Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac |
|
||||||||||
|
Yorgi''nin Meyhanesi''nden kırmızı bir ışık sızıyor Eftelya şarkı ağlıyor, buzuki can çekişiyor radyoda Şıkır şıkır kamış sinekliğin arasından Vasilaki gözyaşları akıyor Çınar Çarşı Caddesi''ne. Lefter bir köşeye çekilmiş gençliğini içiyor, Pembe yanaklı Şişman Ligor, bir lakerda daha istiyor. Derken kapıda Küpeli Hasan belirince Bütün gözlerde menevişli pürtelaş bir neşe... Sanki ağlarda "kuzu gibi" bir lüfer görünüyor Yıl 1970. Henüz 12''den sonra elektrik yok Bozcaada''da. Yanık Ömer, Niko''yla kolkola, Yorgi, Andon''a küs o sıra, Ve pazar kurulmadığından henüz Adada Buruşuk hıyarlar duruyor Emin Dede''nin tezgahında. Yakar Kaptan''ın yanında çırak o zamanlar Ümran Kaptan. Koca Adnan''la Kürt Memed''in en deli çağları. Birazdan onlar da damlar. Bi şişe daha aç vire Yorgi! Adanın dolapbeygiri efkarını Anca dağıtır bu adamlar... İstemeden kesmiyor tavukları Tavukçu Ramazan, Henüz gelmemiş ki Ada''ya didişsin Börekçi Kamil Sağlam... Ataol Şarapları''nın takvimleri asılı duvarlarda. Tavanda bir uçtan bir uca yırtık bir ağ Sarkmış pavuryalar, dönüyor Deniz Kulakları, yıldızlar... İçtikçe Vangel Barba Dön babam dönüyor. Babasını bekliyor Küpeli Latif, Meyhane kapısında korkuyla Çocuk işte! Dalgıç Lütfiye''nin kedilerinden Birinin kuyruğunu okşuyor. Ah vire Yorgi! Bu ne biçim meyhane? İçim yanıyor dokundukça zülfiyare... İçmeyen adama bile içirir Düşündükçe o yılları, kanar içimde yare... Kanar içimde yare... Yansa da Adasına döner pervane!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © SÜLEYMAN GÜNER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |