..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Yûşa Irmak




31 Ekim 2020
Kimin Hayatı Roman?  
Yûşa Irmak
Tüm film yapımcıları insanların ciğerlerini delen hayat hikayelerinin peşinde! Geçen gün tanıştığım “Müslüm” filminin yapımcısı Nurinisa Yıldırım hanım da aynı hikayeyi arıyor olsa gerek ki şimdi yeni filmi “Bergen”i çekiyor…


:GHB:
Tüm film yapımcıları insanların ciğerlerini delen hayat hikayelerinin peşinde! Geçen gün tanıştığım “Müslüm” filminin yapımcısı Nurinisa Yıldırım hanım da aynı hikayeyi arıyor olsa gerek ki şimdi yeni filmi “Bergen”i çekiyor…

Düşünüyorum da niye hep hüzünler hikâyeleşir; uzun uzun, en ince ayrıntısına kadar?
Sanıyorum başkalarının iliklerine kadar yaşadığı dram herhalde kendimizi iyi hissetmemizi sağlıyor olsa gerek…
Belki de dip­diri yakıcılığı ile hassas bir yüreği delen bu acı şerbetleri sükûnetle sindirmemize yardımcı oluyordur kim bilebilir…
Oysa baştan sona bir mutluluk hikâyesi ne güzel olurdu değil mi?
Hayır, o da hikâye değil olsa olsa belki de masal olabilirdi.
Belki masal bile olmazdı.
Çünkü çocuk yürekler için bile masallarda illa bir hüzün, acı, keder ve ayrılık metinlerini okuyoruz…

Sanıyorum insanın bir türlü kaçamadığı, kendi hayat hikayesinde telafi etme­ye çalıştığı en büyük imtihan gerçeği bu!
Yani ayrılık, acı, keder, sabır dağı olma borcumuzu dirhemine kadar ödemek…
Fakat ne yapılırsa yapılsın, hangi hüzünlü hayat hikayesi ile karşılaşılırsa karşılaşılsın, insanın derinliklerindeki o his ve düşünce kişinin geleceğe yürüme mücadelesini terk etmesine müsaade etmiyor.
Şimdi size burada acılı aşk hikayemi anlatacak değilim ben de! Ancak büyümenin bedelinin belalara tahammül olduğunu sindirebildik mi diye sormak isterim hepinize…
Küçücük kederlerimizde dramatik kelime oyunlarıyla eğlendiğimiz için belki bir nebze utanabilirdik ama o bile inanın çok zordur…
Pek çok insanın ağzında sakız olan bir söz var ya hani:
“-Benim hayatım roman olur, roman!”
Valla yazsam, benim aşk acımdan öyle bir roman olur ki bir yıl kendinize gelemezsiniz…
Fakat yaşamın kaçı­nılmaz, çıkılmaz çizgisinde yürümeye devam ederken; bir vakit burun üstü sürünürken, bir vakit süzülüyoruz. Evet sürünmek ve süzülmek biz insanların işi, köstebeklerin değil ki!
Oysa çektikleri yavan sıkıntılarla rütbelendiklerini sananların o hayret verici, dehşete düşürücü derin boşluklarını görüp isyan ederek;
-Bunca yaşanandan sonra hâlâ mı?- demekten alıkoyamazsınız kendinizi…
Yahu onca debeleniş, onca düşüş – kalkış bir kez olsun düşünmeye temel atmamış ve bir kez olsun anlamlı tek soru sordurmamışsa hayatınız çok istemenize rağmen bence bir roman olamaz!
Ve siz amatör bir tiyatronun amatör bir figüranı olmaktan öteye de gidemezsiniz hiç kurusa bakmayın!
Hatta bu amatörlük sizi sahnede bir oyuncu değil de dekorasyon mal­zemesi yapmış olabilir…
Zira bu kadar sükût en çıldırtıcı feryadı attırmanızı gerektirmez mi?
Bu gidişinizin sonu böyle bir feryat olmalı.
Hatta mutlaka olacaktır da!
Atalarımız; “Zararın neresinden dönülse kârdır” diyorlar.
Yolun sonuna gelme­den feryadı haykırırsak belki gönlümüzde bir aksi sedası olacaktır diye düşünüyorum.
Yoksa bu acımasız hayatın içine haykırışlarımız da yok olup gidecek ve elimizde ki tek yankımız yine acı­larımız kalacak…
“-Sen ne dersen de, benim hayatım roman” diyebilirsiniz.
Hayır, hayır…
Ben öyle hayatlar, öyle yaşamlar gördüm ki bu insanların hayatı, hayat hikayeleri vallahi gerçek roman… Çünkü henüz yazılmamış.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsan Bu "X’tir Git" Diyesi de Gelir
Milletlerin Ruhunu Taklit Öldürür
Neyimizi Kaybettik
Her İşte Bir Hayır Vardır
Penis Bilgeliği
No Comment
Memelerin Sürprizi
Ağır ve Hafif Erkekler! Biraz da Adalet
Sempati ve Antipati
Teknik Yaklaşımı Kullanamayan Erkeklere İthafen…

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Olsam Ne Yaparım
Chp, Gerçekten ‘demokrat’ Mıdır?
Chp’nin Psikopatolojisi
Kilidi Açmak
Sinema Kültürel Meselemiz Haline Ne Zaman Gelecek?
Yarın Bekleyebilir Şiir Kitabı Üzerine
Türk Sinemasının Ezberini Bozan Yönetmen
Seviye
Sorumluluğa Davet
Bir Çatışma Zemini Olarak Kültür

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Hicran Nağmesi [Şiir]
Geldim [Şiir]
Sakin Bir Acı [Şiir]
Sözün Çiçeği [Şiir]
Sevgiliye Hasretle [Şiir]
Geceye Kâside [Şiir]
Benimle Ölür Müsün? [Şiir]
Gözbebeği Turşusu [Şiir]
Beste-i Nigar [Şiir]
Bilemezsiniz [Şiir]


Yûşa Irmak kimdir?

Felsefe ve edebiyat aşığı! Yayıncı, gazeteci ve kitapsever. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yûşa Irmak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.