..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Yazarlar ve Yapıtlar > Yücel Dönmez




20 Aralık 2003
  
"Derin Devlet Tetikçisi" Yazarlar Suçlaması Aslında Doğruların Adresidir...

Yücel Dönmez


Peki derin devlet tetikçisi diye adlandırılanlar hangi menfaat açısından yazıyorlar? Bari buna da açıklık getirilseydi ya! Gazetelerde yazanların maaşları var peki, Internet’te yazanların derin devletten ne çıkarları var? Derin devlet bu yazarlara m


:BDHH:
Tercüman yazarı Canan Barlas, medyada derin devlet tetikçilerinin olduğuna değinmiş; herhalde, AB konusunu irdeleyen, Kıbrıs konusundaki hassasiyetleri vurgulayan, ordu aleyhinde yazanları kınayan gazeteciler tetikçi, diğerleri vatanperver(!)...                               Çünkü kardeşimizin yazısından bu anlam çıkıyor...


Derin devlet maaş mı bağlamış bu tetikçilere?<XML:NAMESPACE PREFIX = O />


Patronların çıkarları doğrultusunda yazanların elbette ki, patronla iktidar arasını bulabilmek açısından yazdıklarını ve bunun karşılığının da hükümet ile iyi ilişkilerin sürdürülmesi olduğunu, sokaktaki çocuklar bile anlayabiliyor...
Tetikçi yazarlar konusu Internet’te ve basınımızda çok işlendi ve kimlerin, kimler için tetikçilik ettikleri de defalarca vurgulandı... “Derin devlet tetikçisi yazarlar” vurgulamasını ise ilk kez işitiyoruz, Sayın Barlas, bir ilke damgasını vurmuş oldu...
Peki derin devlet tetikçisi diye adlandırılanlar hangi menfaat açısından yazıyorlar? Bari buna da açıklık getirilseydi ya! Gazetelerde yazanların maaşları var peki, Internet’te yazanların derin devletten ne çıkarları var? Derin devlet bu yazarlara maaş mı bağlamış da bizim haberimiz yok...


Oturup düşündüm, acaba derin devlet tetikçisi yazarlar kimler olabilirdi: başta Savaş Süzal, Altemur Kılıç (pardon eline gazetelerde köşe geçirmiş olanlar, Internet’te yazanları dikkate almıyor...) Bu durumda, ülkemizin hassas konularına değinen yazarları sıraladığımızda karşımıza, Emin Çölaşan ve bu kardeşimiz doğrultusunda yazan bir avuç gazeteci çıkıyor... Ve derin devlet adına yazan tetikçilerin, çalıştıkları gazete patronunun da belki gözünü korkutmuş oldukları ve de bu yüzden kendilerine göz yumulmuş olduğu vurgulanıyor...
Demek ki bizler, çalıştığımız gazete veya kuruluşlardaki başları korkutamadığımız,  birilerine yaranabilmek açısından yazamadığımız için, bugün pek dikkate alınmıyoruz ve bize iş vermiyorlar...


Sayın Barlas, Amerika’daki 23 yılımda, gazetelerimizin yanı sıra, Türkiye karşıtı gruplarla mücadele edebilmek için de, bir çok yerlere yazılar yazdım. Bunları yaparken gerçekten devletimizin de tetikçiliğine soyundum, suç mu işledim acaba? Yoksa birileri gibi suya sabuna dokunmadan sadece maaş için mi yazsaydım?
Bugün eşim de beni aynı şekilde fakat sizden biraz daha farklı olarak suçluyor;  enayice, hiç bir menfaat gütmeden devletimizin tetikçiliğini yaptığımı vurguluyor. Sizce haklı mı dersiniz?
Eğer ki ülkemin çıkarları doğrultusunda yazıyorsam, bunu, gazeteciliğimin verdiği ve gazeteciye düşen sorumluluk açısından yapıyorum... Savaş Süzal ve Altemur Kılıç ağabeyimiz bir çok konu açısından kendilerini parçalıyorsa, bunu, ülkemiz üzerinde sürdürülen entrikaları birebir gördükleri için yapıyor...

İstanbul’da Ankara’da masa başında oturup yazı yazmak kolay... Hele de her ay binlerce dolarlar cebe konulabiliyorsa, iş daha da kolaylaşıyor... Yazılacak konular belli, sanki belli bir sınır içerisinde ve hangi doğrultuda yazılacakları  mühürlenmiş... Kelimeleri sırala, redaktör gibi bir düzeltme yap ve baskıya ver...
Arkadaşlarımız! yazar olabilmek belli birikimler ve olayları değişik açılardan görebilme yeteneği ister... Birikimler, olayların göbeğinde, insanlarımızın yüreğinde, ülkemizin gerçeklerinde yaşayabilmekten de geçer...
İki üç kitap okuyup, bir kaç politikacı ile sohbet etmek, iyi bir gazeteci yazar olmak için yeterli değildir: hukuku, bilimi, ekonomiyi bileceksin, politik bilimlerde uzman olacaksın ve ülkenin kendine has özellikleri karşısında şapkanı önüne koyarak düşünebileceksin ki, sana birikimli ve sorumluluğunu bilen bir yazar gözüyle bakılabilsin...
Kimseye burada ders vermek istemiyoruz. Nasıl ki bizler, bizim gibi düşünenler, hassasiyetlerini herhangi bir menfaat karşılığı olmadan dile getirebiliyorlar ise,
profesyönel köşe yazarı geçinenler de, aynı hassasiyetler doğrultusunda kendilerini yetiştirmeli ve içinde bulundukları yanlış fikirlerini makyaj ederek, ülkemize sahip çıkmalıdırlar...
B
ASINIMIZIN BİR BAŞKA SORUNU...
Türk basınında bugün yaşadığımız gruplaşmalar konusu ise, burada gerçek adıyla anmak içimden gelmiyor, ancak basın camiasının yozlaşmasına yarar... Bir konunun yozlaşması ise o konuyu giderek bitirir...
Sokaktaki insanlarımızdan 10 kişiyi çevirin ve Türkiye’de basının durumunu kritik etmelerini isteyin, 10 kişiden 10’u da, rahatsızlıklarını dile getireceklerdir; bunun aksini söyleyebilen çıkar mı?
Bugün Türk basınını temsil eden patronların yüzde doksanının, içinde bulunmaları gereken sorumluluğu duymadıklarını iddia edebiliriz. Sorumluluklarını biliyorlar ise, gazetelerindeki, televizyonlarındaki gruplaşmaların önüne geçsinler de, gerçekten yürekli gazetecilerimize de olanak tanınsın...
Çok ünlü bir basın mensubumuz ile İstanbul’dayken telefon konuşması yaptım ve işimden edildiğimi, hangi gazetede yazabileceğimi danıştım... Bana verdiği cevap aynen şöyleydi; “Sana hiç bir büyük gazetede yazdırmazlar çünkü sen patronun açısından yazmazsın... Çünkü sen, muhalefet yaparsın ve iktidara karşı muhalif olmak patronların işine gelmez, bu konuyu unut gitsin...”
Düşünebiliyormusunuz, Bab-ı Ali’ye 34 yıl hizmet ver, bunun 23 yılında Amerika deneyimi yaşa, Amerika’da televizyon eğitimi gör, gazetelerinde deneyim kazan, sonra da sana Türkiye’de iş bulunamasın; çünkü sen, istediğin gibi yazmak istiyorsun. Çünkü sen istediğin gibi yazamazsın ve yazılarına istenilen sınırı koyamayacağın için de göze giremezsin... İşte bu yüzdendir ki, senin gibi yazanlar derin devlet tetikçisi diye adlandırılıyor... Ve ben de öpüp başıma koyuyorum, Allah devletimize zeval vermesin...
Türk basınının içinde bulunduğu bir başka durumu da, kamuoyunun dikkatine getirdiğim için bir yerde kendimi suçluyorum fakat, Türkiye’de ün yapmış yazarlarımızın, kamuoyu önünde birbirlerine yağdırdıkları hakaretleri bildiğim için de, rahatım...
Basın ailesinin içinde kalması gereken birtakım konular o kadar deşifre edilmiş ki...
Gerçek gazeteci doğru yazdığından geriye adım atmaz, yani tükürdüğünü yalamaz... Geriye adım atması gerektiğinde ise, özürünü dilemesini bilir, konuyu yuvarlayarak özrü, kabahatinden büyük hale getirmez...

Bizde bazı yazarlar bir bakıyorsunuz bir gün orduyu eleştiriyor, ertesi gün yazısında ordu göklere çıkarılmış... Korkuyorsan yazma, yazıyorsan da korkma kardeşim... Birileri korkusuzca doğruları yazabiliyorsa, onları da derin devletin tetikçileri diye ilan etmeyelim... Sayın Barlas’a acaba bir yanıt verecek çıkacak mı diye, bir kaç gün bekledim ve nedense bu  ithamı kimse üzerine almak istemedi; bari biz alalım da yazılan doğru adrese gitsin istedik... Bir ithamda bulunuyorsan, iddianı havada bırakma, isim ver ki, karşılığında yanıtlar alabilesin... Yoksa bizim gibi dikkate değer görmediğiniz(!) yazarlardan da eleştiri yağabilir... 

www.habergazete.com

www.cilingirsofrasi.com




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sanatta Kavramsallık ve Türkiye…
Suçlular Serbest Tecavüze Uğrayan 13 Yaşındaki Kız Çocuk Sor
Art İstanbul 2002 ve Türk Resminin Dünyaya Açılabilmesi...
Resim Sanatı Üzerine Çeşitlemeler...
Resim Piyasasında Çin Furyası...
Çağdaş Sanatlar Müzesi Olmayan Ülke Çağdaş Sayılamaz...
İzedebiyat Ailesi Yozlaşmaya Karşı Bir Güçtür...
İzedebiyat Ailesi Yozlaşmaya Karşı Bir Güçtür...
Bir Ödülün Düşündürdükleri...
Sanat mı Yoksa Ayırımcılık Sanatı mı Yapılıuor...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çaresizler Senfonisi [Şiir]
Aşkın Nefrete Dönüştüğü Anı Yaşattın... [Şiir]
Yokluğundaydım... [Şiir]
Neden Kocan Kadar Konuş? [Şiir]
Seni Yalnızlığımda Tanımıştım... [Şiir]
Yangınlarında Kül Olurum Aşkımızın... [Şiir]
Ölsem Benimle Gelir Miydin... [Şiir]
Bilemezdim ki Gerçek Sevgiydin... [Şiir]
Kalbimi Yüreğine Göm... [Şiir]
Susuzluğumsun Yaşamım... [Şiir]


Yücel Dönmez kimdir?

Ressam-Gazeteci-Yazar ve şair. Sanal ortamın günlük yaşamımızı her şeyiyle kapsadığını düşünüyor ve bir profesyönel olarak bu konuda atılım gösteren her projeyi desteklemek istiyorum. 1969 yılında Ararat yayınevinin Oba Çocuk Yayınlarında çıkan şiir kitabımın dışında kitap yayınlamadım fakat bir bitmiş ve üzerinde çalıştığım projelerim var. Bu sayfada kendi yazılarımın yanı sıra, genç sanatçı arkadaşlarıma da yardımcı olmaya çalışmak isterim. Sanat çalışmalarımı 1980 yılından beri ABD\'de sürdürüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Her yazarı severek okur, hemen her sanatçının bir özelliği olduğunu düşünerek yorumumu yaparım. İsim vermek bir diğerine haksızlık olmasın...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yücel Dönmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.