Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
Rusya dağıldıktan sonra bavul ticareti ile Rus resmi ülkemize girdi. Bir takım sanat tacirlerimiz Rusya’ya sık sık seyahat ederek, beş on dolara topladıkları amatör Rus resimlerini ülkemize taşıdılar ve şaşaalı kokteyller ile bu resimler koleksiyon amaçlı olarak yok pahasına pazarlandı… Şimdilerde Çin’den fabrikasyon tuval resimleri ülkemize ithal edilmeye başlandı. Toptan 10 dolara alınabilen bu resimler Çin’de fabrikasyon olarak üretiliyor ve ülkemizde Çin’li ressamların sanat şaheserleri(!) diye pazarlanıyor. Ucuz olduğu için de alıcı bulabiliyor. Las Vegas’ta izlediğim ‘General Merchandise’ adlı bir fuarda bu tür resimleri pazarlayan üç firma ile görüştüm. 50 adet sipariş verdiğim taktirde bana 150X110 cm. Ebadındaki yağlıboya tuval resimlerinin tanesini, 10 dolara verebileceklerini açıkladılar. Resimler ilk bakışta albenileri var gibi gözükse de, kimlerin bu resimleri nasıl yaptığını sorguladığınızda size, fabrikasyon olarak üretildiğini belirtiyorlar. Hangar gibi bir fabrika binası ve peşpeşe dizilmiş onlarca masalar. Resimler tuval üzerine ana hatları basılmış olarak, masalardaki eli fırça tutan amatörlerin önüne geliyor ve her ressam kendisinin boyayacağı kısma müdahale ediyor, bir diğerine aktarıyor. Sonuçta tuval diğer taraftan bitmiş resim olarak çıkıyor. Resmin üzerine de genellikle ya Batı’lı veya uyduruk bir isim yazılarak imza işlemi tamamlanıyor. Poster satışları eskisi gibi rağbet göremediği için de bu tür resimler, başka ülkelere poster fiyatıyla satılıyor. Çinli satıcıya sorduğunuzda gerçeği saklamıyor fakat, bu tür resimleri diğer ülkelerde koleksiyon parçası gibi pazarlamak isteyenlerin davranışı ise etik değil. Bu resimlere bilgisiz koleksiyoncular gibi, mobilyacılar ve duvarına kelepir resim asmak isteyenler ilgi gösteriyor. Ülkemizde bu tür resimlerin sanki koleksiyon eseriymiş gibi pazarlanmaya çalışılması ise, yeni koleksiyoncuların yetişmesi açısından, Türk resmine zarar veriyor. Bu resimlerin alıcıları şunu bilmiyorlar: bu tür resimlerin kesinlikle yarına kalma şansları yoktur. Rusya dağıldıktan sonra Amerika’da önemli Rus ressamlarının yer aldığı bir sergi açılarak, Amerikalı ve Batı Avrupalı eleştirmenlerce değerlendirildi ve sadece 3 ressam kayda değer bulundu. Şimdilerde Rusya’da çağdaş anlamda önem taşıyan ressamlar yetişiyor, Rus resmi gelişme gösteriyor fakat, önemli Rus ressamlarının eserlerini Türkiye’ye ucuz taşıma şansı yok. Çin’de ki önemli ressamların eserlerini de ucuza kapatma şansı yok… Çin’den getirtilen uyduruk resimlerle duvarlarımızı dolduracağımıza, yarına kalabilecek genç Türk ressamlarının eserlerini uygun fiyatlarla alarak, biriktirmek daha mantıklı. Bu şekilde yatırımımızın yarına kalma şansı olabilir: ülkemizde sanat ve sanatçımızın gelişmesine katkıda bulunmuş ve kendimizi de gerçek koleksiyoncu konumuna sokmuş oluruz. yuc111@aol.com
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yücel Dönmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |