Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Neyse,çok azımız bu dünyada kendi olma ayrıcalığını tatmıştır..Zaten o insanlarda hepimizin takdir ettiği büyük insanlar.Biz niye öyle olamadık?İnsan bir düşünüyor,klasik tabirle :"Benim ondan neyim eksik?"diyor kendi kendine.Neyimiz eksik,ben size söyleyeyim.Hepimize doğduğumuzdan beri farklı şeyler söylendi.Şöyle yapmalısın,böyle yapmalısın.Bir başkası geldi :"Hayır,böyle olmaz"dedi.Bizim de haliyle kafamız karıştı.Nereye gitsin bu adam? Çoğumuz doğrularımızı,düşüncelerimizi başka insanların doğrularının düşüncelerinin himayesine bıraktık. Öreneğin çok iyi bir ressam olabilecekken kendimizi kıtkanaat geçinen bir mühendis olarak bulduk.Bilime çok önem verirken,bilimle alakalı çok güzel fikirlerimiz varken kimse dinlemedi bizi üstüne birde:"Boş,işler bunlar git kendine başka bir meslek bul.İşe yaramaz."diyerek hepimizin hayal dünyasını niçinde hiçbir hayal kalmayacak biçimde yıktılar,yaktılar.Zamanla kendimize olan güvenimizi,hayallerimizi ve de araştırmaya duyduğumuz heyacanı kaybetmeye başladık.Hiç namaz kılmayan biri bir cuma namazına geldi diye bazıları :"Sen zaten beş vakiti kılmıyorsun,ne gerek var."diyerek o kimsenin cuma namazına gelmesinide engelledi mesela. Hep eğitim sisteminin kötü olmasından şikayet ederler ya mesela ama;bir Allah'ın kulu da çıkıp evet o zaman ben bu eğitim sistemini değiştirip,en güzel hale getireceğim demez mesela.Sonrada birilerinin bunu değiştirmesini bekleriz.Hiçkimse bunu yapmayıncada,çoğumuz kendi olamadan ölür gideriz. Beni yanlış anlamayın kimseyi dinlememezlik yapın veya isyan çıkarın demiyorum.Tam aksine herkesi dinleyin,bilmek istediğiniz herşeyi arayın,okuyun ama;işinize yaramayan şeyleri uygulamayın,size diretmelerine izin vermeyin,düşünmeden hareket etmeyin,hoşunuza gitmeyen bir şey varsa ceseratle karşı koymasını bilin.Evet,kader denilen bir şey var ama gende dünyaya bir kez geliyoruz bu yüzden istediğiniz gibi bir yaşam sürmek için elinizden geleni yapın.Ha,olmadı inanın bana yaptığınız şeyler sizi kurtarmasa bile sizden sonrakileri muhakkak kurtarır veya onlara yardım eder. Umarım,her zaman kendiniz olmayı başarabilirsiniz. Hepiniz,esen kalın...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sinem Bağcivan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |