..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İnsan - işte tüm sır burada. Bu sır üzerinde çalışıyorum, çünkü kendim de insan olmak istiyorum." -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Tayyibe Atay




8 Kasım 2024
Hesap Kitap  
Tayyibe Atay
işte bu salak kadın, içinden çıkılmaz problem içinde buldu kendini!. 😀


:DJ:
biraz da matematik!..

bizim yaştaki insanlar beyin jimnastiği yapmalıdır. akıl sağlığımız için çok önemlidir bu!..yoksa; alış-veriş yaparken aldatılırız!.gerçi bugün aldığımızı yarın, yarın aldığımızı ertesi gün aynı fiyatla alamayan kişiler toplumu olduk ya; her gün aldanıyoruz!.insan şaşırıyor, bu hız karşısında!..ışık hızını bile geçti diyorsun, her gün değişen etiket rakamlarını gördükçe!..

geçen gün, adı bende saklı kalsın, bizim şu meşhur zincir marketlerden birine daldım..etiketlere baka baka geldim, kasa başındaki sıraya girdim...önümdekiler aldıklarının parasını ödeyip çıkınca, sıra bana geldi.
kasa başındaki gençle bakıştık biraz!..o bana bakar, ben ona bakar derken; siz bir şey almamışsınız ama sıraya girmişsiniz, dedi!..olur mu hiç dedim, ben de fiyat satın aldım, kaç lira tuttu dedim, çıktım dışarı..

kasada görevli olan genç ne düşündü bilmiyorum!..sanırım, salak kadın, demiştir!.. ve gene sanırım ki, ömrü boyunca unutmayacaktır, salak dediği kadını!.

işte bu salak kadın; içinden çıkılmaz bir problemin içinde buldu kendini!..birazcık siyasi, birazcık toplumsal bir dertle ilgili bir problem bu.biliyorsunuz, bu günlerde özellikle kullanma yaşı sekiz- dokuz yaşa kadar inmiş olan bir madde konuşuluyor...siyasilerin, tv yorumcularının,yazılı basının, sosyal dünyanın konuştuğu bir konu var; uyuşturucu!.bir tartışmadır gidiyor!.suçlayanlar mı ararsınız, suçlananlar mı ararsınız; ağzı olan konuşuyor!.ben işin bu tarafında değilim, beni ilgilendiren sayısal tarafı!..

Bursa’da yapılan operasyonlarda 95 kişi yakalanmış!.bunlar satıcı!..üç milyonluk bir şehirde yakalanan sayı bu!. yaklaşık bir rakamla 100 kişi diyebiliriz.

insan öteki şehirleri düşünüyor, bu haberi duyunca. İstanbul diyorsun hemen..Bursa nüfusunun yedi katı olan bu şehirde 700 kişi uyuşturucu pazarlıyor demek ki diyorsun. diğer şehirlerimizdeki uyuşturucu satıcılarının sayısını düşünmeye başlıyorsun..oranlar kuruyor sayılar elde ediyorsun...sayıları alt alta yazıp topluyorsun, çıkan sayı karşısında hayrete düşüyorsun...ne çok diyorsun ve toplumunun nasıl zehirlendiğini düşünüp üzülüyorsun!.

en sonunda böyle bir proplemin içine kendini attığın için, kendine acıyorsun!..

yazık, gerçekten yazık!,,



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yalana İnanmak
Olimpiyat
İlahi!.
Seçimin Şeyleri
Vakfım
Lale Soğanı
Putin'e Mektup

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Pes Yani
Cibiliyet
Tüpe Bak Tüpe
Büyüdük Yani
Sepet
Dört Biçükk
Hoparlör
Kerrat Cetveli
Başı Örtük Eşek
Ağdaki Kızlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masa 2 [Şiir]
Bostan [Şiir]
Köprü [Şiir]
Pezoooo [Şiir]
Araba [Şiir]
Bizim Otobüs [Şiir]
Tavşan [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Ziyafet [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.