..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Aysun Güven




18 Şubat 2015
Zeus'un Kızı; Görmedim,duymadım,konuşmadım Ama Sevdim  
Aysun Güven
Sevgiyi somut bir hale dönüştürmek için, bedeni kullanmak yerine, maddeyi kullanmak, en ufak bir aksaklık veya hata ile yüz yüze geldiğimizde, sorgulamadan, bencilce, onu çöpe atabileceğimiz anlamına geliyor ki, bu bir ironi. Çünkü sahip olması bu kadar zor, ne kadar az şey var hayatta.


:ACIF:
En çok mesaj atanın, en çok kıskandığı, en çok kıskananın, sevdiğini döverek öldürdüğü, elele buluşmaların yerini chat’ lerin aldığı, kırmızı güllerin, çikolatalı çiçeklere ve keklere döndüğü, bir busenin yerini, son model bir cep telefonu hediyesine terkettiği, garip bir dünyada yaşar olduk. Neye şaşıracağımızı bilemediğimiz zaman ise anormal olan doğal olanı eliyor. Bu, gelecekte yaşanması muhtemel, daha tuhaf olanlarına kapı açarak, bir domino etkisi hızıyla ilerliyor. Var olan alışkanlıklarımız, öyle çabuk tükeniyor ki, gençlik gibi, biz anlayıncaya kadar çoktan gitmiş oluyorlar. Yanınızdaymış gibi hissetseniz de.
Sevgiyi somut bir hale dönüştürmek için, bedeni kullanmak yerine, maddeyi kullanmak, en ufak bir aksaklık veya hata ile yüz yüze geldiğimizde, sorgulamadan, bencilce, onu çöpe atabileceğimiz anlamına geliyor ki, bu bir ironi. Çünkü sahip olması bu kadar zor, ne kadar az şey var hayatta.
Hayatı idame ettirme gayretinde insanların, gençler kadar, sevgiye şekil vermesi beklenmiyor. Etrafıma baktığımda, hanımlarımızın dizilerdeki aşklarla, deyim yerinde ise karın doyurmaya yetinmesi, bunun açık bir göstergesi. Çünkü yıllanan aşklar, maalesef yıllanan şaraplar gibi olmuyor. Aynı evde yaşananların tekdüzeliği, onun değiştirilmesi için gereken arzuyu da köreltiyor. Alışkanlık denen canavar, sizin, aslında isteklerinizi hep karşıdan beklemenizi sağlarken, şikayet etmenizi de sağlıyor ki gereken hoşgörüyü sandıklara kilitlesin.
Tam da yazımı bitiriyor iken, üç masum Müslüman gencin öldürüldüğü haberini alıyorum. Ölenlerden biri diş doktoru ve Suriye’li göçmenlere diş tedavisi uyguluyormuş. Projesine ise “Göçmen Gülüşü” ismini takmış. Ama artık yok. Sevginin, evrensel olması, ırkçılık, dindaşlık yapmadan sağlanması ne kadar zor.

Mektubum sanırım çok uzun oldu çünkü daha kısa yazmak için vaktim yoktu. Pascal

11.02.2015



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zeus'un Kızı; Sevgili Virüs
Kadın, Ölüm, Özgecan
Zeus'un Kızı; Film Kopmadan
Zeus'un Kızı; Çaresiz
Zeus'un Kızı; Sevgili Virüs
Zeus'un Kızı.; Adalet Kefareti
Zeus'u Kızı.; Hayvan Olmak
Zeus'un Kızı; Kadın,ölüm,özgecan
Zeus'un Kızı; Hepsi Haklı Hepsi Haksız
Zeus'u Kızı.; Beyaz Çığlık

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
2020 Bit Artık
Zeuskız; Yalan
Zeuskız; Metaverse Dönüşüm Dontlookup
Zeuskız; Prada Gırgır'a Karşı
Iğdır Harward Arası Kaç Km?
Zeuskız; Metaverse Dönüşüm Dontlookup
Zeuskız; Çağrışımsal Eşik
Ertelenen İşlere Gün Doğdu
Zeuskız; Sizi Dinlesinler
Ego Bitti Şarj Etmek Lazım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kara Mizah [Şiir]
Irmak [Şiir]
Bütün Yolculuk Boyunca Hasret Ayrılmadı Benden - Bir Ucu Bir Kuyuda Kaybolan Rüzgarlı Bir Şosede [Şiir]
İnsana Dair [Şiir]
Bir Dolu Bir Boş [Şiir]
2011 Yeni Doğan [Şiir]
Doğum Günüm [Şiir]
Derdim Bu Olsun [Şiir]
Doğum Günüm [Şiir]
Ne Diyeceğimi Bilemedim [Şiir]


Aysun Güven kimdir?

hayatın içine sığamayanlar kitapların içine sığabilir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysun Güven, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.