bu enerji kirlidir. Beyin enerjisini kullanmayanlar, bu enerji merkezini kullanır ve bu enerji merkezi adaletsizlik için, eşitsizlik için, şehvet için, dedikodu için enerji üretir. Toplumumuzdaki terörün, eşitsizliğin, maçoluğun, delikızlığın, ana kaynağı bu merkezdir. Bu enerji merkezini; yani kuyruk sokumunu kullanan toplumlar, küfür sever, porno sever, tecavüz sever, terör sever. Türk toplumu daha çok beynini değil; kuyruk sokumunu kullanan bir toplumdur. Esasında Türk toplumu hasta bir toplumdur. Kıçıyla hareket etmek de budur. Esasında bu durumdan hoşnut olan da çoktur. Çünkü kıçıyla hareket eden bir toplum, kıçına vuralan kırbaçla hareket eden bir ata benzer ve böyle toplum kolay yönetilir. Bir toplumun sırtından geçinmenin de en kolay yolu budur.
Bu ülkede akıllı insanlar mutlaka vardır. Sadece bu insanlar başlarını kuma gömmüştür. Bir toplumun başına gelecebilecek en kötü durum, başını dik tutmayıp başka milletlere yaslamasıdır. Türk milleti artık başını kaldırmalı, kendi aklına ve fikrine güvenmelidir.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Bence "at" değil
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
22 Eylül 2012
"Çünkü kıçıyla hareket eden bir toplum, kıçına vurulan kırbaçla hareket eden bir ata benzer ve böyle toplum kolay yönetilir" demişsiniz. Çok güzel de bence ata biraz haksızlık etmişsin Osman Bey. Yani yanlış anlaşılmasın diye söylüyorum: başka hayvan türleri de var :)

:: slm
Gönderen: mehmet avcı / , Türkiye
22 Eylül 2012
değerli hocam!yazının içeriğine katılmamla birl,ikte,başlığını eleştirme hakkımı kullandığımı belirtmek isterim..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tanrı Dedi ki Bana
Durmak Yok Yola Devam
Ben İse Ahıra Bağlı Öküz Gibi Debelenmekteyim
Şair Osman, Öküzü Kadıköyde Sanat Yapar, Köylü Murat İse Öküzü Bağdat Caddesinden Aşağı Salar
Masallarla ve Yalanlarla Dolu Hayatınızı Ne Edeyim
Ben Asya'da Ömer Hayyam, Avrupa'da Archimedes Olmuşumdur
İnsan Aslında Beş Yıl Yaşar
Köpek
Abdullah Öcalan
Toplum Bir Ahtapota Benzer

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köpekler ve İt Herifler
Üç Türlü İnsan
İnce Bir Tülüm
Tüm Aşklar Faşizm Kokmaz
Başka Bir Yol Yoksa İnancın Seni Nereye Kadar Götürür
Keyfin Bilir
Örümcek ve Kelebek
Dünya
Tüm Evli Sevgililerin, Sevgililer Günü Kutlu Olsun
Olan Dağdaki Garibana, Karakoldaki Garibana Olmakta

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.