..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > erhan bayraktutan




22 Kasım 2010
Fikrimin Rehberi Fikri Öğretmen  
unutamadığım öğretmenim için bir kaç satır

erhan bayraktutan


Erol Mütercimler’in bir kitabının adı “Fikrimizin Rehberi Gazi Mustafa Kemal”di. Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Atatürk, bir rehberdir, bir önderdir Türkiye Cumhuriyetinde yaşayan tüm yurttaşlar için. Benim özel hayatımda fikirleriyle bana rehberlik eden kişi ise (fikrimin rehberi) sevgili öğretmenim Fikri Gürler’dir.


:AHBE:

Erol Mütercimler’in bir kitabının adı “Fikrimizin Rehberi Gazi Mustafa Kemal”di. Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Atatürk, bir rehberdir, bir önderdir Türkiye Cumhuriyetinde yaşayan tüm yurttaşlar için. Benim özel hayatımda fikirleriyle bana rehberlik eden kişi ise (fikrimin rehberi) sevgili öğretmenim Fikri Gürler’dir.

Fikri Hoca Erzurum’daki Gazi Ahmet Muhtar Paşa Ortaokulu’nda (nam-ı diğer GAMPO) Türkçe derslerime giren öğretmenimdi. Yıl:1976-1977 öğretim dönemi. Yani bundan ta 34 yıl öncesinden bahsediyorum.

Fikri Hoca hikayeyi, şiiri, denemeyi yani kısacası edebiyatı, daha kapsamlı bir ifadeyle kitabı bana sevdiren kişidir. Öğrenciler arasında “tabut” denilen tek katlı, uzun ince, sobayla ısınan, yoksul halk kesimlerinin çocuklarının okuduğu okula her ders elinde bir kitapla gelen adam. Bana Ömer Seyfettin’i, Sait Faik’i, Tevfik Fikret’i, Namık Kemal’i vs.vs…tanıtan, sevdiren insan. Kitapla tanışmamı, dost- arkadaş olmamı sağlayan insan.

İlk parayla satın aldığım kitaplar hiç unutmam, Sait Faik’in kitaplarıydı. Şahmerdan, Lüzumsuz Adam başlığıyla satılan kitaplar. Derste bu kitaplardan pasajlar okumuştu Fikri Hocam. Ağır ağır, anlaşılır, düzgün bir Türkçeyle güzel bir hikaye dinlemiş, edebiyatın sihirli dünyasını keşfetmiştim. Ertesi gün hemen kitapçıya gitmiş derste dinlediğim kitapları satın almıştım.

Yıllar sonra okulları sırasıyla bitirip mühendis oldum fakat edebiyatla, kitapla ilgimi hiç kaybetmedim. Kırkından sonra kendi çapımda hikaye bile yazmaya başladım. Kitapla dostluğumu sağlayan sevgili Fikri Gürler Hocam sana sonsuz teşekkürler ediyorum.

Üç, dört ay önce kendisini bir markette gördüm. Yılların etkisiyle yaşlanmış bir siması vardı ama yaşına göre dinç görünüyordu. 34 yıl önceki gibi mütevazi giyinmişti. Yine kendisi gibi öğretmen eşi de yanındaydı. Yanına yaklaşmak, kendimi tanıtmak imkanım olmadı. Umarım tekrar kendisini görürüm. Kendisine sağlıklı ömürler, mutluluklar diliyorum.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Saçlarına Yıldız Düşmüş...
Erzurum Kitap Fuarı Açıldı!
Anneme ve Teyzeme
Karlar Altında Vücudun

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Paşa"m, Can Arkadaşım [Şiir]
Soğuk Yerlerin Kızı [Şiir]
O En Güzel Oyuncağımız [Şiir]
Baba Gel, Çık Dolaptan [Şiir]
Kabil"in Sultanları [Şiir]
Bir Kalem Daha Satmalıyım [Şiir]
Oğlum Beyazlar İçinde [Şiir]
Mülkten ve Şehvetten Uzak [Şiir]
Genç Ölmek [Öykü]
Pankart Asılacak! As! [Öykü]


erhan bayraktutan kimdir?

Ziraat mühendisiyim. 2006 yılından beri kısa öyküler yazmaktayım. Öykü, şiir okumayı seviyorum. Romantik, içe dönük biriyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Cezmi Ersöz,Sait Faik,Refik Halit Karay


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © erhan bayraktutan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.