Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal |
|
||||||||||
|
Başım ağrıyor güzelim, Hücremin duvarlarındaki köhne siluetimden. Çırpınan duyguların ortasında, çırpınıp duran Bir ışık huzmesi ile karşımda dururken, halleşmek geldi içimden. Sigaram söndü elimde, yüreğimle yaktım. Figanımla örttüm hasretimi, çilelerle uyandım. Bir zemheri ayazında yandı sızılı sevdalarım. Kaybolup gitti kahpelikler korosunda, en yanık türkülerim. Bir senin sesin yankılanır hücremin duvarında. Kaybolur uzaklarda hissettiğim, derin düşüncelerinde. Şimdi arsızlaşan umutlara desen desen biçim alan sensin. Sana düşkünlüğümü bilmesen de. Gözlerimden akan yaşlar desen gülde, hayalimdeki yüzün, gül desende... Bu bir tesellidir güzelim, bir tek tebessüm edip, gülmesen de... Kahredişini yaşadım; kaybedişin. Hayallerimi terk eden ümitlerimle, yakmışım ruhumu kendi elimle. Bir küçük kıvılcım kaldı belki, tükenişin bitiminde. Tükenişten varlığa yönelmenin sırrı sende. Çünkü hiç gülmedi yüreğim, ben gelende sen gidende. İşte hayat mahzeninde sancılı türkülerim. Hepsi küflenen bir sevda, eriyen bir ömür için. Göğe açılmayan kapıların, kırık kilitlerini kim tutsun, kim açsın umut alemine yolumu. Sevda sahralarına inip, mecnunu dinledim. Bir Leyla kesildi insanlık, ayrı kalınca inledim. Boran olan bir dağ gördüm, Ferhat durur başında. Şirin’ e ulaşmak için, isyan eder külüngü. Var mı gönlümün umut diyarına gidebilen bir yolu. Var, desen de nafile, gelmem mümkün değil ki, Kaderim bağlamışken, ayağı kolu. At beni göğsünde tutma, Derdine küskün oldum, heey Anadolu...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hasan Ulusoy, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |