Her gün yeniden doğmalı. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Doğuştan dalgınım ben Dalmışım kendi doğurganlığıma Kenarda hep vaktinde ayırdığım üç beş parça şiir denemesi uçları oyalanacak Sayılacak serçeler dolu dallarımda öyle ya! kim asmış bugün şiiri? Panomda hep aynı soru: Kim mahkum etmiş bu boyacı çocukları "çocukluk boyu sokak hapsine"? Sen bana bakma Doğuştan kırılganım ben Un ufak kemiklerim Duygularım darma-dağın Kalbime dokunma sakın! Dağılırım. Köşebaşı öpüşlerine bu yüzdendir küskünlüğüm. Sen bana bakma Deli gelmişim dünyaya Zamansızdır gülüşlerim Böyle bir yüzü ayva, bir yüzü nar Özürlü doğurmuş anam Boğazımdan geçen gemiler ağlar ben gülerim Ben gülerim boğazımdan geçen heceler ağlar Sen bana bakma Değil gibi görünürüm Oysa kuytu sandıklarda kıskançlığımı gizlerim Dur gitme! İşine düşkünsün ses etmediydim ya işini bile kıskandığımı söyleyecektim. Bakma sen bana Dedemden yadigar bu ağırbaşlı duruşum bu deli bakışımı 1. Cihan Harbinde edinmişim. Genlerimi Dali mi boyamış ne böyle zirzop olmuşum sabahlara kadar şiir dokumaktan kör olmuşum evin kapısını açarken açık saçık şarkılar söylemekten konu komşuya rezil olmuşum. Sen bana bakma Yaşlı değil yorgunum Anlamını yüzeceğim derken şiirlerin bi köşede sızmışım. Adımı, rüyamda gördüğüm ıssız bi adada unutmuşum Bir başlık bulayım derken şiirime sensizlikte kaybolmuşum. Oysa seni bulunca adamakıllı uçurmuşum Bak martılar ve ben ben ve uçurtmalar balonlar ve ben ipini koparan ve ne varsa uçan hepsi ben! Hepsi ben bu yıldızların Bu yılanlar bile benim Ne çok yüzlüyüm Ne yüzsüz Ne adi, süslü maskemin ardında... Sen bana bakma Aynalarla konuşalı çok değil 15 yıl oldu Alıştım artık kolları arkadan bağlı, kravatlı iş elbiseme Alıştım bu oyuna Hiç ses etmeden gider gelirim Evden işe-işten eve boyuna... Sen bana bakma "İyisaatteolsunlar'dayım 15 dak'kaya kadar geleceğim" Ölmeye de seni üzmemek için zamansız gideceğim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © SÜLEYMAN GÜNER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |