..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Demirhan Ocak




1 Kasım 2003
Ne Kadar... ?  
Demirhan Ocak
Neden tehlikeli olabilirler? Çünkü normalde yurdum insanı sabaha karşı saat beş sularında karısını kör bıçakla kovalamak suçundan ertesi gün çıktığı mahkemede, hâkimin “Söyle bakiim evladım karını neden kesmek istedin?” sorusuna karşılık, kara


:CJCI:
                                                  
                                                                                                     Demirhan Ocak
Merhaba canlar, 
   Bir çoğunuzun bildiği üzere Türkiye’de yayımlanan gazete ve dergilerde genelde hafta sonlarında akla ziyan bazı testler yayımlanır. (Gözümüz yok yayımlasınlar.)
Amma, peki siz o canım! Testleri kim ve nasıl hazırlar? Bilirmisiniz?...... belki aranızda bilmeyenler olabilir diye ben kısaca anlatmaya çalışayım.
İlk olarak bu testler Amerikan dergi ve gazetelerinden yürütülür, daha sonra İstanbul Zeynep Kamil hastanesinde “Kerpeten Hacer” olarakta bilinen ebe Hacer’in eline doğmuş olmasına rağmen güzelim türkçeyi sanki Teksas’nın şirin bir ilçesi olan Downtown hastanesinde doğmuş halis bir  amerikalı gibi kelimeleri yuvarlayarak konuşmaya çalışan  90’ların deyimi ile  (1)yuppie  olarakta  bilinen bir (2)dallama  tarafından hazırlanır.
      İşte durum bundan ibaret, yani bu testler okuyucunun sosyal ve kültürel olarak ihtiyaçları karşılarmı? Acaba bir aile faciasına yol açarmı? Diye bir takım sosyal kaygılar taşımadan “Abi ne yapalım okuyucu böyle istiyor” yalanına dayanarak çarşaf, çarşaf yayımlanır.     
       Mesela bu testlerin içinde en çok  rağbet gören ise “Eşiniz sizi aldatıyormu?” türünden test ve anketler oldukça tehlikeli olabilirler.
    Neden tehlikeli olabilirler? Çünkü normalde yurdum insanı sabaha karşı saat beş sularında karısını kör bıçakla kovalamak suçundan ertesi gün çıktığı mahkemede, hâkimin “Söyle bakiim evladım karını neden kesmek istedin?” sorusuna karşılık, kararlı bir yüz ifadesiyle; “Valla hakim bey gece rüyama ak sakallı bir amca gelerek karımın  bakkal hamdi ile zina ettiğini söyleyince bende namusumu temizlemek istedim. Eğer o bizim köşedeki apartmanda oturan matamatik öğretmeni  evine almasaydı şimdi namusumu temizlemiştim” diye ifade veren angutlardan içimizde oldukça çok miktarda olduğu düşününce insanın kanı donuyor.
   Bir düşünsenize rüyasından ki ak sakallı amcaya inanarak karısını kesmeye angut vatandaş aynı suçtan çıktığı  mahkemede sanki kutsal bir kitap gibi elinde tuttuğu gazeteyi hakimin gözüne sokmak istercesine sallayarak  “Aha bak!! Hakim bey bu filanca gastenin  -Karınızın fantazileri nelerdir biliyormusunuz-  isimli test’in sonucunda karımın güney Samua’lı erkeklere ilgi duyaraktan, onlar hakkında ateşli cinsel fantazileri olduğu sonucu çıktığından bende gözümü kırpmadan salavat getirerek furdum pıcağı karının boğazına”  der

   Ama sırf  benim vicdanım rahat olsun diye bugün sizler  için hazırladığım Ne kadar...?  isimli güncel  testi, altı ay boyunca gecemi gündüzüme katarak hazırladığımı ve ayrıca bir çok toplum bilimcisi, psikolog, gazeteci’ lerin  tavsiye ve tercübelerinden yararlandığımı belirtmemde fayda var. (ehh! Tabii yerseniz!)   
 


Merhaba iki gözüm  TANDEP “Test ve Anket departmanı” gururla sunar

 

                                

                                  
                                    Ne kadar Irkçı ? Ne kadar Salak? Ne kadar Normalsiniz?                                            
                                                       
1. Kabak lastikli, kasko’su ve (3)TÜV’ü olmayan bir taşıt ile yapdığınız trafik kazasından sonra aşağıdaki seçeneklerden hangisi ırkçı ve salak olmayan bir yaklaşımdır?
 
a: 15 dakika sonra olay yerine gelen trafik polisine en masumane sesimle “valla polis abi evde aç bilaç beş çocuğum var hadi bu seferlik sen görmemiş ol”  derim. Eğer buna rağmen alman polisi beni suçlu gösterme kalkar yada karakola götürme gibi eylemlere kalkışırsa “Ben yabancıyım diye böyle yapıyorsunuz değilmi?, hepiniz  nazisiniz” diye tantana çıkartır hatta gerekirse türk gazetelerini ararım.
b: Beni bulamazsınlar diye arabamın  plakasını alıp kaçarım.
c: Kazaya karışan diğer arabanın sürücüsünün gözünü korkutarak benden şikayetçi olmamasını sağlamaya çalışırım.
d: Bu şartlara sahip bir taşıtla trafiğe çıktığım için kendimin beyinsiz eşşek bir olduğunu kabul eder ve kazada can kaybı olmadığı için cadde ortasında çiftetelli oynarım.
 
2. (4)Vollkasko’su için yılda  950 € ödediğiniz arabanızla sizin hiçbir suçunuz olmadan meydana gelen kaza sonrası, sizce hangi davranış doğrudur?
 
a: Ön koltuğun altında böyle durumlar için sakladığım demir çubukla ilk önce diğer arabanın sağlam kalmış olan kısımlarına girişirim, daha sonra diğer sürücüyü eşşek sudan gelinceye kadar döverim.
b: Daha arabanın taksitlerini bitmediği için çaresizlikten ne b.... yiyeceğimi bilmemekten, oracıkta hüngür hüngür ağlarım.
c: Korkudan bayılmış numarası yaparım.
d: Herhangi bir alkol ve uyuşturu etkisi altında olmadığım için sakin, sakin polisin gelmesini beklerim. Çünkü vollkasko denilen sigorta olayı böylesi durumlarda ne benin nede karşı tarafın mağdur olmaması için yapılmıştır.
 
3. Siz gecenin bir yarısında karınızla küçük çaplı bir boks maçı yapmaya çalışırken, kapıyı kıracakmış gibi yumruklayan alman komşunuz ve biraz sonra gelecek olan polis memurlarına karşı nasıl davranırsınız? Yada hangi davranış biçimi size uygundur?
 
a: Bir yandan alman komşumum boğazına sarılır diğer yandansa “Ulan lavuk! bu kapı kırılsa senmi vereceksin lan parasını?”  dedikten sonra allah  yaratttı demem vurdumdu kıçının üstüne oturturrum.
b: Almanla fazla yüz göz olmamak için kapı aralığından “Hadi len ikile” diye kapıdan kovarım.
c: Valla eğer yabancı bir komşunun aile kavgasını ayırmak için kapıyı kırarcasına gelecek olan bir alman varsa? Onun ben anlından öperim, memleketime tatile götürür bi ay boyunca kuş sütüyle beslerim namussuzum!
d: Bu soruyu geçelim, çünkü ben karımı dövecek kadar insani duygulardan uzaklaşarak hayvanlaşmam.
 
4. Memleketinizde yıllık tatilinizi geçirmek üzere uçmak için  geldiğiniz havaalanında bagaj işlemleri sırasında üç kişi  90 kg bagaj hakkınız olmanıza rağmen sizin  310 kg tutan bagajınızın fazla olan kısmını ücretsiz almak istemeyen alman bayan görevliye karşı nasıl bir tavır takınırsınız?
 
a: Çaktırmadan “Tühh! Allah belanı versin pis kaltak, alsan ölürmüsün?, Sanki o fazlalığı sırtında taşıyacakmış gibi olmaz diyor. Kırk yıldır verdiğimiz emekler gözünüze, dizinize dursun hemi.. yağlı kurşunlara denk gelesin, ocağında bir gıdım ot bitmesin, evinden alaca kuşlar eksik olmasın, yaraabmiiim inşallah tez zamanda yağlı ilmeklerde sallanırsın......” diye intizar ederim
b: Görevli kadına el kol işaretiyle rüşvet teklif ederim
c: Bagaj sırasında duran diğer yolcular arasında bagajı az olanlardan benimkilerden biraz alması konusunda ikna ve ısrar ederim. Almak istemeyenler gıyabında da Tühh! Allah belanı versin...... diye başlayan intizar hakkımı kullanırım.
d: Bu gibi durumlarla karşılaşmamak için evde banyoda duran baskülü kullanarak valizlerimi tartarım ve kişi başına hakkım olan 30 kilonun  3-5 kilodan  fazla geçmemeye özen gösteririm. Hem o görevli bayan’nında sade bir işçi olduğunu unutmadan bir işçi olrak bana nasıl davranılmasını istiyorsam bende ona öyle davranırım. Yada paraya kıyıp aslanlar gibi her fazla kg başına 5 € öderim.
 
5. Günün birinde size ulaşan bir mektup da 7 yaşında çocuğunuzun  almancasının yetersiz olmasından dolayı (5)Sonderschule’ye göderileceğini bidiren bir yazı aldığınızda ne yaparsınız?
 
a:  Sırasıyla, ilk önce üzüntüden karalar bağlarım sonra Tüm türk gazeteleri ve televizyon programlarını “Yetişin a dostlar benim çocuğumu deliler okuluna gönderecekler, aha! Bakın şuraya yazıyom bu öğretmenlerin hepsi ırkçı yabancı düşmanı nazi bunlar hem vallahi hem billahi nazi bunlar”  diye ararım. Daha sonra ise yüreğim kini soğumadı için paraya kıyıp Türkiye’deki eş dost akrabaları arar “...zaten  bu Alamanların ne kadar ırkçı olduğunu bildiğimiz için biz  çocuğumuzun zamanında alman çocuklarla oynamasına izin vermemekle ne kadar haklı olduğumuzun! ispatlandığını bir bir anlatırım” .
b: Hemen iyi bir avukat bulurum sonrada bu avukatın parasını ödeyebilmek için bankaya kredi başvurusunda bulunurum.
c: Bizim tarikattan nefesi güçlü bir hocadan okulda bulunan tüm öğretmenlerin rızkını bağlaması için güçlü bir cin çağırmasını isterim.
d: Oturur düşünürüm... Neden?... Acaba biz anne baba olarak nerede hata yaptık? Çocuğumuzun almancası neden yeterli değil ? Ahh keşke zamanında (6)spiel gruplarına vede (7)kindergarden’a gönderseydik, almanca öğrenmesi için tüm imkanlarımızı seferber etseydik diye ama bu işin düşünmekle bir sonuca varamayacağım için ilk önce çocuğumun öğretmenleriyle konuşmak için yola koyulurum çünkü “çıkmadık candan umut kesilmez.”
 
Kendinize iyi bakın ve mısmıl olun
 
1. Yuppie: Young Urban Professionals’ın kısaltması. Yani halk deyimi ile “anasını boyar babasına satar” türünün amerikalı versiyonu
2. Dallama: Bön, işe yaramaz kimse (Kaynak: Büyük argo sözlüğü, Hülki Aktunç)
3. TÜV: Her iki yılda bir yapılması zorunlu araç muaynesi
4. Vollkasko: hertürlü kazaya! karşı sizi ve karşı tarafın zararlarını karşılayan araç sigortası
5. Sonderschule: Öğrenme sorunu olan çocukların göderildiği özel okul
6. Spielgruppe: Ana okulu öncesi 3. yaşındaki çocukların sosyal gelişimi dolayısıyla anaokuluna ve okula hazırlamayı amaçlayan bir oyun grubu.
7.Kindergarden: Anaokulu (okula hazırlık)
 

.Eleştiriler & Yorumlar

:: iste bu
Gönderen: Utanmaz Adam / Bursa/Türkiye
2 Mart 2005
yaaaaa inan, yazacak bisey bulamiyorum.enfes olmus dayi. ya ... yok olmicak :=))) ustaca yaziyi susliyecek kelimeler ariyorum bulamiyorum. gercekten mukemmel olmus.kalemine kuvvet pardon.. (klavyene )




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Namuslu Bir Erkek Değilim!
Bir kadının el çantasının anatomisi
Bak Postacı Geliyor Selam Veriyor...
Tü Rtük İye
Dandini dandini dastana
Truk Bakan
Olabülür
Yaylalar Yaylalar Sen Git de Aplan Gelsin
En Goddik
Medyatör

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yobaz! Arkadaşım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kına Yakın [Şiir]
Anamın Sihirli Adana Şalvarı [Şiir]
Bize Edebiyat Yapma Lan! [Şiir]
Okyanus [Şiir]
Canım İstiyooo... [Şiir]
Sex Sex Sex [Deneme]
Çotadanak Pide Salonu ve Mustafa Kemal Katilleri [Deneme]
"Köşeci" Geldiiiii Hanıımmm! [Deneme]
Tecavüzcüler [Deneme]
Hindi Cumhuriyeti Antalyaski [Deneme]


Demirhan Ocak kimdir?

Almanya'lı bir Asabi Veled

Etkilendiği Yazarlar:
Hangi birini anlatsam ki?


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Demirhan Ocak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.