..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tanrı insanı yarattı, insan da sanat yapıtını. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Tayyibe Atay




25 Kasım 2023
Pes Yani  
Tayyibe Atay
gitgide fakirleşen bir toplum oluyoruz ya; gerçekten üzücü bir durumdur bu!.


:HID:
fakirleşelim mi, hı!..

olur diyenler parmak kaldırsın, olmaz diyenler sussun!..ben fakirleşelim diyenler tarafındayım, he valla!..çünkü, ömrüm boyunca alıştım bu fakirlik denen illete!..öyle hoppp deyince vazgeçemem!.. öyle hayalini falan da kurmuyorum zaten zengin olmanın!..çat kapı bir yerlerden paralar gelse, yığılsa önüme, say bakalım deseler; sayamam!..saymaya kalksam, matematiğim yetmez bu sefer!..biliyorsunuz, bu dersten nal toplayan bir milletiz ki; ben bu dersten sınıfta çakmış biriyim!..özellikle cebir denen simgesel matematiği hiç anlamam!..oysa neslimizin devam etmesi bile İKS YE kromozomlarının birleşim muzipliği!..kim İKS kromozomu taşır, kim YE kromozomu bilemem!..biliyorsunuz felsefe dersi kaldırıldı...yakında biyoloji dersi de kaldırılır, merak etmeyin!..kaldırılır çünkü; İKS ile YE meselesini öğrenmemiz ayıptan, günahtan sayılır!..

Of yaaa!..gene dilim dolandı!..gide gide gittim matematiğin, biyolojinin ortasına oturdum!.ne oturmak ama!.kimseler kaldıramaz beni oradan!.ister ayıp sayın, ister günah!..tınmam ben bunları!..meraksa merak işte; matematiğimi kuvvetlendirip, fakirleşmenin denklemini kuracağım!..kurduğum anda fakir olacağım!.fakirlik iyidir bence!.ne çok getirisi vardır bir bilseniz!..

mesela; sosyal yardım adı altında koli dolusu makarna, bulgur, şeker, pirinç,yağ,nohut, mercimek, un gelir!..pişirir pişirir yeriz!..

buyrun, oyum sanadır!..iyi vatandaşım yani!.

mesela; çuval çuval kömür yıkılır kapımızın önüne, yakarız!.

buyrun, oyum sanadır!..iyi vatandaşım yani!..kolay mı öyle iyi vatandaş olmak, değil!..fakirliğimiz sayesinde iyi vatandaş bile oluruz, işte böyle!..bir kaşık aş verene,canımızı bile veririz!..

mesela; fakirlerin çoluğu çocuğu çoktur!..sosyal ilişkilerimiz olmayınca birbirimize daha çok sarılır, birbirimizi daha çok sever, sevişiriz!..bir bakmışız, çocuk sayımız beş-on olmuş!..olsun tabii!..çocuk mutluluktur bence, sevinçtir!..bütün mutluluğumuz bu olunca; mutluluğu başka yerlerde aramayız!.tiyatroya, sinemaya, yazlığa gitme, dünya turuna çıkma gibi düşüncemiz hiç olmaz!..kapandıkça kapanırız!..kapanmak iyidir; böylece soğuğa sıcağa karşı korunmuş oluruz!.hem kapanmayalar cennete gidemez ya; cenneti de biz kapmış oluruz!.

fakirlik iyidir, he valla!..komşuluk ilişkilerimiz daha bir sağlamlaşır!..birbirimize tuz biber istemeye gideriz!..gide gele spor yapmış sayılırız!.

zenginlik de ne beh!..zenginlik kötüdür bir kere!..insanların burnunu büyütmekten başka hiç bir işe yaramaz zenginlik!..burnunu büyütenler ise, sadece burunlarını görürler!..burunlarını hangi yöne çevirirlerse, oraya doğru giderler!..plajlara gidip soyunurlar mesela,cennetlerinden olurlar!..dünyayı gezerler; fakire gidecek yer bırakmazlar; dünyayı kendilerinin sanırlar!..oysa dünya, fakirin de dünyasıdır; bunu bilmezler!..düpedüz cahilliktir bu!..onların cahillikleri, bizim işimize yarar!..

nasıl mı:

dünyada ve cennetteki bütün elmalar,armutlar, ballar, şekerler,yağlar,etler, saunalar,hamamlar,kurulacak sofralar,şelaleler, sular, ormanlar,çiçekler, böcekler fakirlere kalmış olur!..

işte bu kadar beh!..fakir olacağım işte!..kime ne!..

😀😀

.Eleştiriler & Yorumlar

:: İyi ki varsınız!
Gönderen: Cahit KILIÇ / , Türkiye
29 Ocak 2024
Kaleminize kuvvet, yüreğinize sağlık, değerli Hoca Hanım. Arzu ederseniz size sahibi olduğum sitede köşe açarım. Küçük bir site ama yine de köşe yazıları 400-500 kişi tarafından okunuyor. https://www.tanyerihaber.com/ çok teşekkür ederim, sayın Kılıç...böyle iyiyim, almayayım şimdilik... iyi günler,selam ve saygılar. Çalışmalarınızda başarılar dilerim..kalın sağlıcakla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Oy Anam Oy
Elli Beş Milyonluk Uçuş
Dört Dakika
Pazar Yeri Sendromu
Haber Flaş!..

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hesap Kitap
Tüpe Bak Tüpe
Cibiliyet
Olimpiyat
Yalana İnanmak
Büyüdük Yani
Sepet
Dört Biçükk
Hoparlör
İlahi!.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Poşet [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Artık [Şiir]
Semazen [Şiir]
Bostan [Şiir]
Havan [Şiir]
Köprü [Şiir]
Oyun Arkadaşı [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.