Ölümden önce yaşam var mı? -Duvaryazısı |
|
||||||||||
|
Hamza evliydi, Esma idi eşinin adı. Olayların ardından iki yıl boyunca gelini Esma ile birlikte karakola, savcılığa gidip gelmişti. Ölüsünü yada dirisini bulabilmek için oğlunun. Bu gidiş gelişlerde polislerden biri Esma ile ile ilişki ilişki kurmuştu. Daha sonra Esma bu polisle çekip gitmişti. Yalnız, yapayalnız kalmıştı Ahmet Kökmen. Hem yalnızlık, hem de ölüsünü dahi bulamadığı evlat acısı. Neden sonra almıştı oğlunun cesedinin bulunduğuna dair haberi. Savcılık bir torba tutuşturmuştu eline. Torbada bir çorap,bir kaç kemik ve pantolon vardı sadece. Ve torbayı verirlerken "oğlun" demişlerdi. "Oğul ha!..." diye düşünüyordu Ahmet Kökmen, Bir torba kemik miydi oğul dedikleri? Tek elinde kolayca taşıyabiliyordu dağ parçası gibi yiğit oğlunu. Yokluk ve yoksullukla yetiştirip, büyütüp asker ettiği, düğününde halay çektiği oğlunu... Çorum olaylarından iki yıl sonra bulunan Hamza kökmen'in bu acılı öyküsüne o dönemde Çorum'da Cumhuriyet Savcısı olarak görev yapan Ertem Türker şöyle bir şiir yazmış. "Dökülen kanın Yarınlara ders olacaksa Rengini kanından almış gülsen de, Bülbüller, Hem gül'e Hem özgürlüğe, Türküler yakacaksa, Kanın boşa akmadı Ahmet'in oğlu garip Hamza!" Kaynak: Yazar Avukat Sadık Eral (Çaldıran'dan Çorum'a Alevi Katliamları kitabı)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Erdal İrfan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |