..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle başederken, yapılacak en mantıklı şey normal rolü yapmak. -Herman Hesse
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > Tayyibe Atay




3 Kasım 2024
Cibiliyet  
Tayyibe Atay
ağzından çıkanın nereye gittiğini hesaplamayanlar gelmesin yanıma!.


:BD:
burası, burasıdır efendim!.yapılan her iş mübah, söylenen her söz oturur yerine!..yok, oturmaz diyecektim, dilim sürçtü!..örneğin şu “cibilliyet” sözcüğü!..kimin ağzına yakışır, kimin ağzına yakışmaz diye bir soruya doğru sürükler kişiyi!.ağzı bozuk biri isen, her ağzını açtığında, ağzına geleni sayar dökersin, karşı tarafa!.hele hele kocaman bir kentin ağzı bozuk kişilerinin yaşadığı semtinde büyümüş, oranın dilini kullanmaya meyillenmişsen; konumun ne olursa olsun ağzının terazisini dengede tutamazsın!..

nitekim tutamıyor efendim, tutamıyor!..😀

tutmamakta haklı mı; hayır!..çünkü; cibilliyeti belli bir halka “cibilliyetsiz” diyemezsiniz!..diyemeyeceğiniz sözcükleri öğrenmek mecburiyeti olduğunu öğrenmiş olmanız gerekirdi çünkü!. mesela , benim cibilliyetim bellidir ve ben bu halkı oluşturan bireylerden biriyim!.kaldı ki bu ülkede yaşayan seksen beş milyonun her bireyi de cibilliyetsiz değildir!..hatta, dışarıdan gelerek bizim aşımıza ekmeğimize ortak olanların da cibilliyeti vardır!..

“cibilliyetini seveyim”!..e mi!.

-t.a



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tüpe Bak Tüpe
Dört Biçükk
Şimdi Efendim
Kabarttım Küfür Sözlüğümü
Kabarttım Küfür Sözlüğümü
Uzun Köprü
Ne Çok Sevmiştim Sizi, Ne Çok!..
Delinin Köyü (!)
İşçi Toplumlar

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Pes Yani
Yalana İnanmak
Olimpiyat
Büyüdük Yani
Sepet
Hoparlör
İlahi!.
Kerrat Cetveli
Seçimin Şeyleri
Başı Örtük Eşek

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Köprü [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Araba [Şiir]
Bostan [Şiir]
Bizim Otobüs [Şiir]
Pezoooo [Şiir]
Ziyafet [Şiir]
Tavşan [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.