..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Pınar Ongan




17 Nisan 2003
Kızıla Boyalı Dünya  
Pınar Ongan
Küçük kasabamda küçük insanlara inat, dik, keskin, sivri ziryeye tırmandım. Ve tüm kente "Savaşa Hayır" diye haykırdım! Soluğum kesilene, damağım kuruyana dek... Yazık ki aşağı indiğimde kimsenin beni duymadığını anladim. Hain rüzgar! Tüm kelimelerimi yut


:BCGB:
Rengarenk çiçeklerin açtığı, mavinin neşe saçtığı bu güzelim dünyada sevgiye, dostluğa, kardeşliğe son noktayı koymak neden? Neden mavi gökleri bulandırıyor insan, nedir bu, toprak ananın yeşil saçlarını kızıla boyama arzusu???...

Eskiden bize masallar anlatılırdı, bir prens vardı masallarda, halkı seven, değer veren; bir de prenses, sevecen, sıcak, anlayışlı, ay yüzlü... Halkın başına kötü haller gelse, birlikte üzülür, alimleri seferber etmeye çalışırlardı. Ay yüzlü prensesin yüzünden şefkat akardı. Gözlerinden yere düşen her inci tanesi, halkı perişan ederdi. Sevgi doyasıya yaşanırdı masallarda, şefkat doyasıya, dayanışma doyasıya...Şimdi neden bu kavga, sınırsız kin insanlarda?!!.. Sorun bizde mi, biz, halkın içine çöken kasvet mi bu günleri yaşamaya sebep, yoksa artık prens ve prensesin olmayışı mı? Onların şefkatinin yerini arzuların istila ettiği bu dünya, daha ne kadar böyle sürüklenir... Başımızdakiler sesimizi daha ne kadar duymazdan gelir... Sonsuz, sınırsız, mutlak barış, ne zaman dünyayı ziyarete gelir???...

Sayısız umut tohumları ekilmişti kalbimize, dedelerimiz göremedikleri tertemiz dünyayı yazmışlardı bize anlattıkları masallarda, bembeyaz kazılıydı dünya minik beyinlerimizde ve tertemiz çizerdik beyaz kağıtlara sevgi tomurcuklarını... Şimdiyse bir savaş bulutu engellemeye çalışıyor nefes alışlarımızı. Kızıl alevler yükseliyor Dicle’nin güneyinden, Bağdat’ı kaplayan kara duman kalplerimize hapsoluyor, bembeyaz sayfalara çizilmiş barış çiçekleri soluyor, kalpler, sözcükler, düşünceler kararıyor günden güne... Talan olmuş evlerin ardında, yitip giden saf düşüncelerin karanlığında çocuk; soğuğu içiyor her gece nefes nefes... Ve düşen her büyük top parçası onun için daha bir anlam ifade ediyor...

En kötüsü de, tüm bunlar olurken, dünyanın dört bir yanında isyan eden insanlar, maviyi isteyenler, beyazı düşleyenler... Hepsi, hepsi susturuluyor... Zavallı düşlerimde hayal ettiğim ay yüzlü prenses, melek, buna bir son vermiyor. Ve anlayışlı prensim, ah işte en kötüsü, savaşı o komuta ediyor!!..

Yine bembeyaz bir dünya çizmek istiyorum beyaz sayfalara; içimde bir umut hala, sabırlı, sadık; hayallerim beni terk etmiyor... Bir umut taşımaktayım geleceğe dair, sabırla beklemekteyim barış şarkılarını... Sakaların sevgiyi tınlayan güzel seslerine hasret, henüz(!) kızıla boyanmamış, mavi ufku izleyerek yarını sevgi dolu yaşamayı arzulamaktayım.

Sevgileri yarınlara bırakıyoruz dostlar, umutları yarınlara... Bugünse olanca çirkinliğiyle “Sevgili Prens”imin senaryosunu yazdığı “Kızıla Boyalı Dünya”yı ekranlarda çıt çıkarmadan izliyoruz.

Bu filmin bir an önce bitmesi ve “Barış Çiçekleri”nin başlaması dileğiyle...

Pınar Ongan



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
3. 30

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Mavi kalemimin yazısıydı mutluluk [Şiir]
Deniz Kızı [Şiir]
Gülümse ve Sev [Şiir]
Küçük Midilli [Öykü]
Ateşböceği [Öykü]


Pınar Ongan kimdir?

Daha çok umutsuzluk üzerine yoğunlaştığım yazılarımdan, umudu bir kenara bıraktığım sanılmasım. Yazıyorsam, yaşıyorsam bu benim hayallerim, hayallerimi kapsayan umut sayesindedir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Pınar Ongan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.