..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hakan Yozcu




28 Ocak 2015
Tatile Girerken  
Hakan Yozcu
Genelde tatil denilince derslerden uzak kalmak, kitapları bir yana bırakmak, gazete ve dergilere asla bakmamak, geç saatlere kadar oyalanmak, gezmek tozmak, gecenin ilerleyen vakitlerine kadar uykusuz kalmak ve ertesi günü de geç vakitlere kadar yataktan kalkmamak olarak değerlendirilir. Oysa bu çok yanlış bir düşüncedir.


:IHH:

               
2014-2015 Öğretim Yılının birinci dönemi bitti. Öğrencilerimiz ikinci dönem sınavlarını tamamlayarak, yorucu bir dönem sonunda 15 günlük bir tatili hak ettiler.
Şimdi büyük bir heyecanla karne anı bekleniyor. Ve karneye yansıyan başarı oranları merak ediliyor. Gerçi, öğrenciler sınav sonunda ayrı bir günde sınav kâğıtlarını görerek notlarını öğrendiler. Ama yine de karne almanın heyecanı bir başka oluyor.
20 yıl öğretmenlik yapan birisi olarak bu sömestr tatilinde öğrencilere bazı öğütler vermek istedim.
Eğitim, her şeye rağmen insanın yaşamı boyunca devam eder. Öğrenme asla bitmez. En başta sevgili öğrencilerden bunun bilincinde olmalarını arzuluyorum. Hayat su gibidir. Hep ileriye doğru akar gider. Geçen bir günü, bir daha geriye getiremezsiniz. Bu nedenle kendinize çok iyi bir hedef seçmenizi öneriyorum. Hedefiniz, en iyiye, en doğruya ve bütün güzelliklere ulaşmak olsun. Bunu yaparken de mükemmeliyetçiliği elden bırakmayınız.
Genelde tatil denilince derslerden uzak kalmak, kitapları bir yana bırakmak, gazete ve dergilere asla bakmamak, geç saatlere kadar oyalanmak, gezmek tozmak, gecenin ilerleyen vakitlerine kadar uykusuz kalmak ve ertesi günü de geç vakitlere kadar yataktan kalkmamak olarak değerlendirilir. Oysa bu çok yanlış bir düşüncedir.
Geç vakit kalkıp daha kahvaltı dahi yapmadan bilgisayarın başına geçip oyunlar oynamak, facebook başında vakit öldürmek, başka kişilerle çetleşmek veya amaçsızca televizyon karşısında boş vakit geçirmek tatil anlayışı olmamalıdır.
Tabii ki yorucu bir dönemin ardından dinlenmek hakkınız. Ama bu, bütün gün tembel tembel oturmak ve vakit öldürmek anlamında olmamalıdır. Böyle bir düşünce sizleri daha da çok yorar. Dinlenmekten ziyade alıştığınız bir düzenin dağılmasından dolayı daha da çok yorulursunuz. Bedeniniz, zihniniz bunu kaldırmaz. Daha da ötesi vücudunuzun bozulmasına da yol açar. Yani sağlığınız tehlikeye girer.
Küçük planlar ve eylemler hazırlayın. Küçük geziler, şehir dışı kaçamakları yapın. Kendinizi geliştirmek için tatili bir fırsat aracı olarak görün. Stresten mutlaka uzak durun. Sizi, sıkan, strese sokan şeyleri yapmayın.
Yanınızda mutlaka sevdiğiniz yazarların kitapları olsun. Başucu kitaplarınızı asla eksik etmeyin. Uyumadan önce biraz müzik dinleyin. Yatağa girdiğinizde kitabınızı alıp okuyun. Değişik türde kitaplar okuyun. Özellikle şiiri hiç eksik etmeyin. Çünkü şiir sizi alıp başka diyarlara götürecek bir türdür.
Kırık dersleriniz varsa onlara bakıp eksiklerinizi giderebilirsiniz. Dersten biraz uzak kalmak demek onu tamamen bırakmak anlamında değildir. Unutmamak için arada bir göz atmak veya yeni konulara bakarak kendinizi yenilemek sizi bir adım öteye taşıyacaktır.
Arkadaşlarınızla buluşup güzel vakitler geçirebilirsiniz. Tabi sevgi ve saygıyı elden bırakmamak en güzelidir.
Aileleriniz de bu noktada sizlere yardımcı olacaktır. Hiçbir anne baba, evladının kötü olmasını istemez. Onların uğraşları, çabaları ve yaptıkları her şey evlatları içindir. Onlara daha iyi bir gelecek hazırlayabilmeleri içindir. Bu nedenle de ebeveynlerimize karşı saygılı olmak, onları kırmamak ve üzmemek en başta gelen ödevleriniz arasındadır.
Çocuk, karnede kırık getirdi diye ona bağırıp çağırmaktansa, hatanın kaynağına gitmeli ve hep birlikte sorunu çözmelidir. Kızmak, bağırmak, dayak atmak asla çözüm değildir.
Ebeveynlerin çocuklarına güvenmeleri ve bunu onlara hissettirmeleri gerekmektedir. “Biz sana güveniyoruz. Sen çalışkan birisin. Düzenli bir çalışmayla bunları düzeltebilirsin” demek ve onunla birlikte planlı bir şekilde çalışmak ve çocuğu takip etmek en güzelidir. Aksi taktirde yanlış davranışlar öğrenci üzerinde olmadık etki yapar ve istenilmeyen durumlara yol açar.
Gerekirse anne ve babalar çocukların da oyunlarına katılmalı ve hatta onlara alternatifler sunabilmelidir. Böylece çocuk, kendine değer verildiğini, önemsendiğini hissedecek ve ister istemez düzelme yolunu seçecektir. Aile içi ilişkiler de bu yolla düzelmiş olacaktır.
Sevgili öğrenciler, hepinize iyi tatiller diliyorum.
Tatilin tadını çıkarınız… İyi bir gelecek sizi bekliyor…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Girne’de Kahve İçimi
Ben Olsam
Meyhi Keyf
Muhtarlarımızın İstekleri
önce Sağlık
Nkl Sanat Gecesi
Mehmet Ersöz’ün Ardından
Lefke"de Kahve Sohbeti
İnsan Azim Ederse
Müjgan ve Naile Hanım’ları Ağırladık

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Mavi Köşk" Yazısı
Kıbrıs'ın İlk Yerli Komedi Filmi
Kadın Olmak Zordur
Öyle Bir Dünyada Yaşıyoruz Ki!
İstanbul Notları
Nerede O Eski Ramazanlar?
güvercinlik’te Hafta Sonu
Farklı Bir Yönetici,
"Kod Adı Venüs" Getto Çadırları
ipek Amber İle Gurur Duyduk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.