Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe |
|
||||||||||
|
Erzurum’da kitap fuarının düzenlenmesini bundan onbir , oniki sene kadar önce internetteki Erzurum forumlarında dillendirmiştim. Bu fikrime o zamanlar pek sıcak bakan kimse olmamıştı. Şehirde edebiyatla , kent kültürüyle ilgilenen bir arkadaş Erzurum’da kitaba olan talebin istenen düzeyde olmadığını bu nedenle fuara ihtiyaç olmadığı mealinde bir şeyler yazmıştı. Halbuki o zamanlar da Erzurum’da kitapla haşir neşir olan insanlar, özellikle gençler bulunmaktaydı. Erzurum’da kurulacak bu fuara çevre illerden de insanlar katılabilecek ve şehre bir canlılık gelecekti. Sonuçta fuarı bekleyen benim düşüncemdeki insanların dileği gerçekleşti ve Erzurum, fuarına kavuştu. Fuar fikrinin gerçekleşmesini sağlayan valimiz Ahmet Altıparmak’a buradan teşekkürlerimi sunuyorum. Fuar şehirde büyük bir ilgiyle karşılandı. Fuar alanını dolduran insanların çoğunu gençler oluşturuyordu. Bu gençlerin büyük bir kısmı da şehirdeki üniversitelerde (Atatürk Üni. ve ETÜ) okuyan gençlerdi.Üniversitelerin kültüre etkisi, katkısı bu fuarda da belirgin olarak görülmüş oldu. Fuarda tanınmış, büyük yayınevleri çok az katılmıştı.Çoğu yayınevinin adını yeni duydum.Tanıdık isim olarak Aziz Nesin’in oğlu Ahmet Nesin vardı. Babasının, kendisinin ve abisi Ali Nesin’in kitaplarını bizzat kendisi satıyordu. Fuara Erzurumlu yazarlardan İsmail Bingöl ve Ömer Özden’in katılımı oldu bu yazının yazıldığı an itibariyle. Yazarlarımızın cumartesi günü düzenlediği imza gününe yetişemedim ama İsmail Bingöl’ün Ülke Yayınları’ndan çıkan “Ey Kelime Ve Ey Ses” ve “Ataların Mirası Gönül Yarası Türküler” adlı kitaplarını daha sonra fuara giderek satın aldım. Fuarın ilk gününde çok güldüğüm bir olayla yazımı bitirmek istiyorum.Fuardaki standları gezerken arkamdaki iki Erzurum’lu gençten birisi diğerine: ”- Gardaş ne biçim yer burası, kitapdan başka bi şey yoh, kalk gidah, bize göre değil burası !” diye söylendi. Fuarda bu sözleri duyanların yüzlerinde bir tebessüm oluştu. Bu da ünlü “Erzurum Fıkraları” dağarcığına bir katkı olmuş oldu. Fuar eksiklikler, aksaklıklar olsa da güzel bir faaliyet. Şehrin bu organizasyona ihtiyacı vardı. Umarım gelecek yıl aksaklıkların giderildiği, yazarların, şairlerin katılımlarının arttığı daha güzel bir ortam görürüz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © erhan bayraktutan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |