Pazardan bir miktar kırmızı biber (hani şu çarlistonların utanmış da kızarmış olanları) ve bir göbek salata alınır. Kırmızı biberler yıkanıp, sapları kesilip, ikiye bölünüp haşlandıktan sonra kabukları çıkarılır. Biberler yeterince haşlanmışsa kabuk soyma işlemi hiç zahmetli olmaz, zira kabuklar neredeyse otomatik çıkar ve biber elinizden vııjjt diye kayar. Sonra, giysilerinden kurtulan biberler doğranır. Bu arada, varsa kirli veya çürük dış katmanları sökülerek taze yaprakları gün ışığına çıkarılan ve biraz suyun altına tutulup olası tozları atılan (yapraklar birbirine geçmiş olduğu için çok detaylı yıkamaya gerek yoktur çünkü içine pislik giremez) göbek salatanın yenebilecek kadar bölümü bıçakla kesilip ayrılır ve bıçak kullanmaksızın elle ufalanır. Bıçak denen metalik katil sebzelerin vitaminini yediğinden gerekli olmayan hallerde kullanılmamalıdır. Ufalanan yeşil göbek salata ile doğranan kırmızı biberler yeterli büyüklükte bir kapta mutlu beraberliğe doğru adım atarken, birden nereden geldiği belli olmayan bir zeytinyağı, limon ve tuz yağmuruna tutulurlar, ama hallerinden şikayetçi değildirler çünkü bu yağmurun ardından çok nefis bir hal almış olurlar. Bu lezzetli karışım uygun bir salata tabağına aktarılır ve büyük bir zevkle mideye indirilir.